گیاهان دارویی, دارویی

آرامبخش گیاهی و خوابی آرام

آرامبخش گیاهی داروسازم

آرامبخش گیاهی و خوابی آرام

یکی از آزاردهنده ترین مشکلات بسیاری از افراد بی‌خوابی و اختلال در خواب شبانه است که موجب می‌شود تمام طول روز را با خواب‌آلودگی و بی حوصلگی طی نمایید. استرس و اضطراب فراوان، درگیری‌های فکری و شغلی، اتفاق‌های ناگوار و ناگهانی در زندگی و هیجان بیش از حد همگی دلایلی هستند که سبب بی خوابی و بی قراری ما می‌شوند. یکی از ساده‌ترین راهکارها برای رفع این مشکل مراجعه به پزشک و مصرف دارو است. اما اگر دوست ندارید از داروهای شیمیایی استفاده کنید و ترجیح می‌دهید از آرامبخش گیاهی برای بهبود مشکل خواب استفاده کنید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

 

دلایل بی خوابی

بهتر است ابتدا با عمده‌ترین دلایل بی‌خوابی آشنا شوید:

میان وعده‌های آخر شب:

اگر نزدیک به زمان خواب خود از تنقلات استفاده کنید و یا ساعت شام خوردن شما خیلی دیر باشد، ممکن است دچار مشکلات معده شده و در طی شب چندین بار نیاز به دستشویی رفتن داشته باشید و در نتیجه نتوانید خوب بخوابید.

استرس و اضطراب:

نگرانی بابت مسئله‌ای که برایتان اتفاق افتاده یا قرار است اتفاق بیفتد ممکن است موجب شود نتوانید خوب بخوابید یا در طول شب بارها از خواب برخیزید.

دمای هوا:

اگر هوا خیلی گرم یا سرد باشد، لذت خواب آرام شبانه را از شما سلب خواهد کرد.

وجود نورهای مصنوعی:

خوابیدن در معرض نورهای مصنوعی در خواب اختلال ایجاد می‌کند.

کافئین:

نوشیدن قهوه، چای و نوشیدنی‌های انرژی‌زا قبل از خواب ممکن است باعث شود تا دیروقت بیدار بمانید.

به هم خوردن برنامه خواب:

اگر تنظیم خواب شما به هم بخورد، ممکن است پس از آن نتوانید خوب بخوابید. بهتر است همیشه نسبت به برنامه خواب خود پایبند بوده و در زمان مشخصی به رختخواب بروید.

ورزش قبل از خواب:

انجام تمرینات ورزشی پیش از خواب ضربان قلب را افزایش داده و به خواب رفتن را مشکل می‌کند. برای داشتن یک سبک زندگی سالم، ورزش را جزء برنامه صبحگاهی خود قرار دهید.

آپنه خواب:

این مشکل یکی از اختلالات خواب بوده که با علائم تنفسی همراه است و با تنگی نفس به هنگام خواب موجب بیدار شدن فرد در طول شب می‌شود.

 

آرامبخش گیاهی

نبود خواب سالم روی بازده شغلی، خلق و خو و زندگی فردی ما تاثیرات منفی زیادی دارد. جهت رفع این معضل ، شرکت ایران داروک ، یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مراکز تهیه و تولید صنعتی و علمی داروهای گیاهی در ایران ، قطره پاسی پی را وارد بازار کرده است.

قطره پاسی پی یک آرامبخش گیاهی از عصاره هیدروالکلی گیاه گل ساعتی با نام علمی .Passiflora incarnata L تهیه و فرموله شده است . دارای اثراتی شامل کمک به درمان بی خوابی ، اختلالات خواب ناشی از مشکلات عصبی ، اضطراب ،هیجان ، بی قراری و اسپاسم های عصبی می باشد .که می‌تواند بدون عوارض این مشکل را رفع کند.

قطره خواب آور و آرامبخش پاسی پی نه تنها برای خواب، بلکه برای کاهش استرس و اضطراب نیز کاربرد دارد.

 

ویژگی ها

آرامبخش گیاهی اعصاب

کاهش استرس و اضطراب

بهبود بی قراری قبل از خواب

درمان بی خوابی‌های عصبی

 

 

مکانیسم اثر

در هر 100 میلی لیتر از قطره پاسی پی، 11 تا 15 گرم از فلاونوئیدهای تام عصاره گل ساعتی وجود دارد.

اثرات درمانی گیاه گل ساعتی مربوط به فلاونوئیدها، آلکالوئیدها و قندهای موجود در آن می باشد. کرایزین (chrysin) مهمترین فلاونوئید موجود در گل ساعتی است که اثر آگونیستی بر روی رسپتورهای بنزودیازپینی مغز دارد و با مهار آنزیم های کاتابولیزه کننده گابا، موجب افزایش غلظت آن و در نتیجه کاهش فعالیت سیستم اعصاب مرکزی و بروز اثرات آرام بخشی می گردد. مهمترین آلکالوئیدهای گل ساعتی، هارمان و هارمالین هستند که با مهار فعالیت آنزیم مونوامینواکسیداز (MAOIs) موجب سداسیون می شوند. از بین قندهای موجود در گیاه گل ساعتی، مالتول و اتیل مالتول احتمالا دارای اثرات آرامبخش بر روی CNS می باشند.

 

این سه ماده اصلی‌ترین مکانیسم‌های قطره پاسی پی را در بدن انجام می‌دهند:

گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) یک واسطه عصبی است که از فعالیت بیش از حد نورون‌ها در مغز و ایجاد هیجان و اضطراب شدید جلوگیری می‌کند. هنگامی که فرد دچار اضطراب می‌شود، در واقع مهار کننده‌ها سبب کاهش این ماده در مغز می‌شوند. ماده کرایزین با اثر آگونیستی، روی رسپتورهای بنزودیازپینی مغز تأثیر گذاشته و با مهار آنزیم‌های تجزیه کننده گابا، سبب افزایش دوباره این ماده در مغز و کاهش استرس و اضطراب می‌شود.

هارمین و هارمالین نیز با اثر مهاری خود بر فعالیت آنزیم مونوآمین اکسیداز، تأثیر آرامبخشی خود را اعمال می‌کنند. در کنار این ماده، مالتول و اتیل مالتول موجود در گل ساعتی نیز دارای اثر آرامبخش روی سیستم عصبی مرکزی است.

این مکانیسم‌ها سبب شده تا قطره پاسی پی، برای رفع اختلالات خواب، بهبود اسپاسم های عصبی، اضطراب و هیجان بسیار مؤثر و مفید باشد.

 

نحوه مصرف قطره پاسی پی

بهتر است مقدار مصرف این داروی آرامبخش گیاهی  توسط پزشک تعیین شود. در حالت معمول، بزرگسالان روزانه سه مرتبه و هر بار 10 قطره از این دارو را مصرف کنند.

قبل از مصرف این محصول حتماً آن را با آب رقیق کنید.

 

عوارض قطره پاسی پی

مصرف دوز پیشنهادی این دارو عوارضی ندارد. اما سوء مصرف آن سبب ایجاد خواب آلودگی شدید و مشکلات گوارشی خفیف مانند اسهال و کرامپ شکمی می‌شود.

 

 منع مصرف قطره پاسی پی

استفاده از قطره پاسی پی برای افراد با شرایط زیر ممنوع است:

استفاده از این دارو برای کودکان زیر 12 سال. زیرا هنوز داده‌ها جهت ایمن بودن ترکیبات این محصول برای کودکان کافی نیست.

زنان باردار و شیرده

افراد حساس به گل ساعتی

افراد با ناراحتی شدید گوارشی

با توجه به اثر آرامبخش و خواب آور قطره پاسی پی، از مصرف آن قبل از رانندگی و کار با ماشین آلات و سایر فعالیت‌هایی که نیاز به هوشیاری و دقت دارد بپرهیزید.

از مصرف این دارو برای دوره‌های طولانی خودداری کنید.

 

تداخل دارویی

مصرف همزمان پاسی پی با داروهای خواب‌آور نظیر بنزودیازپین‌ها و آنتی هیستامین‌ها، ممکن است موجب تشدید اثر خواب‌آوری آنها شود.

مصرف همزمان پاسی پی با داروهای مهارکننده مونوآمین اکسیداز (MAOLs)، نظیر ترانیل سیپرومین می‌تواند سبب تشدید اثر این داروها گردد.

مصرف همزمان پاسی پی با داروهای ضد پلاکت و ضد انعقاد ممکن است موجب خونریزی شود.

معرفی راه سریع برای خرید اینترنتی قطره پاسی پی

 

سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای تهیه این محصول، خرید اینترنتی قطره پاسی پی از داروخانه شبانه روزی دکتر حبیبی است. زیرا سفارش محصول در سایت داروسازم کمتر از یک دقیقه وقت شما را می‌گیرد. علاوه بر این، در کمترین زمان ممکن می‌توانید محصول خود را درب منزل تحویل بگیرید.

 

محصولات مشابه

قرص ترانکی وال

قرص ترانکی وال دینه، محصول بسیار خوبی برای کاهش اضطراب و بی قراری است. این محصول از ترکیب عصاره سنبل الطیب، گل ساعتی، رازک و بادرنجبویه تهیه شده است. این ترکیب تأثیر فوق العاده ای در ایجاد آرامش در اعصاب مرکزی و تنظیم ریتم خواب دارد.

 

قرص والی فلور

این محصول شرکت نیاک نیز برای بهبود افسردگی، هیجان زیاد، بی قراری و بی خوابی بسیار مؤثر است. در قرص والی فلور نیز از عصاره گل ساعتی همراه با سنبل الطیب استفاده شده است.

 

قرص نوراگل

قرص نوراگل گل دارو، از ترکیب دو گیاه بادرنجبویه و سنبل الطیب تهیه شده و برای افرادی که به گل ساعتی حساسیت دارند، جایگزین بسیار خوبی است. این داروی گیاهی نیز برای آرامش اعصاب، رفع اضطراب و درمان بی خوابی بسیار مؤثر است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.