دسته‌بندی نشده

انواع رژ لب

انواع رژ لب

رژلب یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی است که در روتین آرایشی بیشتر خانم ها قرار دارد و در تمام کیف های لوازم آرایشی پیدا می شود. وسیله ای منحصر به فرد که می تواند در گام های آخرین یک آرایش تمام و عیار استفاده شود یا در شرایطی دیگر تنها آرایشی باشد که بر چهره فرد دیده می شود.

 

انواع رژ لب

انواع رژ لب

رژ لب چیست؟

آنچه را که لب هایتان را رنگ و لعابی دهد و زیباتر کند می توان نوعی رژ دانست. هدف نهایی این محصول رنگ دادن، نرم کردن و دادن کمی درخشش به لب ها است.

 

 

 

چگونگی تشخیص رژ لب بدون سرب :

یکی از نگرانی های بسیاری از افراد، وجود فلزات سنگین و تهدید سلامتی است و همچنان به دنبال راه حل های گوناگون برای تشخیص رژ لب بدون سرب هستند. معروف ترین تست آن هم، تست انگشتر طلا است، اما آیا این گزینه حقیقت دارد؟ باید بگوییم که خیر! هیچ مدرک علمی دال بر حقیقت داشتن این آزمون وجود ندارد. پس چگونه از ایمنی سرب رژ لب مطمئن شویم؟ سازمان بهداشت جهانی و FDA تا ۲۰PPM سرب را برای صنایع آرایشی مجاز دانسته اند. آزمایش ها نشان می دهد که رژ لب هایی که

دارای افزودنی های رنگی مجاز، سربی در محدوده (۶/۳ – ۰۹/۰ قسمت در میلیون) دارند که هیچ زیانی برای بدن ندارد.

انواع رژ لب

انواع رژ لب

انواع رژ لب :

منظور از انواع رژ لب فقط تفاوت در رنگ آن ها نیست, رژ لب های مختلفی در بازار وجود دارد که از نظر جنس و بافت با هم تفاوت دارند و به روش ها مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند.

 

انواع رژ لب

انواع رژ لب

  • رژ لب جامد

رژ لب جامد از عمومی ترین و پرکاربرد ترین انواع رژ لب است که کاربری آسانی دارد.این نوع رژلب که از موم، روغن‌های مختلف و رنگ ساخته می‌شود به حالت مدادی در استوانه‌ای چرخشی قرار گرفته است که برای هر بار استفاده می‌توانید آن را بیرون بیاورید و بعد از استفاده دوباره آن را بچرخانید و در استوانه را ببندید . این نوع رژلب دارای فرمول‌های مختلفی از براق تا مات است و تعداد رنگ‌های آن نیز هیچ حدومرزی ندارد . از آنجاییکه موم در آنها استفاده می شود، رطوبت طبیعی لب را حفظ می کند و از ایجاد خشکی بیشتر جلوگیری میکند .

رژ لب مایع:

رژ لب های مایع  بدون موم هستند و در دو نوع براق و مات عرضه می شوند. بر حسب سبک آرایش، می توانید از نوع براق یا مات آن استفاده کنید.رژلب‌های مایع  ماندگاری و میزان پوششی متفاوتی دارند . درست است که این رژلب‌ها به‌صورت مایع هستند ولی بعد از مدتی روی لب به همان شکلی که قرارگرفته‌اند خشک می‌شوند و به‌راحتی پاک نخواهند شد و حالتی مخملی به لب‌های شما می‌دهند . بسته‌بندی این رژلب‌ها درست مانند برق لب است و در یک استوانه قرارگرفته‌اند .

 

کاربرد رژ لب های مایع:

رژ لبهای مایع مرطوب کننده خوبی هستند و برای افرادی که لبهای خشکی دارند، مناسب است . ماندگاری آنها کمتر از نوع رژ لبهای جامد است. رژ لبهای شاینی مایع هم رطوبت لب را تامین می کند و هم برق شیکی به لبها می دهد.این نوع رژ لبها معمولا در مهمانی های شب استفاده می شود.

 

انواع رژ لب

انواع رژ لب

 

  • برق لب

برق لب یکی از انواع رژلب های مایع است  که رنگ ندارد و فقط باعث براق شدن لب ها می شود و زیبایی خاصی به آنها می دهد و معمولا برای درخشش رژلب جامد بر روی آن زده می شود .برق لب بیشتر در فصل گرم سال مورد استفاده قرار می گیرد .

 

 

 

انواع رژ لب

انواع رژ لب

  • رژ لب شفاف

رژ لب شفاف خاصیت رنگ دهی ندارد و هر رنگی هم که داشته باشد تنها سایه‌ای از آن روی لب باقی می‌ماند و رنگ طبیعی لب‌های ما را حفظ خواهد کرد . رژ لب شفاف بهترین گزینه برای آرایش روزمره است چون باعث ایجاد شادابی و طراوت میشود. رژ لب شفاف معمولا ساختاری مرطوب کننده دارد چون حاوی روغن‌هایی است که از خشک شدن لب جلوگیری می‌کنند . و می‌تواند جایگزین مناسبی برای بالم لب باشد . این فرمول شفاف و مرطوب کننده یک ویژگی دیگر هم دارد و آن ماندگاری کم رژ لب است و شما باید زود به زود آن را تجدید کنید .

 

 

انواع رژ لب

انواع رژ لب

  • رژ لب مدادی

رژلب های مدادی معمولا چرب نیستند و ماندگاری بالایی دارند. رژلب های مدادی برای حمل و نقل در داخل کیف بسیار مناسب هستند. این نوع رژ لبها یا پیچی هستند یا باید با مدادتراش های مخصوصی تراشیده شوند که قابل استفاده مجدد باشند .

صرفه اقتصادی رژلب های مدادی بالاست.

 

انواع رژ لب

انواع رژ لب

  • رژ لب های ماژیکی

رژ لبهای ماژیکی معمولا بر روی لب بافت سبکی دارند و اطراف لب پخش نمی شود . ماندگاری بالایی دارند . البته این نوع رژ لب آبرسانی به لب ندارد و برای افرادی که لبهای خشکی دارند مناسب نیست .

 

  • رژ لب های پالتی

رژ لبهای پالتی بیشتر در آرایشگاهها استفاده می شود و میتوان با ترکیب رنگها، به بینهایت رنگ با هر نوع لباس و سبک آرایشی دست یافت. رژ لبهای پالتی برس های مخصوصی دارد که می توان با آن، رنگها را ترکیب کرد. ماندگاری متوسطی دارد.

 

 

  • تینت و لاک لب

تینت لب یا لاک لب ماندگاری بسیار بالایی دارد و ساختار آن از نوع رژ لب مایع است که نباید با برق لب اشتباه گرفته شود . چون ماندگاری برق لب نسبت به لاک و تینت لب بسیار کمتر است . لاک لب ضمن رنگ دهی به لب دوام خوبی هم دارد و گزینه خوبی برای خانم‌هایی است که نمیخواهند در طول روز آرایش خود را تجدید کنند . این نوع رژ لب حداقل هشت ساعت ماندگاری دارد ..

 

 

انواع رژ از نظر نوع بافت

 

  • رژهای نیمه مات

آنها درخشش لطیفی دارند که لب ها را نرم تر و کمی حجیم تر نشان می دهد. رژ های نیمه مات ترکیبی از بهترین ویژگی های رژهای براق و مات هستند که در یک محصول جمع شده اند. استفاده از این رژها احساس راحتی، رطوبت و آبرسانی بیشتری نسب به رژهای مات دارد و همچنین ماندگاریش نسبت به رژهای براق بیشتر است.

 

  • رژهای کرمی

رژهای کرمی در مقایسه با رژهای شفاف و براق پوشانندگی بیشتری دارند و بافتشان روی لب با حالتی براق و درخشان همراه است. در آن ها ترکیبات مومی بیشتری به کار رفته که موجب افزایش ماندگاری رژ لب می شود. آن ها در انواع رژ لب براق، مخملی و اکلیلی تولید شده و گزینه مناسبی برای موقعیت های رسمی و غیر رسمی هستند.

 

  • رژهای مخملی

رژهای مخملی نوعی پرطرفدار از رژهای مات و نیمه مات هستند که لب را حجیم تر نشان می دهند و بافت برجسته ای بر روی لب دارند. برای زیبایی و لطافت بیشتر از بهترین مارک رژ‌لب مخملی موجود در بازار استفاده کنید.

  • رژهای براق (لیپ گلاس)

جلوه ای براق و درخشان که حجم لب های شما را افزایش می دهد. این ظاهر خیره کننده به خوبی لب ها را آبرسانی کرده و احساس راحتی به شما می دهد. البته به خاطر همین ترکیبات مرطوب کننده زیاد، احتمال دارد سریع از روی لب پاک شود. میزان رنگ دهی آن ها معمولا کم تر از رنگی است که از داخل بسته بندی دیده شده و حالت ملایمی دارند.

 

رژهای مات مناسب ترند یا مرطوب و درخشان؟

اگر می خواهید رطوبت یا درخشندگی آن را افزایش دهید، می توانید کمی از رژهای براق را روی رژ مات خود استفاده کنید. همچنین طرفداران رژهای براق و مرطوب باید در نظر داشته باشند که، دوام آن ها خیلی طولانی نیست و در طول روز نیاز به چندین بار تجدید دارند. اگر همزمان با خط لب از این محصولات استفاده کنید، دوام آن ها افزایش می یابد. چرا که خط لب ها خشک تر بوده و همچنین زیرساز مناسب و زیبایی چه برای خود لب و چه اطراف آن هستند و پس از گذشت زمان لبتان کاملا بدون رنگ نخواهد بود.

 

رنگ رژ‌لب

انتخاب درست و به جای رنگ رژلب تاثیر چشمگیری در نتیجه نهایی آرایش و چهره افراد دارد. رژ را با رنگ پوست، لباس، آرایش دیگر قسمت های صورت و متناسب با محلی که می خواهید بروید، انتخاب نمایید. در نهایت استفاده از هر نوع رژ‌لبی بر روی لب ها زیبایی خاص خودش را دارد.

 

  • رژ لب پوست های تیره

به افراد دارای پوست تیره یا برای آرایش های برنزه و کاراملی استفاده از رنگ های با تناژ قهوه ‌ای، بنفش، کاراملی، شرابی و قرمز با پایه آبی را توصیه می کنیم.

 

  • رژ‌لب پوست های سبزه

رنگ های قهوه‌ ای، بنفش، کاراملی، شرابی و قرمز با پایه آبی بیشترین همخوانی را با پوست های سبزه دارند.

 

  • رژ لب پوست های گندمی

صورتی، ارغوانی، هلویی و قرمز آلبالویی با پوست های گندمی ترکیب بسیار زیبایی را ایجاد کرده و جلوه چهره آن ها را دوچندان می سازند.

 

  • رژ‌ لب پوست های سفید

صورتی روشن، مرجانی (صورتی مایل به نارنجی)، هلویی و رنگ قرمز خاکی با پوست های سفید و صورتی ترکیب فوق العاده زیبایی را شکل می دهند و می توانند بهترین انتخاب برای این دسته افراد باشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.