دسته‌بندی نشده

برای تقویت مو چی بخوریم؟

چه نوع ویتامین هایی به رشد مو کمک می کنند؟

رشد و سلامت مو تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله تغذیه، ژنتیک، شرایط پزشکی، هورمون ها و حتی استرس است. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم برای رشد و عملکرد طبیعی سلول‌ها ممکن است به ریزش مو کمک کند.

ویتامین ها برای رشد موی سالم ضروری هستند و ممکن است به جلوگیری از ریزش و نازک شدن مو کمک کنند.

بهترین ویتامین ها برای رشد مو عبارتند از ویتامین های B، ویتامین D، ویتامین E، روی، بیوتین و آهن.


ویتامین B

ویتامین های پیچیده B در رشد مو نقش دارند و برای متابولیسم و ​​عملکرد سیستم عصبی ضروری هستند. جای تعجب نیست که ویتامین های B مانند ویتامین B7 (بیوتین) و B12 برای تقویت و حالت دادن به مو مهم هستند.

تحقیقات نشان می دهد که شما به راحتی می توانید با خوردن یک رژیم غذایی متعادل به مقدار مصرف روزانه ویتامین B برسید. ویتامین های گروه B را می توان در انواع غذاها از جمله غلات 100 درصد، گوشت، ماهی، تخم مرغ کامل، آجیل و آووکادو یافت.


بیوتین

بیوتین، که به عنوان ویتامین B7 نیز شناخته می شود، یک ویتامین B پیچیده است که اغلب به دلیل داشتن مزایای رشد مو تبلیغ می شود. و برخی از این تبلیغات ممکن است واقعا ارزشش را داشته باشد.

بیوتین در «ایجاد گلبول‌های قرمز خون، که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول‌های مو حمل می‌کنند، عمل می‌کند». همچنین “در تولید کراتین، که جزء اصلی مو است، نقش دارد.”

مؤسسه ملی سلامت خاطرنشان می کند که اکثر مردم به اندازه کافی بیوتین را از غذاهایی که می خورند دریافت می کنند.

بهترین راه برای دریافت بیشتر، خوردن غذاهای غنی از بیوتین است.

شیر، تخم مرغ، موز، ماهی سالمون، سیب زمینی شیرین و بادام را توصیه می کند.


ویتامین C

نه تنها برای حفظ ایمنی مفید است، بلکه ممکن است مو ها را قوی تر کند.

ویتامین سی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی برای رشد موی سالم ضروری است.

این ویتامین به افزایش جریان خون در سراسر بدن، از جمله پوست سر کمک می کند.زمانی که گردش خون در پوست سر شما افزایش می یابد، فولیکول های مو تحریک می شوند که ممکن است به رشد مو کمک کند.


آهن

آهن نیز نقش مهمی در رشد مو دارد. این ریزمغذی گردش خون را تقویت می‌کند و به انتقال اکسیژن به سلول‌های شما کمک می‌کند، که ممکن است به رشد مو کمک کند.

اگر آهن کافی دریافت نکنید، بدن شما نمی‌تواند هموگلوبین کافی تولید کند، که اکسیژن رسانی به پوست سرتان را کاهش می‌دهد و به ریزش مو کمک می‌کند.

او خوردن غذاهای سرشار از آهن مانند صدف، گوشت قرمز، اسفناج و عدس را توصیه می کند.


کراتین

کراتین پروتئینی است که مو، پوست و ناخن ما را می سازد. این به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و مکمل های کراتین زیادی وجود دارند که ادعا می کنند به رشد مو کمک می کنند.


ویتامین دی

کمبود ویتامین D ممکن است منجر به ریزش مو شود. ویتامین D توسط کراتینوسیت ها، سلول های پوستی که کراتین تولید می کنند، در پوست متابولیزه می شود.

زمانی که بدن ویتامین D کافی نداشته باشد، کراتینوسیت‌های موجود در فولیکول‌های مو در تسهیل رشد مو مشکل دارند و در نتیجه ریزش و ریزش مو به وجود می‌آیند.


فلز روی

روی یک ماده معدنی کم مصرف است و بدن فقط به مقدار کم به آن نیاز دارد. کوچک اما قدرتمند است و در همه چیز از رشد سلول ها تا ایجاد DNA نقش دارد.

سطوح پایین روی با ریزش مو و بهبود ضعیف زخم ها مرتبط است.

اگر با ریزش مو یا نازک شدن موها دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که با پزشک خود در مورد اینکه آیا مکمل روی برای شما مناسب است یا خیر صحبت کنید.


ویتامین A

ویتامین A ممکن است به رشد مو کمک کند، اما یک نکته وجود دارد: مصرف بیش از حد آن ممکن است در واقع منجر به ریزش مو شود.


پس توصیه ما به شما مکمل های زیر است:

  • هیرویت
  • هیرایکس آقایان
  • پرفکتیل اورجینال
  • زینک پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.