دسته‌بندی نشده

بهترین زمان مصرف زینک چه موقع است؟

زینک داروسازم دات کام

بهترین زمان مصرف زینک چه موقع است؟

احتمال دارد این سوال برای شما پیش آمده باشد. اگر به جواب این سوال برسید میتوانید مواد مفید برای بدنتان را بهتر جذب کرده و در نتیجه تاثیر بهتری از آن بگیرید.

زینک یکی از عناصر مهمیست که در پوسته زمین یافت میشود. از گذشته تا حال زینک موارد مصرف بسیاری داشته که یکی از آنها استفاده برای ترمیم و بهبود زخم بوده است.زینک یکی از عناصر مهم بدن بوده و به همین خاطر توصیه میشود که در صورت کمبود آن در بدن نسبت به رفع آن اقدام کنید. چرا که در صورت کمبود زینک به بدن آسیب زیادی وارد میشود. زینک میتواند عملکرد بدن را بهبود بخشد. زینک روی بینایی تاثیر زیادی دارد و از نابینایی جلوگیری میکند.

بهترین زمان مصرف زینک

بهترین زمان مصرف زینک چه موقع است؟

زینک در خانم ها و آقایان:

به دلیل تفاوت متابولیزم بدن خانم ها و آقایان هر خانم روزانه نیاز به 10 گرم زینک و هر آقا روزانه نیاز به 12 گرم زینک دارد.اما در آخر باید برای هر میزان دارو با پزشک خود مشورت کنید.

بهترین زمان مصرف زینک چه موقع است؟

قرص ها به بدن ما جذب میشوند پس بهتر است در زمانی معین از آنها استفاده شود. از مصرف زینک به همراه لبنیات به شدت بپرهیزید. زیرا که کلسیوم مانع از جذب زینک میشود. همچنین تا یک ساعت بعد از مصرف کافئین نباید زینک مصرف شود.

طبق تحقیقات انجام شده بهترین زمان خوردن زینک بعد از نهار به همراه آب فراوان است. مصرف زینک نقش بسیار مهمی بر بهبود سیستم ایمنی بدن ما دارد. و همچنین بر رشد و سلامت مو و ناخن تاثیر فراوانی دارد البته اگر در زمان مناسب و در طولانی مدت استفاده شود. در غیر این صورت تاثیر چندانی ندارد. هر قرص علاوه بر اثر مثبت اثر منفی ای نیز بر روی بدن ما دارد. و لازم به ذکر است مصرف بیش از حد زینک باعث کم خونی میشود پس بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

مصرف بیش از حد زینک تاثیرات مخرب بسیاری دارد که میتوان به معده درد,سرگیجه , استفراغ و حالت تهوع نیز اشاره کرد.

 

 از چه مواد غذایی ای میتوان زینک دریافت کرد؟

گوشت

جگر گوساله

آجیل و مغزها

سبزیجات

شکلات تلخ

غلات سبوس دار

مصرف زینک در خانم های باردار

در خانم های باردار به دلیل شرایط خاص مصرف روی و زینک بسیار مهم است. و اگر نتوانند زینک مورد نیاز خود را تامین کنند مشکلات جدی برایشان پیش می آید. همچنین افرادی که سیگار میکشند و مشروب مصرف میکنند به دلیل آسیبی که بعد از مدت ها به کبد خود وارد میکنند باید زینک بدن خود را تامین کنند. و افرادی که مشکلات کلیوی و کبدی دارند باید از زینک بیشتری نسبت به دیگران استفاده کنند.

زینک برای رشد مو

یکی از مهم ترین دلایل ریزش مو کمبود زینک در بدن است. مصرف درست و به موقع قرص زینک از ریزش مو جلوگیری میکند. کمبود زینک در بدن باعث تحلیل رفتن سیستم ایمنی میشود و درنتیجه باعث سست شدن ریشه های مو میشود.

مصرف خودسرانه زینک

از مهم ترین دلایل ریزش مو کمبود زینک است اما باید توجه داشته باشید که مصرف خود سرانه زینک ممکن است باعث تاثیر مخرب روی دستگاه گوارش میشود. مصرف بیش از حد زینک باعث تولید سم در بدن و در نتیجه مسموم شدن بشود. و علاوه بر آن کلسترول بد را در بدن افزایش میابد. پس قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.