دسته‌بندی نشده

تاثیر قاعدگی بر پوست مو

تاثیر قاعدگی برپوست مو

تاثیر قاعدگی بر پوست مو

تاثیر قاعدگی برپوست مو هورمون ها نقش اساسی در پوست ومو ایفا می کنند.یکی از دوره هایی که در آن هورمون ها دچار بهم ریختگی می شوند و پوست هم به تبع آن دچار  مشکلاتی می شود.


(تاثیر قاعدگی بر پوست مو)

1:افزایش جوش و آکنه

15 روز قبل از شروع خونریزی تخمک گذاری انجام می شود وخانم ها آماده بارور شدن هستن. در این زمان میزان پروژسترون بالا می رود و به تبع آن میزان ترشح سبوم بالا می رود .در شروع نیمه اول قاعدگی جوش هایی به ویژه درناحیه چانه ودور دهان ظاهر می شود.با مشاهده جوش ها حتما از محصولات ضد جوش حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنیدو به محلول شستشو دهنده آن بشورید حتما از مرطوب ساز استفاده کنید.


(تاثیر قاعدگی بر پوست مو)

2:تغییر رنگ پوست به ویژه پوست دور چشم

همانطور که خانم ها در دوران بارداری احساس خستگی میکنند پوست هم دچار نوعی خستگی است که کدر و رنگ پریده می شود.

برای درمان می توانید آرایش ملایم انجام دهید ولی بهترین کار این است که نگاهی به تغذیه خود بیندازید و آن را اصلاح کنید تا پوستی شاداب تر داشته باشید.


(تاثیر قاعدگی بر پوست مو)

3:تغییر رنگ وتیره شدن لکه پوستی

اگر خانم ها لک نداشته باشدقاعدگی سبب بروز لک نمی شود اما در خانم هایی که لک پوستی دارن یا ملاسما دارند با آغاز قاعدگی دچار پررنگ شدن لکه های پوستی می شوند.بد از تموم شدن این دوره رنگ لک ها به رنگ قبل در میایند.


توجه(تاثیر قاعدگی بر پوست مو)

مراقب پوستتان در این دوره باشید

توجه به این نکته ضروری است که نوع مراقبت ومحصولاتی که پیش از قاعدگی درحالت عادی مصرف می کردید.گاهی مناسب مصرف دوران  قاعدگی نیست.مثلا اگردوران قاعدگی پوست خشک ومعمولی دارید حتما از روغن های مرطوب کننده استفاده کنید.دوران قاعدگی پوستتان چرب می شود پس بهتر است 2بار در روز بشورید.بهترین گزینه استفاده از تونیک ها ومحصولات بدون چربی وحاوی ضد آکنه است تا دچار جوش های پوستی نشوید.

نکته مهم دیگر حساس شدن پوست نسبت به عوامل خارجی در دوره قاعدگی است.


تاثیرات قاعدگی بر پوست مو

بسیاری از خانم هانگرانندکه نکندبارنگ کردن موخود دردوران قاعدگی به موهای خود آسیب برساند و برخی دیگر معتقدند هستند در این دوره موهایشان میریزد.

تنها ممکن است در این دوران موهای چرب تری داشته باشید.


(تاثیر قاعدگی برپوست مو)

آیا عادت ماهانه برریزش موتاثیری دارد؟

نه مدت ماهانه انقدر کوتاه است که نمی توان تاثیر قابل ملاحظه ایی روی ریزش مو داشته باشد.فقط دردوران بارداری وبعد از آن شاهد تغییرات قابل ملاحظه ایی هستیم.دردوران بارداری میزان مو به شدت کم می شودو  از 10درصدریزش مو طبیعی به 5 درصد می رسد.در عوض 4ماه بعد از اتمام بارداری میزان ریزش موحدودا 33درصد می شود که شاهد ریزش مو هستیم که این مسله طبیعی است بعد از چند هفته بهبود می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.