دسته‌بندی نشده

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم چیست ؟

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم داروسازم.کام

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم چیست ؟

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم در نوع روش های درمانی است که در آنها به کار می رود. هر دو روش میکرودرم و هیدرودرم ابریژن روش های غیر تهاجمی هستند. که در آنها نیازی به جراحی یا دوره بهبودی وجود ندارد و هر دو سبب نشاط و ظاهر پوست می گردند. نتایج تقریبا در هر دو روش مشابه است. البته نکات اساسی درمورد تفاوت میکرودرم و هیدرودرم باعث می شود که با توجه به نیاز هر فرد ، یک روش بهتر از روش دیگر باشد.

 

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن روشی غیر تهاجمی است . که در آن با استفاده از یک ابزار دستی میکرو کریستال ها را روی صورت اسپری می کنند تا پوست را لایه برداری کند. در این روش سایش توسط دستگاه و میکروکریستالها سبب می شود. سلولهای کدر و مرده پوست  از بین رفته و در نتیجه پوست شاداب تر و جوانتر می شود.

 

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن شامل قرمزی و التهاب پوست بلافاصله پس از درمان می باشد . که بهتر است مدتی پس از درمان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری شود و حتما از ضد آفتاب استفاده گردد.

برای آگاهی بیشتر در مورد این روش می توانید به مقاله میکرودرم در همین سایت  مراجعه فرمایید:

میکرودرم و جوانسازی پوست ، بهترین کلینیک شرق تهران

 

هیدرودرم ابریژن چیست؟

هیدرودرم ابریژن روش نوین درمانی برای جوانسازی و لایه برداری پوست است . که بر پایه میکرودرم ابریژن نوک الماسی قرار گرفته است . در این روش درمانی محلول نمک و اکسیژن جایگزین میکروکریستال ها شده و باعث رطوبت و سلامت پوست می گردد. توسط هیدرودرمی  مایعات آبرسان و سرم های مغذی در عمق پوست نفوذ کرده که سبب می شود مواد فعال مغذی مورد نیاز جهت بازسازی سلولها تامین گردد.

 

در این روش دستگاه هیدرودرم  ، قطرات آب را با فشار سریعی روی پوست می پاشد . که باعث از بین رفتن لایه بالایی پوست شده و لایه برداری انجام می شود. مزایای دیگر این روش ،  بهبود گردش خون ، آبرسانی به پوست و همچنین افزایش تولید کلاژن می یاشد که اثر ضد پیری بر روی پوست دارد.

برای آگاهی بیشتر در مورد این روش می توانید به مقاله هیدرودرم در همین سایت  مراجعه فرمایید:

هیدرودرم چیست؟ معرفی مزایا در بهترین کلینیک شرق تهران

 

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم

یکی از روش های ابتدایی جوانسازی استفاده از میکرودرم کریستالی بود. که متاسفانه نمی شد از آن برای لایه‌برداری و جوانسازی نواحی حساس صورت مثل دور چشم استفاده نمود. همچنین برخی از مراجعین تا چند روز احساس وجود شن ریزه در دهان داشتند. این مشکلات  سبب ابداع روش میکرودرم ابریژن نوک الماسی گردید. در روش نوک الماسی با استفاده از دستی الماسی به جای کریستالها  سلول‌های مرده‌ی پوست لایه برداری می‌ گردد. خوشبختانه این روش کاملا جوابگوی نیاز مراجعه کنندگان بود و همچنان به دلیل محبوببت مورد استفاده قرار می گیرد .

ضعف میکرودرم در عدم آبرسانی به پوست سبب بوجود آمدن روشی شد. بنام هیدرودرم ابریژن که در این روش لایه برداری، پاکسازی و آبرسانی به شکل همزمان صورت می‌گیرد و می‌توانیم با استفاده از سرم‌های آنتی‌اکسیدانی و درمانی مختلف، انواع مشکلات پوستی را برطرف کنیم.

کاربرد درمانی این دو روش یکسان است . اما تفاوت کلیدی آنها در این است که  در هیدرودرم ابریژن قبل از لایه برداری، پوست را پاکسازی و تغذیه می‌کنند.

 

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم داروسازم.کام

 

  • یکی از تفاوت های این دو روش استفاده از آنها با توجه به نوع پوست ، مشکل پوست و رنگ پوست می باشد:

 

در میکرودرم ابریژن  بیماری های پوستی مانند آکنه خفیف ، خطوط ریز ، چربی پوست و منافذ بزرگ پوست مورد هدف قرار می گیرد. در هیدرودرم ابریژن برخی آسیب های ناشی از آفتاب و پیری ، مشکلات پوستی مانند بزرگ شدن یا مسدود شدن منافذ پوست ، خطوط ریز ، چین و چروک ، لکه های تیره ، خشکی پوست ، آکنه خفیف و سلول های مرده پوست تحت درمان قرار می گیرد.

 

  • یکی از تفاوت های میکرودرم و هیدرودرم در روش درمانی آنهاست :

در روش میکرودرم، اپیدرم یا لایه بالایی پوست با استفاده از یک ابزار به منظور لایه برداری از سطح پوست برداشته می شود. در حالی که همزمان سلولهای ازبین رفته را از سطح پوست با ابزار دیگری پاک می کنند. همچنین در این روش از ابزاری با سایندگی کم برای ساییدن سطح پوست استفاده می شود.که باعث از بین رفتن لایه ضخیم خارجی پوست یا همان سلولهای مرده پوست شده  و تولید کلاژن را تحریک می کند.

روش درمانی هیدرودرم چند مرحله ای است که شامل پاکسازی و لایه برداری پوست می شود. در این روش به وسیله ابزار مخصوص ناخالصی های ناخواسته و جوش های سرسیاه از روی پوست پاک و استخراج می شود.

سپس با استفاده از  یک سرم ، آنتی اکسیدان ها عمیقا  برای آبرسانی و نرم شدن به خورد پوست می رود. در نتیجه به آرامی و بدون درد تولید کلاژن را تحریک کرده و در نتیجه با درمان مشکلات پوستی نامطلوب ، پوست با طراوت تری را می بخشد.

 

تفاوت میکرودرم و هیدرودرم داروسازم .کام

 

  • از دیگر تفاوت های این دو روش در نوع محلولی است که استفاده می شود:

در واقع در روش هیدرودرم محلول نمک و اکسیژن به جای میکروکریستال ها در روش میکرودرم به کار می رود.

 

  • تفاوت میکرودرم و هیدرودرم در استفاده از جریان الکتریک است:

در روش میکرودرم  سایش سطح پوست به‌وسیله نوعی کریستال انجام می شود . که منجر به لایه‌برداری پوست می‌گردد. نتیجتا میکرودرم لکه‌ها، کک‌ومک، آفتاب‌سوختگی، ملاسمای حاملگی، رد جوش و بخیه را محو کرده یا محدود می‌نماید. و به طور کلی جریان الکتریک در میکرودرم نقشی ندارد.

در  روش هیدرودرم اساساً هدایت مواد آب‌رسان را به داخل سلول و فضای میان بافتی با استفاده از جریان خاص و هدایت‌شده‌ی گالوانیک، با افزایش نفوذپذیری غشاء سلول هدایت صورت می گیرد. و به طور کلی لایه‌برداری و سایش پوست در هیدرودرم نقشی ندارد.

 

  • عوارض جانبی این دو روش از دیگر تفاوت های این این دو روش است:

عوارض جانبی در هیدرودرم به حداقل رسیده است.  در هیدرودرم کمترین زمان برای بهبودی لازم است . در برخی افراد ممکن است قرمزی جزئی یا احساس گرفتگی ایجاد گردد . ولی غالبا این التهاب خیلی زمان بر نبوده و به فرد امکان می دهد زندگی روزمره خود را طبق روال عادی ادامه دهد.

به طور معمول عوارض جانبی میکرودرم  نسبت به هیدرودرم بیشتر است. میکرودرم برای پوست های حساس ممکن است قرمزی  شبیه آفتاب سوختگی ایجاد کند . که با توجه به عمق درمان ممکن است چند ساعت یا بیشتر طول بکشد. همچنین در میکرودرم احتمال  کبودی جزئی در اطراف چشم ، خشکی پوست و حساسیت به آفتاب هم وجود دارد.

 

 

هیدرودرم ابریژن بهتر است یا میکرودرم ابریژن؟

حال که با تفاوت میکرودرم و هیدرودرم آشنا شدید. این پرسش پیش می آید که کدام روش بهتر است ؟

استفاده از روش هیدرودرم ابریژن و یا میکرودرم  ابریژن به شرایط پوست ، اهداف مراقبت از پوست ، ترجیحات شخصی  و مشکلات منحصر به فرد پوستی هر فرد بستگی دارد.

معمولا میکرودرم برای پوست هایی که دارای چین و چروک بیشتری هستند انجام می شود. و هیدرودرم برای افرادی که پوست های حساسی دارند بکار می رود.

کلینیک بهبود داروسازم دات کام

کلینیک بهبود

خدمات میکرودرم و هیدرودرم در کلینیک بهبود

انجام انواع خدمات پوستی ، میکرودرم و هیدرودرم در کلینیک  بهبود  توسط پزشک متخصص و تیم حرفه ای انجام می شود.

کلینیک بهبود واقع در پیروزی ، بلوار ابوذر ، پایین تر از پل دوم ، نبش ششم غربی ، پلاک یک آماده ارائه انواع خدمات به مراجعین محترم می باشد.  جهت رزرو ویزیت و مشاوره درباره هر کدام از روش ها با شماره های 2-33083061  تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.