مطالب روز

درمان اضطراب شبانه

استرس شبانه داروسازم دات کام

راهکار های درمان اضطراب شبانه

علت استرس شبانه چیست؟ راهکار های رفع استرس شبانه چیست؟ اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که اضطراب های شبانه خواب راحت را از شما گرفته به شما پیشنهاد میشود که این مقاله را تا پایان بخوانید.

برای این که خواب راحتی داشته باشید باید از لحاظ جسمی و روحی در شرایط آرامی قرار بگیرید. هیچ راه حل تضمینی برای رفع این مشکل وجود ندارد اما با رعایت یک سری نکات میتوانید به کاهش آن کمک شایانی کنید.


علائم اضطراب شبانه:

تنفس سریع

عدم تمرکز کافی

احساس خطر

ناراحتی معده

احساس عصبانیت


روش های متداول رفع استرس های شبانه اعم از:

گرفتن دوش آب گرم:

دوش گرفتن میتواند به کاهش. اضطراب و داشتن خوابی راحت کمک کند.

استفاده از تلفن همراه را محدود کنید:

نور گوشی حتی در حالت خاموش بودن میتواند تاثیرات مخربی داشته باشد که از آنها میتوان به تاثیرات مخرب مغزی. و همچنین نارامی و اضطراب اشاره کرد.

اگر مبتلا به این مشکل هستید استفاده از کافئین را به حداقل برسانید. مصرف کافئین در هنگام شب میتواند اضطراب و استرس شما را افزایش دهد. زیرا کافئین باعث سرحالی میشود. حداقل 6 ساعت قبل از رفتن به رخت خواب از مصرف کافئین خودداری کنید. زیرا مصرف کافئین ضربان قلب را افزایش داده و باعث افزایش اضطراب میشود. حتی اگر به انرژی قهوه نیاز دارید میتوانید از مدل دی کف یا بدون کافئین آن استفاده کنید. حتی با استفاده از برخی حرکات و خوراکی های دیگر میتوانید انرژی روزانه خود را به دست آورید. مانند آب سرد و استفاده از حرکات کششی. میتواند خستگی را تا حد زیادی کاهش دهد.

به جای مصرف شیرینی جات از شکلات تلخ استفاده کنید. خوردن شکلات تلخ باعث دریافت منیزیوم و همچنین کاهش هورمون استرس. یا همان کورتیزول میشود. میزانی که برای مصرف شکلات تلخ در روز در نظر گرفته شده. حدود 42 گرم میباشد  و مصرف بیش از حد آن باعث تبدیل آن به شکر میشود.

استفاده از گوشی داروسازم دات کام

گوشی داروسازم دات کام

میتوانید از دمنوش ها کمک بگیرید:

استفاده از دمنوش های آرامبخش میتواند تا حد زیادی میزان استرس شما را کاهش دهد. و خوابی راحت را به شما هدیه دهد. دمنوش هایی مانند گل گاوزبان، بابونه و… استفاده کنید.

دمنوش داروسازم دات کام

دمنوش

مدیتیشن کنید:

با توجه به اینکه همه ما در طول روز با استرس های فراوانی مواجه هستیم. مدیتیشن بهترین راه برای افزایش آرامش کاهش استرس. و همچنین داشتن زندگی ای راحت بدون استرس میباشد. شما میتوانید با گوش دادن به موزیک های آرامبخش. و تصور خود در محیطی دوست داشتنی میتوانید به آرامش فکری برسید.

مدیتیشن داروسازم دات کام

مدیتیشن

و در پایان اگر درمان قطعی میخواهید بهتر است با یک روانشناس حرفه ای مشورت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.