دسته‌بندی نشده

بهترین درمان زخم معده چیست؟

زخم معده چیست داروسازم دات کام

بهترین درمان زخم معده چیست؟زخم معده زخم های بازی هستند که در معده و دوازدهه وجود دارند. که از علائم آن میتوان به درد بالای شکم اشاره کرد. زخم معده نام اصلی آن زخم گوارشی میباشد.

بیماری زخم معده چیست؟

زخم معده یک بیماری دردناک است که لذت خوردن غذاها را از شما میگیرد. در گذشته های دور بر این باور بودند که خوردن غذاهای تند و داغ و استرس و سیگار باعث این عارضه میشود اما در یافته های جدید به این نتیجه رسیدند که این باکتری در بدن برخی از افراد وجود دارد و آنها این باکتری را هلیوباکتری مینامند.

بهترین درمان زخم معده چیست؟

علت زخم معده:

هلیوباکتری پیلوری نوعی باکتری متحرک است که از مهم ترین علت های زخم معده میباشد. متوان گفت که حدود دو سوم از افراد این باکتری را در بدن خود دارند که سبب ایجاد زخم معده میشود. در برخی موارد این بیماری به لایه پوششی دستگاه گوارش آسیب میزند.

نشانه های زخم معده:

زخم معده معمولا با درد شدید همراه است و معمولا این دردها موقت میباشند. و درنتیجه وقتی معده خالی باشد درد آن تشدید میشود. علائم دیگری را نیز میتوان نام برد.

نفخ

استفراغ

تهوع

تنگی نفس

استفراغ همراه با تیکه های خون

رنگ پریدگی

دلد درد شدید

تغییر لایف استایل یکی از مهمترین عوامل برای درمان زخم معده میباشد.

داشتن رژیم غذایی سالم:

داشتن رژیم غذایی سالم یکی از مهمترین علائم برای آن به شمار میرود که میتواند در رژیم غذایی خود میوه و سبزیجات و غلات سبوسدار را نگنجانیم.

کم کردن استرس:

یکی دیگر از روش های بهبود زخم معده کم کردن استرس میباشد. فشار روانی میتواند علائم زخم معده را افزایش دهد. برای حل کردن این مشکل باید منشا استرس خود را بیابید و از آن دوری کنید.

دور شدن از دخانیات:

دور شدن از دخانیت و کنترل کردن مصرف الکل راه دیگری برای کاهش این عارضه میباشد.

درمان زخم معده:

اگر زخم معده به موقع درمان نشود ممکن است منجر به سرطان شود و در این صورت بهتر است با داشتن علائم جزئی آزمایشات لازم را انجام دهید و از وجود هلیوباکتری پیلوری در معده مطمئن شوید. میتوانید با انجام سونوگرافی نیز  از بودن این بیماری مطمئن شوید.

بهترین درمان زخم معده چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.