دسته‌بندی نشده

دلایل سردی پاها

دلایل سردی پا

دلایل سردی پاها اگر سردی پا مداوم باشد و حتی در گرما هم همراه شماست نشان دهنده بیماری و اختلالات زمینه ای میباشد ،که نشان از مشکلاتی در بدن میدهد و باید ریشه یابی  و درمان شود .

در این مقاله از دلایل سردی پا و بیماری های مرتبط بااین موضوع صحبت میکنیم .

 

علت‌ سردی پا در داروسازم دات کام

علت‌ سردی پا در داروسازم دات کام

 

دلایل سردی پاها

دیابت یکی از بیماریهایی که به سردی پا منجر می شود

_آترواسکلروز:

این بیماری که به آن تصلب شرایین نیز گفته میشود زمانی رخ میدهد که رسوب چربی در سرخرگ ها انباشته میشود ومانع از گردش سریع خون میشود .این فرایند موجب احساس سرما یخ بودن پا را در شما ایجاد میکند.

عواملی که روی آترواسکلروز تاثیر دارد مواردی مثل استعمال دخانیات ،افزایش سن،مبتلایابودن به فشار خون و دیابت و کلسترول بالا .

_نوروپاتی دیابت:

امکان دارد دیابت به تنهایی موجب سردی پا نشود این رویداد نوروپاتی بیشتر در افراد مبتلا به دیابت نوع دو دیده میشود . یکی دیگر از دلایل سردی پاها میباشد .

_سندروم رینود

این سندروم یک بیماری نادر است که موجب تنگ شدن رگها میشود زمانی که شخص استرس دارد یا در هوای سرد باشد. هنگامی که رگهای خونی تنگ میشوند خون کافی به دستها و پاها نمیرسد و موجب سردی دست وپا میشود . ساکنین در مناطق سردتر بیشتر مبتلایان به این سندروم باشد .

_کم خونی

زمانیکه آهن خون کاهش می یابد سبب پایین آمدن گلبول های قرمز میشود ،کمبود آهن هم یکی از دلایل سردی دست و پاها میشود ،کم خونی از دلایل شایع در احساس یخ زدگی و سردی پاها میشود.

میتوانید از انواع قرص آهن استفاده کنید.

_کم کاری تیروئید

یکی از دلایل سردی پا کم کاری تیروئید است. زمانی که غده تیروئید به مقدار لازم هورمون تولید نمیکند کم کاری تیروئید پیش می آید که یکی از دلایل شایع درسردی پاها کم کاری تیروئید می باشد.

_بیماری برگر

در این بیماری سرخرگ ها و سیاهرگ ها ملتهب میشوند و موجب مسدود شدن رگها با لخته خون میشوند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.