دسته‌بندی نشده

روتارین دارویی گیاهی جهت رفع گرفتگی صدا و درمان عفونت گلو

روتارین داروسازم.کام

روتارین (Rotarin) چیست؟

روتارین نوعی پودر گیاهی است که در تهیه آن  از دانه به و گیاه مرزنجوش استفاده شده است و خواص درمانی بسیار موثری دارد .برای باز کردن صدا و بهبود سرفه و بهبود عفونت گلو و سینه  بسیار موثر می‌باشد. این داروی گیاهی جزو گروه داروهای تنفسی می باشد.

این محصول جزو گروه دارویی های تنفسی است . محصول شرکت داروسازی قائم داروست.  حاوی 10 عدد ساشه پودر گیاهی 5 گرمی می‌باشد.

 

مکانیسم اثر

مکانیسم اثر مواد موثره موجود در روتارین سبب رفع لارنژیت و التهاب حلق بعلت وجود سینئول می گردد. این مواد میکروب کشی و خلط آوری را موجب می شود. این محصول در درمان اختلالات تنفسی ، تنگی نفس و سرفه مزمن نقش ویژه ای دارد. فلاونوئیدهای موجود در این داروی گیاهی دارای اثرات ضدالتهابی بوده و تسکین دهنده التهابات تارهای صوتی ، گلو، سینه درد وسرفه می باشد.

ترکیبات موسیلاژی گیاهان موجود در این پودر گیاهی با داشتن خاصیت  محافظت کنندگی ، التیام بخشی و نرم کنندگی و کاهش دهنده  تحریکات مخاط تاثیر خود را می گذارد . همچنین موثر در مداوای سرفه ، رفع گرفتگی و خشونت صدا می باشد.

روتارین داروسازمویژگی های پودر گیاهی روتارین

  • نرم کننده و التیام بخش مخاط تنفسی
  • رفع گرفتگی و خشونت صدا
  • موثر در درمان اختلالات تنفسی ، تنگی نفس و سرفه مزمن
  • موثر دردرمان عفونت گلو، التهابات سینه و ریه
  • موثر در باز باز شدن تارهای صوتی و مفید برای تارهای صوتی
  • موثر در رفع لارنژیت و التهاب حلق

 

ترکیبات موجود در روتارین

تصور عموم بر این است که روتارین همان چهار تخمه است،  در صورتی که ترکیبات موجود در روتارین به دانه و سرشاخه های گیاه مرزنجوش می باشد.  و در واقع ترکیبات روتارین کاملا با محتویات چهار تخمه متفاوت است. ماده موثره در گیاه مرزنجوش کاروار کرول است که دارای خواص آنتی میکروبیال است. همچنین ترکیب موثر موسیلاژ ، برخی از تانن ها و ویتامین C اثرات درمانی به دانه را شامل می شود.

این  محصول 100% فرآورده گیاهی است .  در ترکیبات روتارین از نگهدارنده‌های شیمیایی و رنگ دانه های مصنوعی استفاده نشده است.

 

کاربرد روتارین برای سرفه

سرفه ها معمولا به دلیل خشکی بیش از حد گلو یا فعالیت باکتری‌های عفونی در گلو است که سبب تحریک شدید عضلات مجاری تنفسی می گردد. معمولا خشکی بیش از حد گلومانع  از خروج عفونت‌ها می گردد. و سرفه‌های خشک مزمن را سبب می شود. پودر روتارین، به دلیل موسیلاژهای موجود در ترکیبات  خود ، موجب نرمی گلو شده.  و مانع از تحریک عضلات صاف مجاری تنفسی می شود.

 

کاربرد روتارین برای گرفتگی صدا

وجود عفونت در حلق ، داد زدن های مکرر یا خواندن با صدای بلند عواملی است که سبب گرفتگی صدا می شود. پودر گیاهی روتارین به دلیل اینکه حاوی ترکیبات آرامبخش و ضد التهاب است. این خاصیت را داراست که فقط نیم ساعت پس از مصرف ، صدا را به حالت اولیه بازگرداند.

 

کاربرد روتارین برای کرونا

از آنجایی که سرفه و گلو درد از عوارض کرونا محسوب می شود ، گاها این پودر گیاهی  را پرشکان برای کاهش این علائم توصیه می کنند. این فرآورده می‌تواند سرفه و گلودرد را که  از علائم شایع کرونا هستند، تسکین دهد.

قابل ذکر است که اثرات روتارین برای کرونا فقط محدود به درمان علائمی چون سرفه، التهاب گلو و گلو درد است . این محصول  تاثیری در پیشگیری از ابتلا به کرونا یا درمان آن ندارد.

تداخل دارویی

ترکیبات موسیلاژی به دانه احنمال دارد سبب کاهش جذب بعضی داروها شود. به همین دلیل از مصرف همزمان روتارین و داروهای دیگرخودداری کنید. بین مصرف آنها حداقل یک ساعت فاصله دهید.

این محصول می تواند ماندگاری لیتیوم در بدن را افزایش بدهد. در صورت مصرف لیتیوم ، حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.

همچنین مصرف مرزنجوش ممکن است باعث افزایش ریسک خونریزی شود . در نتیجه دو هفته پیش از جراحی از مصرف روتارین خودداری کنید.

روتارین داروسازمطریقه مصرف

محتویات یک ساشه (یک بسته پودر) را در یک لیوان آب جوش ریخته. به مدت 10 دقیقه صبر نمایید تا کاملاً با آب مخلوط شود .  سپس آرام و جرعه جرعه بنوشید. می توانید دو تا سه بار در روز از این ساشه ها استفاده نمایید.

عوارض جانبی

تاکنون هیچ نوع عارضه‌ای برای این داروی گیاهی ( در صورت مصرف دوز درمانی پیشنهادی ) گزارش نشده است.

نکات قابل توصیه

  • از آنجایی که فیبرهای محلول در آب موجود در ترکیبات این دارو ، کاهش جذب برخی از ریزمغذی‌ها را سبب می‌شود. توصیه می گردد این محصول را با فاصله از وعده‌های غذایی خود مصرف کنید.
  • چنانچه به هر یک از اجزای این دارو آلرژی دارید ، از مصرف آن خودداری نمایید.
  • مصرف روتارین در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود.

روتارین را از کجا تهیه کنیم؟

داروی گیاهی روتارین را می توانید از  داروخانه های معتبر سراسر کشور تهیه نمایید. همچنین می توانید برای خرید راحت تر  روتارین به سایت داروسازم.کام سایت خرید داروخانه شبانه روزی دکتر حبیبی مراجعه نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.