دسته‌بندی نشده

ریزش مو بعد از کرونا

ریزش مو بعد از کرونا

ریزش مو بعد از کرونا

ریزش مو بعد از کرونا بیشتر از یکسال است که بیماری کرونا تمام کشور هارا در بر گرفته و افراد زیادی را مبتلا کرده است.ازمیان مبتلایان به این بیماری متاسفانه افراد زیادی هستند که جان خود را ازدست داده اند.

این بیماری باعلائم مشابه سرماخوردگی آغاز می شود. وکم کم شدت می گیرند.تب/سرفه/سردرد/سرگیجه/بدن درد از علائم مهم این بیماری هستند.پس از آن بیماری کووید 19با علائم از دست دادن حس بویایی/چشایی وبرخی از علائم گوارشی

آیا واقعا ریزش مو از علائم کرونا است؟

درباره نشانه های این بیماری و عوارض آن هنوز نقاط مبهمی وجود دارد.طبق گزارش افراد مبتلا به بیماری کرونانشان داده است.ریزش مو ناشی از ابتلا به بیماری کرونا به صورت شرایطی به نام teاست.درافرادی که مبتلا به بیماری ریزش مو taهستند.ریزش مو به صورت دسته ایی وناگهانی اتفاق می افتد.درحقیقت در موقع شونه زدن و دوش گرفتن توده بزرگی از مو ریزش پیدا می کند.اکثر افرادی که دارای ریزش موی ta می شوند.2تا3ماه طی حرکت تحریک کننده ریزش موی محسوسی را تجربه خواهند کرد.این ریزش مو باعث از دست دادن کمتر ازنیمی از موهای سر می شود.اما پس از این دوره افرادرویش مجدد موهای از دست رفته را مشاهده می کند.

علت ریزش مو بخاطربیماری کرونا:

استرس نگرانی:

استرس یکی از علائم ریزش مو است.مطمعنا درمدت شیوع کووید19استرس ونگرانی افراد درخصوص ابتلا به این بیماری بسیار زیاد است.علاوه بر آن شخصی که به بیماری کرونا مبتلامی شودهمواره نگران شدید شدن بیماری یا عدم بهبودی است.عدم ارتباط با اعضای خانواده ونگرانی برای ابتلا به بیماری کرونا وباعث تشدید شدن استرس می شود.همین موضوع باعث تحریک موهاشده و پس از بهبود بیماری ریزش مورا شروع میکند.

در حقیقت taزمانی اتفاق می افتد که یک عامل استرس زا مانع رشد موها شده و آن ها را وارد مرحله استراحت

می کند.در این مرحله2تا3ماه استراحت می کند.برای خارج شدان از این حالت رویش مجددنیازمند یک منبع مغذی

وقوی هستش .در دوره ابتلا به کرونا بدن بسیار ضعیف شده و پس ازبهبود خیلی طول می کشدتا بدن بتواند قوای از دست رفته را باز گرداند.

تب شدیدوبالارفتن دما بدن:

یکی از عوامل احتمالی ریزش مو taابتلا به بقیماری حادهمراه با تب شدیداست.یکی از علائم بیماری کرونا تب شدید است.همین موضوع میتوان باعث ریزش مو می شود.ازطرف دیگربالارفتن دمای بدن خود باعث تحرک سلول های مو وریزش مو می شود.

راهکار های خانگی برای کنترول ریزش موی بعد از کرونا

برخی ازراهکار ساده وکم هزینه برای جلوگیری از ریزش مو ناشی از کرونایا درمان آن وجود دارد.

تغییر سبک زندگی:

تغذیه مناسب وشیوه نگهداری از موها میتواند تاثیر زیادی در تقویت آن هابازگشت موهای از دست رفته داشته باشد.بنابراین درزمان شانه زدن به مو ها به آرامی برخورد کنید.وآنها را با ملایمت شانه بکشید .به علاوه استفاده از روغن های داغیا استفاده از مواد تقویت کننده نامناسب میتواند به مو ها آسیب وارد کندو ریزش موقتی در دوران کرونا را به ریزش دائمی تبدیل کند.

استفاده ویتامین D:

یکی از مواد مغذی برای رشد مو هابرای حفظ استحکام و زیبایی آن هااست.این ویتامین ها درموادغذایی مختلفی نظیرماهی/غلات/آب پرتقال/شیر کم چرب وجود دارد.هم چنین نور خورشیدمنبعی غنی از ویتامین Dاست. ویتامین د هم چنین باعث رشدمجدد موهای از دست رفته می شود.

مصرف روغن ماهی:

مصرف ماهی به سلامت موها کمک زیادی میکند. روغن ماهی از بافت ماهی به دست می آید. دارای انواع اسید های چرب و ویتامین ها است به سلامت موها کمک می کند.روغن ماهی را می توان به صورت خوراکی یا به صورت ماسک روی مو ها استنفاده کنید.

آیا ریزش مو بد از کرونا دائمی است؟

همان طور که بالا هم گفتم ریزش مو بعد از کرونااز نوع ریزش taاست.این ریزش از انواع ریزش موقتی مو بوده و پس از 6تا 9 ماه برطرف می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.