دسته‌بندی نشده

ریزش مو سکه ای چیست؟

ریزش مو سکه ای داروسازم دات کام

ریزش مو سکه ای چیست؟

ریزش مو سکه ای چیست؟

بر اساس مقالات صادر شده ریزش مو سکه ای یک بیماری خودایمنی بدن است که گلوبول های سفید به اشتباه به فولیکول های بدن حمله میکنند و در نتیجه باعث این عارضه میشود. ریزش مو سکه ای در یک درصد از افراد جهان شایع است. این بیماری حتی میتواند به خاطر داشتن سابقه فامیلی در فرد به وجود آید.

بهتر است بدانید این بیماری درمان قطعی ندارد اما با مصرف دارو ها و رعایت مسائل مهم میتوانید از پیشرفت ریزش مو سکه ای جلوگیری کنید. ریزش مو سکه ای میتوانید باعث طاسی کف سر – ریزش موی بدن یا به وجود آمدن نواحی کوچک سایت روی سر و سینه میشود.

ریزش مو سکه ای داروسزم دات کام

علت ریزش مو سکه در داروسازم دات کام

ریزش مو سکه ای در علم پزشکی به نام آلوپسی شناخته میشود. افراد مبتلابه این بیماری هیچ مشکلی از لحاظ جسمی ندارند و نیازی نیست که نگران باشند. بیماری ریزش سکه ای مو معمولا قابل پیشبینی نیست و و گاهی بدون هیچگونه درمان خاصی دوباره رشد میکنند. اما در این بین باید به چند نکته توجه کنید:

_گاهی اوقات میتواند به ریزش کل موها یا کل موهای بدن منجر شود که در این صورت احتمال رشد نکردن دوباره مو بیشتر است.

_ممکن است در صورت رشد نواحد تاس شده دوباره موهای آن قسمت کم پشت شوند.

_در برخی مواقع با رشد مو در نواحی طاس شده نواحی جدیدتری دچار این مشکل شود.

در بیماری ریزش مو سکه ای ممکن است مشکلاتی در ناخن ها به وجود آید مانند به وجود آمدن خطوط-فرورفتگی_قرمزی و شکنندگی از علائم شایع آن است.

علائم و نشانه ها:

این بیماری در هر قسمت از بدن میتواند به وجود آید اما در سر و ریش به نسبت بیشتر شایع است. اگر در هر قسمت بدن مواردی شایع شد باید بدانید که فاقد هرگونه قرمزی-بثورات پوستی-اسکار یا زخم است.

معمولا اولین علائم آن به وجود آمدن نقاط دایره ای و بیضی شکل روی سر و یا قسمت هایی که دچار است ظاهر میشود. این نواحی معمولا بزرگتر از سکه نیست اما ممکن است به شکل های دیگری به جز دایره و بیضی نمایان شود. در برخی موارد نیز به شکل نواری از طاسی در میاید که به آن (اوفیاز) میگویند. و در برخی دیگر آنقدر شدید است که که کل سر را فرا میگیرد که به آن (آلوپسی توتالیس) میگویند.

ریزش مو سکه ای در ریش:

ریزش مو سکه ای گاهی مواقع در ریش نیز دیده میشود که معمولا از سکه کوچک تر است.

تغییر در فرم ناخن ها:

در 10 تا 20 درصد از افرادممکن است در فرم ناخن ها تغییراتی ایجاد شود که از شایع ترین آنها میتوان به قرمزی- فرورفتگی-خطوط عمیق و موازی و چاه های کوچک اشاره کرد.و گاهی ممکن است ناخن ها به صورت شکننده شوند.

نکات مهم در خصوص طاسی سکه ای:

در یک پنجم مبتلایان به این بیماری این بیماری به صورت موروثی به وجود می آید.

ریزش مو در این بیماری به صورت ناگهانی و طی چند روز اتفاق میفتد.

اگر به شکل نواحی پراکنده در قسمت هایی از بدن ظاهر شد معمولا بدون نیاز به درمان پس از مدتی خود به خود درمان خواهد شد.

مراقبت های ضروری:

اگر قسمتی از بدن دچار این بیماری شد از در معرض نگه داشتن آن مقابل نور آفتاب خودداری کنید و اگر مجبور به این کار شدید حتما قسمت مورد نظر را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.

اگر ابرو و مژه ها دچار ریزش شدند باید حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.

اگر موهای بینی خود را از دست دادید باید از شوینده های مخصوص برای کشتن ویروس های درون بینی استفاده کنید.

درمان:

-کورتیکواستروئیدها(کورتون ها): برای درمان ریزش سکه ای میتوان از این نوع داروها استفاده کرد. که به صورت موضعی یا تزریقی استفاده میگردد.

-ماینوکسیدیل: این داروی موضوعی با نام روگین نیز شناخته میشود و برای ریزش مو موثر است. این دارو به شکل فوم یا مایع وجود دارد که 2 بار در روز باید در قسمت طاسی استفاده شود و نتایج درمان پس از 3 ماه قابل رویت است.

-دیفن سیپرون: با توجه به تحقیقات انجام شده این درمان یکی از موثرترین راه ها برای درمان است. این دارو به صورت آلرژی ظاهر میشود و گویی گلوبول های سفید را گول میزند تا به سمت پوست بیایند و فولیکول ها را رها کنند.که نتایج درمان پس از 3 ماه مصرف مشخص میشود.

-آنترالین: این دارو به شکل محلول یا کرم برای درمان پستوریازیس به کار میرود . آنترالین معمولا به شکل روغن سیاه رنگیست که روزی یک بار باید از آن در ناحیه استفاده شود.

سایر روش های درمانی:

شیمی نور درمانی

مزوتراپی مو

آروماتراپی

طب سوزنی

مواد پروبیتیک

لیزر

آب پیاز جهت گذاشتن روی محل طاسی

مکمل های گیاهی جهت جنسینگ و چای سبز ساوپالمتو

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.