سلامت بدن

فواید رقص بر بدن

فواید رقص بر روح و روان و بدن:

از دیرین رقصیدن یکی از آیین های هر قبیله ای در هر نقطه از جهان بود. به همین دلیل رقص و موسیقی را یکی از موارد پیوند فرهنگ ها میدانستند.

رقص کردی داروسازم دات کام

فواید رقص

فواید رقصیدن:

رقصیدن باعث افزایش نیاز بدن به خون میشود و همین امر باعث افزایش ضربان قلب میشود. و از هر گونه مشکلات قلبی و عروقی جلوگیری میکند. افزایش جریان خون باعث اقزایش تهویه اکسیژن در ریه میشود.

افزایش انعطاف بدن:

اگر از انعطاف خوبی برخوردار نباشید با رقصیدن میتوانید آن را بدن خود بازگردانید. انجام انواع رقص ها باعث درگیر شدن انواع مفاصل میشود. در نتیجه در طولانی مدت باعث افزایش انعطاف پذیری و همچنین باعث کاهش درد مفاصل میشود. امروزه پیشرفت تکنولوژی به یکی از مشکلات نیز تبدیل شده. چرا که باعث کم کار کردن عضلات و یکجا نشینی شده و باعث منقبض شدن عضلات میشود.

رقص آذربایجانی

افزایش هوش:

تحقیقات نشان داده است که رقصیدن شما را باهوش تر میکند. رقصیدن منظم به دور ماندن از آلزایمر جلوگیری میکند. این کار عملکرد شناختی را افزایش میدهد. طبق تحقیقات انجام شده رقصیدن تنها چیزیست. که به طور 100 درصدی از زوال عقلی در میانسالی جلوگیری میکند.

کاهش استرس:

امروزه یکی از مهم ترین مشکلات بشر داشتن استرس بیش از حد میباشد که خود نیز منشا تمام بیماری ها میباشد. رقصیدن باعث کاهش استرس و در نتیجه تمرکز شما بر روی انجام حرکات میشود و باعث افزایش سطح تمرکز میشود.

جلوگیری از افسردگی:

رقصیدن فعالیتی است که تعادل مواد شیمیایی در مغز تغییر میدهد. رقصیدن باعث ترشح هورمون سروتونین میشود که خود هورمون ضد افسردگی به شمار میرود.ماده نوراپی نفرین یک ماده انرژی زا میباشد که هنگام رقص این ماده ترشح میشود. و در نتیجه اعث کاهش غم و اندوه و همچنین افزایش انرژی فرد میشود.

رقص باله داروسازم دات کام

رقص باله

بنیه را بهبود میبخشد:

ممکن است در فعالیت های روزانه حس کنید که دست و پای خود را گم کرده اید. رقصیدن انرژی را در پاها و اندام ها افزایش داده و باعث افزایش بنیه بدنی میشود.

افزایش ثبات:

ممکن است گاهی در هنگام بلند شدن احساس سرگیجه کنید. بعد از رقصیدن مداوم خودتان رفع این مسئله را حس خواهید کرد. حل این مشکل در افراد سالمند صادق است.

پس اگر سلامت روح و جسمتان برایتان ارزشمند است از همین حالا دست به کار شود و خود را از انرژی نیندازید. اگر از همین حالا به فکر سلامت روح خودتان باشید میتوانید از بروز بسیاری از مشکلات جدی تر در کهنسالی جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.