دسته‌بندی نشده

قطره لیپوزوفر چه تاثیری در رشد کودک دارد؟

تاثیر قطره لیپوزوفر داروسازم دات کام

ره قطلیپوزوفر:

قطره لیپوزوفر یک مکمل غذایی حاوی آهن است که در رشد کودک شما نقش بسزایی دارد. یون آهن در این محصول در لایه فوسفولیپید ها جمع شده و لیپوزوم های حاوی آهن به راحتی از روده جذب میشود. جذب آهن نیز در ساختار لیپوزومی بهتر میشود. نوزادان و کودکان 1 تا 3 سال به راحتی میتوانند از این قطره آهن استفاده کنند.

آیا میتوان گفت که لیپوزوفر باعث سیاهی دندان میشود؟

قطره آهن معمولا دارای رنگ قرمز و قهوه ای تیره است و به دلیل سیاه کردن دندان و گاهی نیز لثه کودک، والدین از دادن این قطره به کودکان خودداری میکنند. اما این محصول باعث این موضوع نمیشود و به راحتی میتوانید از آن استفاده کنید. این محصول به دلیل داشتن ساختار لیپوزومی از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری میکند.

فقر آهن و کم خونی:

یکی از مهمترین مشکلات در کودکان و بزرگسالان فقر آهن است. تحقیقات نشان میدهد فقر آهن تا سن سه سالگی در کشور های در حال توسعه شبوع یافته است. در این گروه سنی برای رشد و تکامل مغز و همچنین ساخت گلبول های قرمز به آهن بسیاری نیاز است. پس استفاده از قطره آهن یک امری ضروری است. فقر آهن در افراد مختلف باعث بروز عوارض جبران نشدنی در بزرگسالی میشود.

عوارض فقر آهن:

اختلال در رشد

مغز

فیزیکی

تکامل عصبی

قلبی

شناختی

ذهنی و حافظه کودک میشود.

معمولا از 6 ماهگی کودک ئکتر قطره آهن را تجویز میکند اگرچه در برخی از کودکان ممکن است از سنین پایین تر شروع به تجویز این دارو برای کودک میکنند.

چگونه قطره آهن را به کودک بدهیم؟

مصرف قطره آهن لیپوزوفر برای درمان نمیباشد و صرفا برای پیشگیری از کم خونی به کار میرود. به منظور جذب بهتر آهن بهتر است آن را به کودک با معده خالی و همرا با آبمیوه های طبیعی به کودک بدهیم. بهتر است قطره آهن را در گوشه لپ یا ته گلو کودک بریزید. سیاه شدن دندان های کودک همیشه مربوط به قطره آهن نمیباشد و گاهی نیز ناشی از پوسیدگی مینا دندان کودک میباشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.