دسته‌بندی نشده

مکمل اچ ام بی (HMB) و تاثیرات آن

مکما اچ ام بی داروسازم.کام

مکمل اچ ام بی چیست ؟

مکمل اچ ام بی  یک متابولیت آمینواسید ضروری لوسین می‌باشد. اسم این مکمل مخفف بتا-هیدروکسی بتا-متیل بوتیریک بوده و «متابولیت آمینو اسید لوسین» است. اچ ام بی، یک مکمل بسیار قدرتمند بوده و پس از کراتین، پرمصرف‌ترین محصول بدنسازی می‌باشد.

محققان دریافتند که لوسین تأثیر مثبتی روی سنتز پروتئین، سطح گلوکز خون و ریکاوری عضلات دارد. این ماده برای محافظت و ترمیم بافت عضلانی بدن، مورد نیاز است. در بدن از پروتئین مصرف شده توسط رژیم غذایی تامین می‌شود و  بطور طبیعی در هر روز، ۱ گرم اچ ام بی از اسیدهای آمینه تولید می‌کند.

خیلی کم در برخی از غذاها مانند ماهی، مرکبات و یونجه یافت می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف ۳ گرم اچ ام بی اضافه در روز می‌تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد ورزشی بگذارد.

ورزشکاران در مقایسه با افراد معمولی به اچ ام بی بیشتری نیاز دارند چون بافت عضلانی آنها بواسطه تمرین بطور مکرر آسیب دیده، سپس ترمیم و از نو ساخته می‌شود. اچ ام بی، افزایش توده عضلانی و قدرت را در ورزشکاران قدرتی تسریع می‌نماید و عملکرد استقامتی را در دوچرخه‌سواران و دوندگان بهبود می‌بخشد.

 

مکانیسم مکمل HMB

توده‌های عضلانی شما و مقدار آن را تعادل میان مصرف و تولید پروتئین عضلانی مشخص می‌کند. زمانی که شما ورزش می‌کنید این دو فرایند در کنار هم انجام می‌شوند. تجزیه عضلات و تولید دوباره آن‌ها باعث تقویت عضلات و یا تضعیف آن‌ها می‌شود. در حالی که افراد مسن در تولید مجدد عضلات سوخته شده طی فعالیت‌های روزانه تنبل هستند، افراد جوان و ورزشکار می‌بایست سرعت تولید ماهیچه بیشتری نسبت به مصرف آن داشته باشند.

تأثیر دقیق و شناخته شده‌ای برای مکانیسم مکمل HMB کشف نشده است و می‌توان گفت که HMB از روش‌های گوناگونی باعث تقویت ماهیچه‌ها و افزایش سرعت تولید آن‌ها می‌شود. دو مسیر افزایش فاکتور رشد شبه انسولین -۱ و همچنین افزایش تولید پروتئین سرین بیشترین احتمال در عملکرد مکمل HMB را دارند.

در این میان پدیده‌های جانبی هم وجود داد که باعث می‌شود HMB بتواند رشد عضلات را بهبود ببخشد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش التهاب در بدن اشاره کرد.

 

 

فواید مکمل اچ ام بی

  • مکمل اچ ام بی داروسازم.کامتسریع ریکاوری
  • عضله‌‌سازی سریع‌تر
  • افزایش قدرت بدنی
  • افزایش استقامت بی‌هوازی
  • کاهش تجزیه و عضله‌سوزی (از دست رفتنِ عضلات)

 

 

چرا بدنسازان به مکمل HMB نیاز دارند؟

زمانی که شما بخواهید عضله سازی کنید نیاز دارید مقدار بیشتری کربوهیدرات، پروتئین و همچنین امینو اسید میل کنید. از آنجایی که یک ورزشکار تحت فشار زیاد ورزشی قرار می‌گیرد مقدار زیادی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و همچنین امینو اسیدهایی که قرار بودند به عنوان عضله ساز استفاده شوند، مصرف می‌شوند. به همین دلیل است که ورزشکار نیاز دارد مقدار مصرف شده پروتئین و امینو اسید خود را جبران کند.

 

 

نتیجه استفاده از مکمل اچ ام بی

  • در تمریناتی که شامل حرکاتی مانند ددلیفت، اسکات و پرس سینه باشد، باعث افزایش قدرت خواهد شد.
  • در تمریناتی  شامل دویدن، دوچرخه‌سواری و پارو زدن (قایقرانی) باشد، موجب تسریع پیشرفت در عملکرد استقامتی می‌شود.
  • مصرف اچ ام بی در صورت انجام تمرینات قدرتی باعث افزایش توده عضلانی خواهد شد.
  • نشانگرهای خونی آسیب سلول‌های عضلانی را پس از بارهای تمرینی زیاد (بالا) کاهش می‌دهد.
  • زمان ریکاوری مورد نیاز بین جلسات تمرین را کاهش می‌دهد.
  • همچنین  چندین مزیت سلامتی مانند کاهش فشار خون و سطح کلسترول را به همراه دارد.

 

 

طریقه مصرف مکمل hmb

مصرف روزانه 1/5 تا 3 گرم از این مکمل در بدنسازی به مدت 3 تا 8 هفته بهبود معنادار توده عضلانی و قدرت را به دنبال خواهد داشت. برخی مطالعات نشان داده اند که این مکمل سرعت رشد عضلانی را تا 3 برابر افزایش می دهد .

اگر مکمل شما به شکل کپسول یا قرص است مصرف روزانه برای هر ورزشکار ۴ یا ۵ کپسول است که در روزهای تمرین ۳ عدد کپسول ۶۰ دقیقه قبل از تمرین و در ادامه ۲ عدد بلافاصله بعد از تمرین میل کنید. در روزهای دیگر نیز ۳ عدد کپسول ۳۰ دقیقه قبل از صبحانه و ۲ عدد ۳۰ دقیقه قبل از نهار میل کنید.

بهتر است این مکمل را بعد از وعده‌های غذایی یا قبل از تمرین میل کنید، زیرا جذب آن بعد از وعده‌های غذایی کندتر شده و مدت زمان بیشتری در دسترس عضلاتتان خواهد بود.

 

نکته مهم: دقت داشته باشید که کپسول یا قرص‌ها را با مقدار زیادی آب میل کنید.

 

عوارض جانبی

HMB معمولا عوارض جانبی ایجاد نمی کند. مطالعاتی مبنی بر تأثیرات طولانی مدت این مکمل صورت نگرفته است، بنابراین در هنگام استفاده از آن برای مدت زمان طولانی توصیه نمی شود. در موارد نادر ، افراد ممکن است درد معده ، یبوست یا خارش را هنگام مصرف تجربه کنند.

بالای سن ۱۸ سال هیچگونه محدودیتی نداشته, از نظر کبدی, کلیوی و قلبی عروقی ایمن می باشد. تنها افراد دیابتی نوع دو هستند که باید با احتیاط مصرف کنند.

این مکمل در دوزهای استاندارد (۳ گرم روزانه) به طور كلی بی خطر است. مانند هر مکمل غذایی ، قبل از مصرف  با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید.

 

در هر صورت باید بدانید زمانی که شما پروتئین مصرفی در بدن خودتان را به صورت کاملاً غیرطبیعی افزایش می‌دهید بدن شما نیاز دارد که این پروتئین را مصرف کند. اگر ورزش نکنید، بدن با مقدار زیاد پروتئین مواجه می‌شود که باعث آسیب دیدگی کلیه‌ها و همچنین کبد می‌شود.

لذا میزان پروتئین مورد نیاز برای بدن خودتان را بر اساس جداول و همچنین توصیه‌های مربیان خودتان کشف کنید و بر همین اساس مقدار مصرف پروتئین با مواد غذایی و همچنین توسط HMB را استخراج کنید. به این ترتیب بدن شما هیچ وقت دچار مشکلات مصرف بیش از حد مکمل HMB نخواهد شد.

 

 

مکمل HMB را از کجا بخریم؟

اگر قصد خرید مکمل HMB را دارید داروخانه شبانه روزی دکتر حبیبی یکی از معتبرترین مراکز خرید محصولات مراقبتی و مکمل های ورزشی می‌باشد که محصولات خود را بصورت اورجینال و در برندهای متنوع که مورد سلیقه عموم مردم باشد با قیمت‌های مناسب ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت https://daroosazam.com محصولات مورد نظر خود را از طریق سایت بصورت آنلاین سفارش داده و به موقع تحویل بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.