دارویی, تقویت سیستم ایمنی, سلامت بدن, گیاهان دارویی, مکمل غذایی, مکمل گیاهی, مکمل های پوست،مو،ناخن, ویتامین

مکمل های غذایی چیست؟

مکمل های غذایی چیست :

مکمل های غذایی فواید بسیاری دارند با وجود این باید هنگام مصرف انها نسبت به مزایا و معایب انها اگاهی کامل داشته باشیم.

اینها ها گاهی به صورت قرص و یا کپسول ژله خامه و لبنیات و…

و برای بیمارانی که دچار ارتریت بوده موثر است.

همچنین این به بهبودی بیماریهای کبد اگزما بوی بد دهان فشار خون یبوست و بیماریهای عفونی”سرطان و اسم کمک میکند.

  • آلوئه ورا یکی از معروف ترین تقویت ککنده ها و ماده های لوازم ارایشی و بهداشتی است

که جای سوختگی و زخم بریدگی و اگزما را بهبود میبخشد.

مکمل های غذایی

  • علف جو یکی از گیاهانی است که اهن و کلسیم و ویتامین C , B12 دارد.
  • عسل حدود 35% از ویتامینها و نصف اسید امینه را دارا است

کربوهیدرات‌ها (قندها)، بعضی از عناصر معدنی، ویتامینهای بی و دی و سی و ای می‌باشد. از عسل برای تأمین انرژی و درمان استفاده می‌کنند. علاوه بر این، عسل ماده ضدعفونی‌کننده طبیعی و مرهمی مناسب برای سوختگیها و زخمها به‌شمار می‌رود.

با اینکه عسل دو برابر قند شیرین است و هر نوع عسل طعم و رنگ مختلفی دارد بسته به محل شهد انها است.

برخی از کسانی که دیابت دارند باید در مصرف عسل دقت کنند چون عسل هم مانند قند بر روی فشار خون و بدن تاثیر دارد.

نوعی از عسل است که به نام عسل سلطنتی معروف است که شیری رنگ است و غلیظ که از حلق زنبور ها در هفتمین روز زندگیان بدست می اید.

این ماده تمام ویتامینهای گروه B، از جمله غلظت بالایی از اسید پانتوتنیک (ویتامین B5) و ویتامین B6و تنها منبع طبیعی استیل کولین خالص می‌باشد. این شهد همچنین حاوی عناصر معدنی، آنزیمها، هورمونها، هجده اسید آمینه، مواد آنتی‌بیوتیک و ضد باکتری و ویتامینهای A, C، D و E می‌باشد. این ماده برای درمان اسم هم مناسب است.

مکمل های غذایی چیست :

  • غضروف گاو به صورت پودر شده میتواند باعث درمان زخمها شود و برای زخم و التهاب روده هم مناسب است.

یکی از معروف ترین مکمل های غذایی که از درخت گارسینیا می اید

  • گارسینیا کامبوجیا است که به عنوان توت هندی میشناسنش
  • مولتی ویتامین یکی از مکمل های مهم بدن است که جبران کننده کمبود مواد مغذی بدن است

جگر و ویتامینهای بی سی ای آ و ….. و همچنین مکمل های ورزشی :

یکی از مکمل های موثر برای ورزشی مکمل انواع کراتین هاست.

خطرات مصرف بیش از حد مکمل

بسیاری از افراد روزانه مقدار بالاتری از حد مجاز، مولتی ویتامین مصرف می‌کنند و تصورشان این است که چون ویتامین مصرف می‌کنند مشکلی پیش نمی اید اما سخت در اشتباه هستند، مصرف بیش از اندازه‌ی برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. مصرف بیش از حد مجاز ویتامین‌ها همراه با مواد غذایی حاوی این ویتامین‌ها می‌تواند بدن فرد را دچار مسمومیت کند. به خصوص ویتامین‌های همراه با مواد معدنی ویتامین‌های محلول در چربی مثل ویتامین‌های A، D، E و K که در بدن ساخته می‌شوند.

چای سبز

چای سبز حاوی کاتچین ترکیبات پلی فنلی که بسیاری از مزایایی که چای در زمینه‌ ی سلامتی دارد ناشی از ان می‌باشد. مصرف چای سبز در 12 هفته، نشان داده است که می‌تواند اریتمای پوستی را تا 6% کاهش میدهد و تاثیر مثبتی بر کسانی که پوست زبر و پوسته پوسته دارند میگذارد مصرف آن همچنین موجب افزایش جریان خون و اکسیژن به پوست میشود.
مصرف دوز پایینی از کاتچین چای سبز و ویتامین سی، در فوتوپروتکشن بافت‌های پوست موثر بوده است.

زینک

زینک یک میکرو ماده‌ ی مغذی برای عملکرد معمولی پوست است و وابستگی اثبات شده‌ ی میان کمبود زینک و آسیب پوستی وجود دارد که به طور دقیق‌ زینک به تشکیل درست پروتئین‌ها و غشا‌های سلولی، بهبود زخم و محافظت در برابر نور فرابنفش کمک میکند و خواص ضد التهابی دارد.
کمبود زینک یک مشکل رایج است که یک سوم جمعیت جهان را درگیر کرده است. بنابراین مصرف روزانه‌ ی آن به شکل مکمل ممکن است نقش مهمی در بهینه سازی جذب این ماده‌ی مغذی ضروری بازی ‌کند. تاثیر کمبود زینک به طور خاص در پوست مشخص میشودچون باعث ایجاد بثورات اریتمایی، پوسته پوسته شدن شود.آپوپتوزیس سلول کراتینوسیت اولین تغییر سلولی قابل تشخیص ناشی از کمبود زینک است. قبل از مصرف زینک لازم است بهترین زمان مصرف زینک را بشناسید.

در کل جهان جنسینگ به عنوان داروی تقویت‌کننده و برای درمان ضعف و افزایش انرژی استفاده می‌کند. چند گونه مختلف از جنسیگ وجود دارد: جنسینگ سیبری، جنسینگ آمریکایی ، پاناکس جنسینگ چینی و یا کره ای و پاناکس جاپونیکوم. از جنسینگ پاناکس، بیش از انواع دیگر آن استفاده می‌شود. نخستین بومیان آمریکا جنسینگ را می‌شناختند، و آن را جی سنز می‌نامیدند و برای درمان اختلالهای معده، آسم و درد گردن از آن استفاده می‌کردند. دانشمندان روسی میگویند که ریشه جنسینگ فعالیت فیزیکی و ذهنی را تحریک می‌کند و عملکرد غده درون ریز را بهبود می‌بخشد و بر روی غدد جنسی تأثیر مثبت دارد. جنسینگ برای درمان خستگی مناسب است زیرا با افزایش مصرف اسیدهای چرب به عنوان منبع انرژی، دیگر به گلیکوژن  نیازی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.