پزشکی, تقویت جنسی آقایان, دارویی, گیاهان دارویی

پروستات چیست و چگونه میتوان آن را درمان کرد؟

درمان پروستات در داروسازم

پروستات چیست؟ علل ایجاد ، علائم و راه های درمان بزرگی پروستات - دکتر علی اکبر کرمی - اورولوژیست

پروستات:

پروستات به انگلیسی Prostate بیماری اکتسابی در مردان است که میتواند ارثی یا اکتسابی باشد و در هر سنی رخ بدهد. البته این بیماری در مردان مسن نسبت به جوانان بیشتر رخ می دهد.

یکی از انواع اندام های جنسی در مردان پروستات است که به شکل گردو کوچک می باشد و در ابتدای مجاری ادراری در لگن قرار دارد.آلت تناسلی مرد و همچنین بیضه هارا در بر میگیرد.غده پروستات در طول دوران نوزادی و کودکی کوچک باقی میماند ولی وقتی فرد به بلوغ می رسد این غده تحت تاثیر تستسترون شروع به رشد می کند. رشد تا 20 سالگی ادامه داردو بعد از  آن پروفسرته به اندازه ثابت باقی میماند. این اندازه تا سن 40-50 سالگی ثابت باقی میماند. وزن این غده در فرد بالغ سالم حدود 20 – 25 گرم و اندازه آن حدودا ۴×۲×۳ سانتی‌متر است.بعد از 40 سالگی غده پروستات دوبار شروع به بزرگ شدن می کند و ریسک ابتلا به بیماری از این سن آغاز می شود.

گاهی اوقات سلول های این غده به خاطر ترشح بی از حد تستسترون بیش از اندازه رشد میکنند و به بافت سرطانی تبدیل می شوند. به همین دلیل آقایانی که سابقه ژنتیکی سرطان یا پروستات بزرگ دارند باید از سن 45 سالگی به بعد و سایر آقایان در سن 53 سالگی به بعد در بازه های زمانی 3 – 5 ساله تست بدهند و از سلامت این عضو مطمئن شوند.

ترشحات پروستات:

این عضو جزو غدد برون ریز است.ترشحات این غده وارد خون نمی شود، این ترشحات به اندام جنسی و مجاری ادرار  وارد می شود و در نهایت از همین طریق دفع می شود. مایع تولید شده در پروستات به همراه اسپرم ها در کیسه منی ذخیره می شود.یکی از وظایف مهم ترشحات این غده در مردان تغذیه اسپرم ها و انتقال آنها در زمان آمیزش و انزال است.بخشی از این بافت این غده را عضلات تشکیل داده اند.این عضلات در هنگام انزال منقبض می شوند تا مایع منی حاوی اسپرم را با فشار به بیرون ارسال کنند.ماهیت قلیایی ترشحات سفید رنگ مایع منیف خاصیت اسیدیته واژن را خنثی می کند. در نتیجه امکان بقای اسپرم و حرکت آن به سمت تخمک فراهم می شود.

از دیگر مزیت ترشحات این غده، بافت ژلاتینی ان است که منجر به آسان شدن فر آیند آمیزش می شود.بخشی از این مایع به عنوان پیشاب خارج می شود اما بخش عمده ای از آن هنگام انزال خارج می شود.

علائم پروستات چیست | راه های درمان عفونت پروستات | دکتر قوامی

علائم بیماری پروستات:

  • جریان ادرار ضعیف
  • تکرر ادرار شبانه
  • نشت و بی اختیاری ادرار
  • خالی نشدن کامل مثانه
  • سوزش هنگام دفع ادرار
  • وجود خون در ادرار و مایع منی

سرطان پروستات: علائم، تشخیص و درمان آن چیست؟ - دکتر علی اکبر کرمی - اورولوژیست

درمان دارویی پروستات:

  • پروستافیت

این کپسول حاوی روغن دانه کدو تنبل همراه با ویتامین E است.

این قرص به درمان بزرگ شدن خوش خیم غده پروستات،درمان اختلال در دفع ادرار،کاهش التهاب و تقویت عملکرد مثانه و مجاری ادراری کمک می کند.

روزانه یک عدد کپسول همراه با غذا مصرف شود.

پروستافیت 60عددی یوروویتال | Prostafit 60 Capsules EurhoVital

 

  • پروستیکا

قرص پروستیکا گلدن لایف با داشتن ترکیبات منحصر به فرد مانند سلنیوم،زینک و عصاره گیاه ساوپالمتو سبب بهبود علائم التهاب خوش خیم پروستات مانند تکرر ادرار با خروج ضعیف ادرار و محافظت سلول  های پروستات در مقابل رادیکال های ازاد می شود به واسطه تنظیم ترشح تستسترون به حفظ سلامتی آن کمک می کند همچنین به افزایش میل و قدرت جنسی و قدرت باروری در مردان کمک می کند.

قرص پروستیکا گلدن لایف 30 عدد | Golden Life Prostica 30 Tab

 

ساوپالمتو کمپلکس

کپسول ساوپالمتو کمپلکس ویتامین هاوس حاوی عصاره میوه نخل اره ای می باشد که با مهار آنزیم 5-آلفاردوکتاز و  جلوگیری از تشکیل دی هیدروتستسترون از رشد خوش خیم غده پروستات پیشگیری کرده و همچنین به درمان ریزش موی ناشی از هورمون مردانه کمک می کند. تحت لیسانس کره جنوبی است این کپسول به بهبود بزرگی خوش خیم پروستات و مهار التهاب غیر باکتریایی پروستات می شود همچنین از ریزش موی هورمونی مردان جلوگیری می کند.این کپسول به دلیل داشتن سیر سیاه به عفونت مجاری ادرار را بهبود می بخشد.طریقه مصرف آن روزانه دو بار در روز است.

 

 

https://daroosazam.com/wp-admin/post.php?post=650&action=edit

 

  • کانفیدو

 

 

قرص کانفیدو 120 عددی هیمالیا | Himalaya Confido 120 Tablets

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.