دسته‌بندی نشده

قرص کلاژن چیست؟

قرص کلاژن چیست ؟

حرکت به سمت پیری برای هر انسانی و هر موجودی انکارناپذیر است. پیری در برخی افراد زودتر و در برخی دیگر دیرتر اتفاق می افتد. پیری زودرس یا دیرهنگام دلایل فراوانی دارد. از عوامل ژنتیکی و محیطی گرفته تا بیماری و استرس، هرچه که هست پیری انکارناپذیر بوده و بالاخره از راه فرا می‌رسد. یکی از عواملی گه نشاندهنده گرد پیری بر بدن هر انسانی است پوست و موی فرد و ضعف در استخوان ها می باشد. در بدن هر انسان پروتئینی به نام کلاژن وجود دارد که فراوان ترین ماده بعد از آب در بدن است و در پوست، مو، ناخن، ماهیچه‌ها و استخوان وجود دارد. کلاژن باعث استحکام و جوانی  پوست، مو و سایر بخش‌های بدن می‌شود. کلاژن در بدن انسان با افزایش سن رو به کاهش می رود، به همین دلیل یکی از دلایل چروک پوست با افزایش سن،کمبود کلاژن است.

کلاژن چیست؟

کلاژن یک پروتئین سخت، نامحلول و فیبری و فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن انسان است که در محیط خارج از سلول قرار دارد. کلاژن از کلمه یونانی kolla  به معنی چسب گرفته شده و نوعی از پروتئین است که در پوست، مو، ناخن، تاندون ، رگ های خونی ، سیستم گوارش ، ماهیچه‌ها و استخوان بدن وجود دارد و سبب محکم بودن آن‌ها می‌شود. از آنجا که خاصیت کشسانی پوست با افزایش سن کاهش یافته و به ندریج از بین می‌رود ، این پروتئین می تواند عامل خاصیت کشسانی پوست گردد.

همچنین در مو و ناخن باعث رشد آن ها شده و یکی از موارد مهم برای جلوگیری از ریزش مو و شکننده شدن ناخن ها به شمار می رود. وجود کلاژن در بین غضروف ها و استخوان ها باعث می شود تا این ارگان ها بهم پیوسته باقی بماند.

انواع کلاژن

انواع کلاژن

دست کم شانزده نوع کلاژن وجود دارد که چهار نوع از آنها  برای سلامت اندام های مختلف بدن فایده بیشتری دارند.

  • کلاژن نوع اول: این نوع از کلاژن بیشتر موجود در گوشت گاو بوده و برای سلامت پوست، استخوان ها، تاندون ها، مفاصل، بافت های همبند و دندان ها مؤثر هستند.
  • کلاژن نوع دوم: کلاژنی که فراوان در گوشت مرغ وجود دارد و تأثیر زیادی بر غضروف های الاستیک و استحکام مفاصل داشته و سبب کاهش درد مفاصل و انعطاف پذیری آنها می شود.
  • کلاژن نوع سوم: این نوع از کلاژن به گونه ایست که ساختار عضلات، اندام ها و عروق بدن به آن وابسته است.
  • کلاژن نوع چهارم: کلاژنی است که در لایه های پوست موجود است و به دفع رادیکال های آزاد و سلامت پوست کمک می کند.

چه عواملی باعث کاهش کلاژن در بدن انسان می شود؟

بدن انسان قادر نیست تا کلاژن بسیاری را به خود جذب نماید؛ لذا دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود  تا این پروتئین در بدن کمتر تولید گردد.  همانطور که بیان شد با بالا رفتن سن کلاژن در بدن کاهش می‌یابد، لیکن افزایش سن تنها دلیل کاهش کلاژن در بدن نیست.  از مهمترین عوامل کاهش کلاژن در بدن می‌توان به رژیم غذایی نامناسب، گیاهخواری ، استعمال دخانیات بخصوص سیگار ، عوامل محیطی مانند قرار گرفتن زیاد در معرض نور مستقیم خورشید و استرس اشاره کرد.

با مصرف مواد غذایی حاوی کلاژن می توان این کمبود را جبران نمود؛ ولی در برخی موارد مانند بارداری ، افزایش سن و یا گیاه خواری ، این مقدار با مصرف مواد غذایی تأمین نمی شود. در نتیجه بهتر است که از مکمل و قرص کلاژن ساز که به این منظور تولید می شوند، کمک گرفت. قرص و پودر کلاژن از جمله انواع مکمل ها هستند که با استفاده از آنها می توانید این کمبود را  به مرور زمان جبران کنید. البته خرید قرص کلاژن باید با مشورت پزشک و تجویز دوز مناسب آن صورت پذیرد.

فواید قرص کلاژن

فواید قرص کلاژن

برای پرداختن به این موضوع در ابتدا باید بدانیم مکمل کلاژن چیست ؟ در واقع مکمل های کلاژن ساز از جمله  مکمل هایی هستند که به کمک  آنها می توانید کمبود کلاژن بدن خود را  به مرور زمان جبران نمایید. یک مکمل و قرص کلاژن دارای خواص و فواید بسیاری اسست که این مواد از کلاژن موجود در بدن گاو، گوسفند و خوک تهیه می شوند. بهترین مکمل های کلاژن ساز دارای خواص بسیاری هستند که از جمله کارایی های آن ها می تواند به موارد زیر اشاره کرد :

  • مؤثر در سلامت پوست : از جمله تاثیرات کلاژن می توان به نقش آن در خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست اشاره نمود؛ با توجه به این که با افزایش سن، بدن کلاژن کمتری تولید می کند و پوست خشک می شود، بهتر است برای داشتن پوستی درخشان و زیبا استفاده از پودر یا قرص های مکمل کلاژن خوب و استاندارد توصیه می شود. کلاژن در از بین رفتن چین و چروک پوست، تولید پروتئین هایی از قبیل الاستین و فیبریلین، جلوگیری از بروز اکنه و ابتلا به بیماری های پوستی مؤثر هستند.
  • کاهش و تسکین درد مفاصل : همانطور که بیان شد کلاژن سبب حفظ ساختار مفاصل و غضروف ها می گردد. یکی از فواید استفاده از مکمل های کلاژن ساز، افزایش تولید این پروتئین در بدن و کاهش علائم آرتروز، تسکین دردهای مفصلی و کاهش التهاب می شود.
  • تقویت و استحکام استخوان ها : کلاژن یکی از مواد اصلی در ساخت و استحکام استخوان ها، می باشد. با توجه به این که با افزایش سن شاهد کاهش سطح این پروتئین در بدن هستیم، لذا معمولا افراد دچار بیماری هایی همچون  پوکی و نرمی استخوان می شوند؛ بنابراین استفاده از قرص کلاژن موجب افزایش تراکم استخوان ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مثل ضعف، پوکی و نرمی استخوان می شود.
  • افزایش حجم عضلات : کلاژن یکی از پروتئین های ضروری در تقویت بافت و عملکرد عضلات و بهبود رشد ماهیچه ها است و مصرف مکمل های کلاژن ساز موجب افزایش توده عضلانی در افراد مبتلا به سارکوپنی می شود که معمولا با افزایش سن و از دست دادن توده های عضلانی بروز می کند.
  • بهبود عملکرد و سلامت قلب : یک قرص کلاژن ساز قوی در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی بسیار تاثیرگذار است. از آنجایی که کلاژن موجب تقویت رگ های خونی و انتقال بهتر خون به قلب و سایر اندام ها می شود؛ لذا مصرف مکمل کلاژن مناسب از تصلب شرایین و تنگی عروق جلوگیری کرده و خطر بروز سکته قلبی و مغزی را کاهش می دهد.
  • تقویت مو و ناخن : کلاژن ، استحکام و تقویت مو و ناخن ها را سبب می شود و از شکستگی و ضعیف شدن آنها جلوگیری می کند.
  • از دیگر فواید و خواص مکمل کلاژن ساز خوب می توان به تقویت روده، بهبود عملکرد مغز، افزایش متابولیسم و کاهش اضطراب اشاره کرد.

قرص کلاژن در چه مواردی استفاده می‌شود؟

در برخی از افراد بدن آنها قادر به جذب کلاژن نیست! همچنین شاهد پیری زودرس در برخی از افراد هستیم یا اینکه برخی تمایل به تعویق روند پیری در بدن خود و از بین بردن چین و چروک پوست خود دارند. توصیه پزشکان و داروسازان در این مواقع مصرف قرص کلاژن است  که بدن بتواند کلاژن بیشتری را دریافت کند.

برای تامین کلاژن بدن به‌صورت طبیعی استفاده از گوشت ماهی، مرغ و گاو توصیه می شود که سرشار از کلاژن هستند. به طور کل چنانچه رژیم غذایی خاصی را دنبال می کنید و به تبع آن با کمبود کلاژن مواجه‌اید بهتر است که درباره مصرف قرص کلاژن با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

استفاده از مکمل کلاژن بین افراد میانسال و افراد مسن رایج است. اما بهتر است قبل از مصرف هر قرص و دارویی و البته در اینجا قبل از مصرف قرص کلاژن که به‌صورت پودر و مایع در دسترس عموم است باید از عوارض و موارد منع مصرف آن مطلع باشیم.

عوارض قرص کلاژن

همانطور که هر مکمل و دارویی فوایدی را در بردارد ، عوارضی را هم شامل می شود و قرص های کلاژن نیز از این قاعده مستثنی نیستند ومی توان در کنار فواید بسیار مکمل های کلاژن ساز ، عوارض زبر را نیز بر شمرد :

  • طعم بد قرص کلاژن : برخی از افراد با مصرف قرص‌  کلاژن‌ شاکی از طعم بد آن هستند. البته این موضوع به علت عوارض این ماده نیست، اما سبب آزار مصرف کنندگان می‌شود . لذا توصیه می شود برای حل این مشکل در زمان مصرف از آب میوه یا شیر استفاده شود تا طعم بد آن کاهش یابد.( لازم به ذکر است برای این کار نباید از آب میوه‌های اسیدی مانند آب پرتقال استفاده کنید زیرا این نوع مایعات سبب از بین رفتن اثربخشی ماده می‌شود.)
  • تحریک پوست و ایجاد حساسیت : یکی از عوارض مصرف قرص‌های کلاژن افزایش حساسیت‌های پوستی است که به نوعی واکنش غیرطبیعی بدن بوده و به منبع تهیه قرص وابسته است. با توجه به نوع قرص و واکنش بدن حساسیت‌های مختلفی نظیر قرمزی، خارش، سوزش یا احساس خیس بودن صورت ایجاد می‌شود. ( نکته مهمی که باید به آن پرداخت این است که در واقع بدن به خود ماده کلاژن حساس نیست؛ زیرا این ماده پس از آب فراوان‌ترین ماده در بدن است و هیچکس به آن حساسیت ندارد، درواقع این عارضه به منبع تهیه قرص کلاژن برمی‌گردد.)
  • افزایش کلسیم : هایپبرکلسیمی یا همان افزایش کلسیم در بدن از دیگر عوارض قرص کلاژن است. از آنجایی که بسیاری از محصولات کلاژن‌ساز از منابع دریایی مانند صدف و کوسه تهیه شده است ، دارای کلسیم بسیار بالایی است. افزایش میزان کلسیم در بدن سبب ایجاد مشکلاتی مانند درد استخوان، ریتم غیر طبیعی قلب، خستگی مزمن و حالت تهوع می‌شود.
  • کاهش وزن : مصرف قرص کلاژن با افزایش متابولیسم می‌تواند سبب کاهش وزن شود که این مسئله ممکن است برای برخی افراد مشکل‌ساز شود. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است در مورد دوز مصرفی آن با پزشک مشورت نموده و یا تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید.

قرص کلاژن یا پودر کلاژن ؟

قرص کلاژن یا پودر کلاژن؟

وقتی نوبت به تصمیم گیری بین قرص های کلاژن و پودر کلاژن می‌رسد ، در واقع به این سوال می رسیم که بهترین قرص کلاژن یا پودر کلاژن چه خصوصیتی دارد؟ یا اینکه تفاوت بین قرص کلاژن یا پودر کلاژن در چیست ؟ و  نهایتا در پاسخ به این می رسیم که انتخاب به ترجیحات شخصی و سبک زندگی هر فرد بستگی دارد. هر دو گزینه مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین اجازه دهید کمی بیشتر به آنها بپردازیم.

  • مقدار کلاژن در هر بسته : معمولا مقدار کلاژن در هر ساشه از پودرهای کلاژن بالای 5000 میلی گرم بوده اما در هر عدد قرص کلاژن نهایتا 1000 میلی گرم کلاژن وجود دارد.
  • نوع مصرف :  پودر کلاژن را می توان در آب ، ماست ، سوپ، انواع نوشیدنی ها و ژله های خوراکی حل نمود و مصرف کرد. بنابراین برای افرادی که مشکل بلع قرص و کپسول دارند و یا دچار معده درد و مشکلات گوارشی م یشوند، پودر کلاژن مناسبتر است.
  • بوی محصول :  کلاژن عصاره ماهی ، منبع کلاژن اکثر مکملها با جذب بالا است. لذا ممکن است پودرهای کلاژن بوی ماهی داشته باشند ولی  کپسول و قرصهای کلاژن در 90% موارد بدون بو هستند. البته اخیرا برخی شرکتها محصولات خود را با عصاره میوه تولید می کنند و این امر سبب از بین بردن بوی نامطبوعی پودر می گردد.
  • جذب و دوره درمان: پودرها به سرعت در آب حل شده و به مایع سفید رنگ تبدیل می شوند. مایعات در بدن جذب بالاتری دارند بنابراین سرعت جوابدهی با پودرهای کلاژن از قرصهای کلاژن بالاتر بوده و معمولا دوره درمان کوتاهتری نسبت به قرص و کپسول کلاژن دارند. زیرا بدن زمانی صرف هضم ژلاتین و روکش قرص و کپسول نکرده و این مواد از طریق بزاق و زبان سریعا جذب می شوند.
  • بودجه : قرص های کلاژن قیمتهای مناسبتری نسبت به ساشه کلاژن دارند، چنانچه بودجه کافی برای خرید پودر کلاژن ندارید پس با خرید یک قرص کلاژن مناسب البته با مشاوره پزشک و داروساز یک قرص کلاژن ساز خوب تهیه کنید.

از نظر اثربخشی، قرص‌های کلاژن و پودر کلاژن هر دو دارای فواید مشابهی برای سلامت پوست، مفاصل و سلامت کلی ارائه می‌دهند.انتخاب بین پودرکلاژن  یا  قرص‌های کلاژن باید بر اساس اینکه کدام برای هر شخص راحت تر است انجام شود. زیرا تفاوت پودر و قرص بیشتر در نحوه مصرف است و نه فواید متفاوت. انتخاب بین قرص های کلاژن و پودر بستگی به ترجیحات شخصی و عوامل سبک زندگی، مانند راحتی در مقابل انعطاف پذیری در روش های مصرف دارد.

مصرف قرص های کلاژن راحت و آسان بوده و به سادگی و بدون نیاز به مخلوط کردن، با آب خورده بلعیده می شوند و برای کسانی که دائماً در حال حرکت هستند عالی است. با این حال، برخی افراد ممکن است بلعیدن قرص ها را دشوار یا ناخوشایند بدانند. از سوی دیگر، پودر کلاژن در نحوه مصرف انعطاف پذیری دارد. می‌توان به راحتی آن را با نوشیدنی های مورد علاقه مخلوط کرده  یا آن را روی وعده های غذایی خود بپاشید بدون اینکه طعم آن ها تغییر زیادی کند.

این امکان سفارشی سازی را با توجه به نیازها و ترجیحات فردی فراهم می کند. با این حال، ترجیحات طعم نیز در اینجا نقش دارند. برخی از افراد نسبت به طعم و بوی ناخوشایند برخی مارک‌ها یا انواع خاصی از پودرهای کلاژن شاکی هستند که می‌تواند آن را برای استفاده منظم کمی سخت تر کند.  با تمام این تفاسیر، تهیه پودر کلاژن ممکن است به سادگی مصرف یک قرص نباشد.

در هر صورت و با هر انتخاب بهتر است که پیش از مصرف هر نوع از مکمل کلاژن ساز با پزشک متخصص با داروساز مشورت کنید تا بهترین درمان برای شما تجویز شود. همچنین برای خرید و مقایسه بهترین مکمل های کلاژن ساز و خرید دارو اینترنتی می توانید از سایت داروسازم دیدن فرمایید.

 

 

بهترين مکمل های كلاژن ساز

کلاژن یکی از پروتئین های مهم در بدن است و نقش مؤثری در سلامت استخوان ها و پوست دارد. با توجه به اینکه افزایش سن تأثیر مستقیمی روی کاهش تولید کلاژن در بدن دارد، به منظور داشتن پوست شاداب، استخوان ها مستحکم و مفاصل سالم بهتر است مصرف مکمل های کلاژن ساز را در رژیم غذایی خود قرار دهید. هنگام انتخاب و خرید مکمل های کلاژن ساز باید به برند، مواد تشکیل دهنده و استانداردهای لازم دقت نمود.

برخی از مکمل‌ها جزو بهترین قرص کلاژن ساز پوست محسوب می شوند . از جمله این موارد می‌توان به مکمل‌های زیر اشاره کرد:

کپسول آلکوژن همراه با ویتامین سی آلفا ویتامینز

کپسول آلکوژن همراه با ویتامین سی آلفا ویتامینز

این کپسول کلاژن به دلیل دارا بودن ترکیباتی همچون کلاژن هیدرولیز شده و ویتامین سی، سبب جوان‌سازی پوست و بهبود زخم‌ها شده و  به تقویت بافت همبند پوست، سلامت غضروف‌ها و مفاصل کمک شایانی می کند. قرص کلاژن سازی پوست آلکوژن به دلیل دارا بودن ویتامین سی و خواص آنتی اکسیدانی خود، موجبات خنثی سازی آسیب رادیکال‌های آزاد به بافت‌ها و سلول‌های بدن را فراهم می‌کند.

در هر ۲ کپسول آلکوژن با ویتامین سی آلفا، ۱۰۰۰ میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده وجود دارد و در همین مقدار 20 میلی گرم ویتامین سی یا آسکوربیک اسید است که به جذب بهتر کلاژن در بدن کمک می کند.

قرص جوینتیس کلاژن ویتابیوتیکس

قرص جوینتیس کلاژن ویتابیوتیکس

یکی از بهترین قرص های کلاژن ، قرص جوینتیس کلاژن ویتابیوتیکس می باشد که محصول کشور انگلیس است. تولیدات این شرکت در زمینه‌ی مکمل‌های غذایی مبتنی بر ویتامین‌ها و مواد معدنی است. محصولات شرکت ویتابیوتیکس یا وارداتی هستند یا تحت لیسانس کشور انگلیس در ایران تولید می‌شوند. این قرص حاوی کلاژن هیدرولیز شده است. قرص هیدرولیز در واقع  کلاژنی است که به صورت شیمیایی یا آنزیمی تولید شده و فرآیند تولید را پشت سر گذاشته است.قرص جوینتیس کلاژن ویتابیوتیکس به حفظ سلامت مفاصل و غضروف ها به خصوص در ورزشکاران و افراد میانسال کمک می نماید. این محصول در کنار گلوکزامین و کندروئیتین حاوی کلاژن می باشد که در عملکرد صحیح مفاصل و حفظ استحکام استخوان ها بسیار موثر است. حضور عصاره گیاه زنجبیل همراه با چندین ویتامین و ماده مغذی ضروری، این محصول را به محصولی بی نظیر و اثربخش تبدیل کرده است

قرص کلاژن پلاس آپوویتال

قرص کلاژن پلاس آپوویتال

محصولات شرکت آپوویتال هیچگونه لابراتوری در داخل ایران ندارد؛ و به معنای این است که محصولات در کشور آلمان تولید شده و به ایران صادر می‌شوند و از کیفیتی بی‌نظیر برخوردار است. از بهترین قرص کلاژن خارجی می‌توان به محصول کلاژن پلاس اشاره نمود زیرا در هر قرص حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم کلاژن هیدرولیز شده، حاوی ویتامین سی و اسید آمینه لیزین است. این ۳ ترکیب موثر در کنار یکدیگر موجب می‌شوند تا  به حفظ سلامت پوست، مو، ناخن و مفاصل  کمک شود والبته در ترمیم زخم‌ها نقش موثری ایفا می‌کند.

قرص کلاژن رادیانس هلث اید

قرص کلاژن رادیانس هلث اید

مکمل‌های هلث اید محصول کشور انگلیس هستند. این برند در زمینه‌ی تولید مکمل‌های غذایی و سلامتی فعالیت دارد. بهترین قرص کلاژن خارجی قرص رادیانس هلث اید است که با بهره‌مندی از کلاژن هیدرولیز شده، ویتامین C و روی یک مکمل ایده آل جهت سلامت پوست، مو و ناخن به شمار می‌آید که مصرف آن منجر به استحکام پوست شده و ظاهر چین و چروک‌ها را تا حدی بهبود می‌دهد.مصرف این قرص میزان کلاژن را در بدن افزایش داده و به همین دلیل است که بعد از استفاده پوست تان درخشان تر می‌شود.

قرص پرفکت بیوتی یوروویتال

قرص پرفکت بیوتی یوروویتال

قرص پرفکت بیوتی یکی از قویترین قرصهای کلاژن خارجی است که تحت لیسانس المان بوده و در ایران بسته بندی می شود. قرص پرفکت بیوتی دارای 24 ماده سازنده می باشد که از دیگر قرصهای کلاژن موجود در بازار مقدار ترکیبات بالاتری دارد. این قرص میتواند در جوانسازی و کلاژن سازی پوست، درمان ریزش مو و تقویت ریشه مو، محکم ساختن ناخنها نقش درمانی داشته باشد.

دوز کلاژن این قرص جوان کننده 200 میلی گرم است اما ترکیبات ویتامینه و آنتی اکسیدان قوی در این قرص مانند عصاره هسته انگور، گوجه فرنگی، عصاره بلوط، چای سبز در این قرص میتواند تاثیری به همان مقدار قرصهای کلاژن دوز بالا را داشته باشد.

قرص کلاژن گلد+بیوتین+ویتامین C آدریان

قرص کلاژن گلد+بیوتین+ویتامین C آدریان

کلاژن گلد ساخت ایران و جزو قرص های پرفروش کلاژن ساز است. این نوع مکمل علاوه بر 2500 میلی گرم کلاژنی که برای جوانسازی و رفع چروک و افتادگی پوست دارد، دارای 4999 میکروگرم بیوتین و 100 میلی گرم ویتامین ث نیز می باشد.

بیوتین یکی از مفیدترین قرصهای ویتامین گروه B بنام B7 می باشد که در کراتین سازی پوست و مو و درمان ریزش موی شدید بسیار موثر می باشد. ویتامین ث نیز یکی از قویترین آنتی اکسیدانهای ویتامینه می باشد که میتواند به روشن شدن پوست و افزایش سنتز کلاژن کمک شایانی نماید. درنتیجه این قرص یک قرص کلاژن قوی در زمینه پوست و مو و ناخن می باشد.

پودر ساشه کلاژن گلد آدریان

پودر ساشه کلاژن گلد آدریان

مجبوبیت پودر ساشه کلاژن گلد آدریان  فوق العاده بیش از قرص کلاژن گلد می باشد، چرا که راحت تر استفاده می شود وبرای افرادی که با بلع قرص مشکل دارند به راحتی قابل استفاد ه است. پودر ساشه کلاژن گلد آدریان یک مکمل غذایی است که حاوی کلاژن هیدرولیز شده نوع ۱ و ۳، ویتامین C و اسید هیالورونیک می‌ باشد و با هدف حفظ و بهبود سلامت پوست و افزایش انعطاف‌ پذیری آن تولید می‌ شود. پودر کلاژن می‌ تواند به تقویت و بهبود ساختار پوست و جلوگیری از نشانه‌ های پیری کمک کند

ساشه کلاژن بیوتی کلاژینو ویشارد

ساشه کلاژن بیوتی کلاژینو ویشارد

پودر کلاژن بیوتی تولید کارخانه ویشارد فرانسه بوده که در ایران بسته بندی می شود و  دارای ترکیبات جوانساز، تقویت ناخن و مو می باشد. نوع کلاژن این کلاژن بیوتی ویشارد برای مفاصل و استخوان نیز مناسب بوده و می تواند ضمن بهبود چین و چروکها و درمان افتادگی و شل شدگی پوست، باعث درمان دردهای آرتروز و استخوانها گردد و باعث کاهش ریزش مو شود.

این پودر بوی خاصی ندارد و فاقد قند، چربی ، کلسترول است در نتیجه افراد با مشکل قند و دیابت و چربی خون نیز با ریسک کمتری میتوانند از مکمل کلاژن استفاده کنند.برند ویشارد پودر کلاژن خود را در دو بسته بندی آبی و صورتی رنگ عرضه نموده است.

کاربرد قرص کلاژن

از جمله سوالاتی که برای هر مصرف کننده کلاژن پیش می آید این است که کاربردهای قرص کلاژن و یا نوع مصرف آن برای سنین مختلف به چه صورت است ؟ که در ادامه به آن می پردازیم :

  • افراد زیر 25 سال:  این افراد به طور معمول دارای پوست سالم، جوان و بدون چروکی هستند اما چنانچه بنا به هر دلیلی فرد زیر 25 سال دچار چروک یا افتادگی پوست شده و یا در اثر سوانح سوختگی نیاز به مصرف کلاژن دارد؛ مصرف کلاژن برای آن فرد بلامانع است.
  • افرد بین 25 تا 35 سال:  به این افراد معمولا توصیه می شود که از قرص های کلاژن استفاده کنند اما چنانچه چروک های عمیقی داشته و یا افتادگی پوستشان زیاد باشد ، بهتر است 2-3 ماه ابتدای درمان خود را با پودر کلاژن شروع کنند و سپس در صورت رسیدن به حد تعادل مصرف قرصها را ادامه دهند.
  • افراد بالای 50 سال : این افرادبهتر است پس از 6 ماه مصرف پودر کلاژن ، از یک قرص کلاژن یا آنتی اکسیدان معمولی برای حفظ اثر کلاژن و پیشگیری از برگشت چروک ها استفاده کنند.
  • مصرف برای گیاهخواران : از آنجایی که بیشتر مکمل‌های کلاژن از استخوان و پروتئین حیوانات تهیه شده است برای رژیم غذایی گیاه‌خواری مناسب نیست، ولی برخی از محصولات گیاهی این ماده وجود دارد که دسترسی به این نوع شاید کمی سخت است، ولی نشدنی نیست. افرادی که رژیم کتو را دنبال می‌کنند، می‌توانند از مکمل‌های کلاژن گیاهی و غیر گیاهی استفاده کنند

نحوه مصرف کلاژن

دوز مصرف کلاژن با توجه به نوع مکمل، سن و سلامت فرد متفاوت است. به طور کلی، دوز توصیه شده برای مکمل‌های کلاژن به شرح زیر است:

  • مقدار مصرف پودر کلاژن : 10 تا 20 گرم در روز
  • مقدار مصرف قرص کلاژن : 250 تا 500 میلی گرم در روز
  • مقدار مصرف کپسول کلاژن : 250 تا 500 میلی گرم در روز
  • مقدار مصرف نوشیدنی کلاژن : 250 تا 500 میلی گرم در روز

مکمل کلاژن بهتر است به صورت روزانه مصرف شود. بهترین زمان مصرف قرص کلاژن ، صبح ناشتا یا قبل از خواب است. معمولا در زمانی که بدن در حالت استراحت طولانی است ، می تواند پروتئین کلاژن را راحت تر تجزیه و جذب کند.

ضمن اینکه در هنگام شب وقتی آخرین ماده خوراکی این قرص باشد، بدن راحت تر به هضم آن خواهد پرداخت. لیکن از آنجایی که این قرص افزایش انرژی و متابولیسم بدن را سبب می شود و چنانچه در شب مصرف شود باعث اختلال در خواب می گردد. در نتیجه توصیه می شود مصرف آن را در اوایل صبح امتحان کنید تا بیشترین تأثیر را شاهد باشید.

مصرف قرص کلاژن

دوره مصرف قرص کلاژن

قرص کلاژن ، دارو نیست و تنها یک مکمل غذایی محسوب می شود. اما برای استفاده بهتر و مثمرثمرتر بدن از این نوع مکمل ها بهتر است به صورت منظم و هر روزه این قرص را دریافت کند. تاثیر قرص کلاژن و یک نتیجه فوق العاده را در پوست ، نمی توان با یک هفته استفاده انتظار داشت . لذا باید دوره مصرف قرص کلاژن را جدی گرفته و به محض فراموشی مجدد از آن استفاده کنید.

مصرف گاه به گاه و نامنظم قرص کلاژن نتیجه اثر بخشی را به دنبال نخواهد داشت و با تصور این که دارو نیست در مصرف آن سهل انگاری نکنید. این مکمل قرار است با روند پیری پوست و خالی شدن ذخایر لایه های پوستی از کلاژن مقابله کند ، پس استفاده طولانی مدت از آن توصیه می شود. برای رعایت دوره مصرف قرص کلاژن باید آن را در محدوده زمانی بین 2 تا 3 ماه مصرف کنید و کمتر از این مدت زمان، نتیجه ای حاصل نخواهد گشت .

نکات مهم در مصرف کلاژن

مصرف ریزمغذی‌های ضروری برای بدن که شامل انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی می شود و  به شکل مکمل خوراکی است با روند دریافت این مواد مغذی از طریق مصرف مواد غذایی، امری کاملا متفاوت است. در واقع بسیاری از مکمل‌های خوراکی حاوی موادی هستند که می‌توانند تأثیر بیولوژیکی چشمگیری بر بدن داشته و یا با سایر داروها تداخل داشته باشند، محتمل است که منجر به بروز آثار سمی ویتامین یا مواد معدنی شوندو یا حتی بر روند بهبودی پس از جراحی تاثیر بگذارند و یا عوارض جانبی دیگری ایجاد کنند. مکمل های کلاژن نیز از این قاعده مستثنی نیستند و توجه نکردن به نکات هنگام مصرف آنها ممکن است خطراتی را در پی داشته باشد. لذا نکات مهم در مصرف کلاژن برای استفاده ایمن از این مکمل ها شامل موارد زیر است:

  • قبل از مصرف هرگونه مکمل کلاژن، با پزشک خود مشورت کنید.
  • اگر باردار هستید یا شیر می‌دهید، قبل از مصرف کلاژن با پزشک خود مشورت کنید.
  • اگر بیماری خاصی دارید، قبل از مصرف کلاژن با پزشک خود مشورت کنید.
  • مکمل‌های کلاژن را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید.
  • در نظر داشته باشید که ترکیب یا مصرف بیش از حد مکمل ها می تواند خطرناک باشد.

سخن پایانی

قرص کلاژن ساز یکی از مکمل‌های ضروری است که معمولا مصرف آن توسط متخصصان  توصیه می‌شود. کلاژن یکی از پروتئین‌هایی است که در بدن به وفور یافت می شود و منجر به استحکام ناخن، مو و کشسانی پوست می‌شود. از آنجایی که سطح این پروتئین با افزایش سن در بدن تقلیل می‌یابد، لذا این کمبود را باید با مکمل‌های خوراکی جبران کنیم.

بدین منظوراستفاده از بهترین قرص کلاژن ، پودر کلاژن و یا هر مکمل کلاژن ساز قوی توصیه می شود.  پیش از مصرف هر مکمل به منظور بهبود سلامت پوست و مو و ناخن، بهتر است با پزشک متخصص با داروساز مشورت کنید تا بهترین درمان برای شما تجویز شود. همچنین برای خرید و مقایسه بهترین مکمل های کلاژن ساز و خرید دارو به صورت آنلاین می توانید از سایت داروسازم دیدن فرمایید.

سوالات متداول

قرص ایمدین چیست؟

یکی از معروفترین و قویترین قرصهای جوان کننده خارجی با ترکیبات آنتی اکسیدانی عالی است. متاسفانه قرص ایمدین تقریبا 2 سال است که بصورت قانونی وارد ایران نشده و در داروخانه های معتبر در دسترس نمی باشد. پس بهتر است افرادی که به دنبال قرص جایگزین ایمدین هستند، قرص پرفکت بیوتی یا سایر قرصهای جوانساز را تهیه کنند.

آیا کلاژن صورت را چاق می‌کند؟

محتمل است که کلاژن با افزایش متابولیسم بدن حتی بدن شما را به سمت تناسب اندام نیز پیش ببرد اما هیچ قرصی نمی‌تواند فقط باعث چاقی صورت شما شود! در واقع به هیچ‌عنوان کلاژن چاق کننده نیست و با سفت کردن عضلات صورت و پر کردن چروک‌های پوستی باعث می‌شود که پوست صورت به حالت طبیعی خودش برگردد.

موارد منع مصرف قرص کلاژن چیست ؟

مصرف قرص کلاژن علاوه‌ برهایپر کلسیمی سبب افزایش اثر اکسی توسین نیز می‌شود. به همین دلیل مصرف قرص کلاژن به زنان شیرده و باردار توصیه نمی‌شود. زنان باردار و شیرده حتماً باید در خصوص مصرف دارو و رژیم غذایی از پزشک معالج خود مشاوره بگیرند و نباید خودسرانه از مکمل‌های دارویی استفاده کنند .

تفاوت کلاژینو آبی و صورتی در چیست ؟

برند ویشارد پودر کلاژن خود را در دو بسته بندی آبی و صورتی رنگ عرضه نموده است. هر دوی این پودرها تمامی خواص پودر کلاژن بیوتی را داشته و  تنها فرق آنها در تعداد ترکیبات است. پودر کلاژن صورتی ویشارد ترکیب زینک، بیوتین، ویتامین C و هیالورونیک اسید هم دارد اما پودر کلاژن آبی ویشارد فقط 5000 میلی گرم کلاژن ماهی دارد.

آیا تنها مصرف کلاژن کافی است؟

خیر؛ توصیه می شود که قرص کلاژن به همراه ویتامین C مصرف شود زیرا چنانچه سطح این ویتامین در بدن کم شود سطح تولید کلاژن نیز کم می‌شود. مصرف هویج، میوه‌های سرخ رنگ و کلم به صورت طبیعی باعث افزایش میزان تولید کلاژن می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.