دسته‌بندی نشده

ژل لوبریکانت چیست و چه کاربردی دارد؟

ژل لوبریکانت چیست؟ داروسازم.کام

ژل لوبریکانت چیست ؟

ژل لوبریکانت یکی از متداول ترین روان کننده ها می باشد که در درمان خشکی واژن موثر می باشد. این ژل باعث مرطوب شدن واژن شده و به افزایش لذت جنسی و کاهش دردهای احتمالی کمک می کند. لازمه داشتن یک رابطه جنسی خوب لذت بردن کامل هردو طرف از این رایطه می باشد.

 

خشکی واژن

خشکی واژن یکی از مشکلات رایج در رابطه جنسی است . خشکی واژن اغلب تجربه دردناکی را برای خانم ها ایجاد می کند. خشکی واژن  به دلایل مختلفی روی می دهد . این مشکل معمولا موجب احساس درد در زمان نزدیکی و کاهش میل جنسی بین زوجین میگردد. دلایلی که عبارتند از :   کم آبی بدن ، استفاده از مواد شیمیایی جهت شستشوی واژن، عدم تحریک جنسی، شیمی درمانی، یائسگی، شیردهی،  مصرف دخانیات و استفاده از روش‌های کنترل بارداری .

استفاده از ژل لوبریکانت موجب کاهش اصطکاک درطول رابطه جنسی ، جلوگیری از درد و سوزش  و افزایش لذت روابط زناشویی می گردد.

ژل لوبریکانت داروسازم.کام

انواع مختلف ژل‌ لوبریکانت کدامند؟ 

ژل‌ لوبریکانت بر پایه آب

این نوع از ژل ها ، ضد حساسیت بوده ، دارای مواد آنتی باکتریال و ضد عفونت هستند. به راحتی شسته می شوند . خاصیتشان را سریع از دست نمی دهند. به خاطر خاصیت روان کنندگی  و به دلیل کاهش اصطکاک، نه تنها موجب  کاهش درد ناشی از خشکی واژن می‌شوند بلکه مانع از پاره شدن کاندوم ( در صورت استفاده ) میگردند. از این نوع ژل در پزشکی در پژشکی نیز استفاده می شود. در معاینات متخصصین زنان به جهت سهولت در معاینه ، سونوگرافی و معاینات مقعدی نیز کاربرد دارد.

ژل‌ لوبریکانت بر پایه روغن

این نوع از ژل‌ها در نوع طبیعی و مصنوعی تولید می گردند.  روان کننده‌های طبیعی معمولا دارای روغن های زیتون ، نارگیل،  آووکادو و یا کره گیاهی هستند. ژل های لوبریکانت بر پایه روغن‌های طبیعی معمولا بی ضرر بوده و  برای انجام رابطه جنسی و ماساژ ناحیه تناسلی بسیار مناسب می باشد. البته شایان ذکر است که استفاده همزمان آن با کاندوم، احتمال پارگی کاندوم را افزایش می دهد.

اما ژل های لوبریکانت بر پایه روغن‌های مصنوعی یا معدنی از وازلین تهیه شده است. تنها برای استعمال خارجی قابل استفاده بوده و نباید از آنها برای رابطه جنسی استفاده کرد. بسیاری از خانمها به ویتامین E و وازلین حساسیت دارند، از طرفی ژل حاوی روغن نارگیل، باعث تغییر PH واژن و افزایش احتمال ابتلا به واژینوز باکتریال می شود. علاوه بر این، این ژل‌ها باعث آسیب دیدن کاندوم های لاتکسی ( مخصوصا نوع نازک آن ) شده و احتمال پاره شدن آن و ابتلا به بیماری های مقاربتی را بالا می‌برند.

ژل‌ لوبریکانت بر پایه سیلیکون

غلظت، دوام و روان کنندگی این نوع ژل نسبت به ژل‌های لوبریکانت بر پایه آب بیشتر است. البته ژل های بر پایه سیلکون هم  به راحتی تمیز نمی‌شوند که این مسئله خود احتمال رشد باکتری‌ها و در نتیجه  ابتلا به عفونت را باعث می شود. هنگام استفاده از این نوع ژل ها برخلاف انواع پایه آب و روغن، دیگر نیازی به استفاده مجدد از ژل  طول رابطه جنسی نمی باشد و معمولا تا پایان رابطه خود اثر روان کنندگی خود را حفظ خواهد نمود.بهتر است از این نوع ژل همزمان با سایر محصولات سیلیکونی استفاده نشود زیرا می‌تواند باعث ایجاد واکنش شیمیایی شود. البته از کاندوم های لاتکس همراه با ژل لوبریکانت بر پایه سیلکون می شود استفاده نمود .

 استفاده از ژل‌ لوبریکانت 

فواید

  • افزایش زمان رابطه جنسی
  •  بهبود کیفیت رابطه جنسی
  • ایجاد آرامش روانی
  •  رفع مشکل زود انزالی
  • کاربرد در پزشکی

عوارض

  • حساسیت
  • تنگی نفس
  • کهیر و خارش
  • هرگونه تورم به ویژه در گلو، زبان و صورت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.