دسته‌بندی نشده

کمبود کدام ویتامین باعث نازک شدن مو میشود ؟

موهای شکننده داروسازم دات کام

یکی از چیز هایی که در داشتن ظاهر زیبا موثر است داشتن موهایی پرپشت و با تار های کلفت میباشد. این مشکل برای خانم ها و آقایان به موضوعی آزار دهنده تبدیل میشود و در نتیجه باعث از دست رفتن اعتماد به نفس آنها میشود.

نازک شدن مو در سنین مختلف دلایل مختلفی دارد پس ریشه بروز این مشکل به عوامل مختلفی بستگی دارد. بعضی افراد به طور ژنتیکی موهای نازکی دارند اما در دیگران نازک شدن مو به خاطر نگهداری نامناسب از موها میباشد. با برسی علت ریزش مو میتوان به درمان آن رسید.

علت نازک شدن مو:

استفاده از رژیم غذایی نامناسب

عوامل ژنتیکی

مصرف دخانیات

استفاده از رنگ مو بیش از حد و بی کیفیت

شستشو مداوم موها

اختلال در عملکرد غده تیروئید

آلودگی هوا

اصلاح نکردن موها

افزایش سن

استرس و فشار عصبی

کم اشتهایی و پرخوری

علت نازک شدن مو:

نقش تغذیه در داشتن موهایی سالم بسیار موثر است. استفاده از انواع ویتامین ها و مکمل های تغذیه ای میتواند در رفع این مشکل بسیار موثر باشد. رعایت در مصرف چربی، فست فود، ادویه و محصولات فراوری شده در رژیم غذایی حائز اهمیت است. حتی اگر مصرف این مواد غذایی را رعایت کنید اما فعالیت مناسبی نداشته باشید نیز میتواند باعث بروز این دست از مشکلات شود.

مواد غذایی که روزانه مصرف میکنید باید حاوی مقدار زیادی آهن، پتاسیوم، سدیوم، روی، کلسیوم، فولیک اسید و همچنین حاوی امگا3 و کربوهیدرات باشد که در این شرایط از نازک و ضعیف شدن موها جلوگیری میشود.

کمبود برخی از ویتامین ها در بدن باعث بروز چنین مشکلاتی میشود که با انجام آزمایش خون میتوانید مشکل نازک بودن موها را درمان کنید. ویتامین B6 , B12, بیوتین و اسید فولیک میتواند در پیشگیری و درمان این مشکل موثر باشد.

تماس مداوم با مواد شیمیایی:

زمانی که تار مو به طور مداوم در معرض مواد شیمیایی همچون رنگ مو، تافت و ژل و… قرار گیرد شادابی خود را از دست میدهد.

آبگیری و خشک کردن نادرست مو:

یکی از دلایلی که به ضعیف شدن موها کمک میکند خشک کردن نادرست موها با حوله میباشد. وارد کردن فشار و کشیدگی به موی خیس به این مشکلات منجر میشود. شانه کردن موی خیس نیز میتواند منجر به ضعیف شدن ساقه های مو میشود.

استرس و اضطراب:

دانشمندان طی تحقیقات فراوان به این نتیجه رسیده اند که داشتن فشار روحی و استرس و اضطراب بیش از حد  بر سلامت پوست و مو اثرات مخرب را به دنبال دارد. با افزایش استرس سطح هورمون کورتیزول در بدن شدت میگیرد و و ترشح این هورمون، رشد موها را کاهش و باعث بروز مشکلاتی دیگر میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.