دسته‌بندی نشده

برای تقویت سیستم ایمنی بدن چی بخوریم؟

تقویت سیستم ایمنی

برای تقویت سیستم ایمنی بدن چی بخوریم؟

بسیاری از افراد اعم از بزرگسال و کودکان دچار سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند که با توجه به تحقیقات به عمل آمده متوجه شده اند که دلیل اکثر این بیماری ها ضعف سیستم ایمنی می باشد زیرا وظیفه سیستم ایمنی، محافظت از بدن در برابر ویروس، باکتری و سایر عوامل بیماری زا می باشد بنابراین با تقویت آن می توانیم بدن خود را برابر بسیاری از عوامل بیماری زا حفاظت کنیم.

به همین علت در بازار قرص ها و مکمل های مختلفی برای تقویت سیستم ایمنی عرضه شده است که در ادامه به شما بهترین مولتی ویتامین ها برای تقویت سیستم ایمنی را معرفی خواهی کرد.

راه های تقویت سیستم ایمنی

برای تقویت سیستم ایمنی راه های مختلفی وجود دارد که بسیار ساده هستند اما گاهی اوقات رعایت این نکات برای همه افراد قابل اجرا نیست در نتیجه استفاده از قرص های تقویت سیستم ایمنی می تواند به عنوان یک عامل بسیار موثر در این زمینه باشد.

  • نوشیدن آب و مایعات: در زمان بیماری مصرف نوشیدنی ها می تواند بسیار کمک کننده باشد زیرا باعث دفع سریع تر مواد مضر می شود و از این طریق عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.
  • خواب کافی: زمانی که یک فرد می خوابد در بدنش واکنش های مختلفی صورت می گیرد و انرژی بدن فرد در خواب برای او تامین می شود در نتیجه فرد با خواب کافی می تواند بدن قوی تری را در مقاله با بیماری ها برای خود فراهم آورد.
  • خوردن میوه هایی مانند: کدوتنبل، هویج زرد، انبه، اسفناج، آناناس، گوجه فرنگی، آب هویج، آب پرتقال می تواند در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر باشد.
  • مکمل های تقویت سیستم ایمنی

انواع قرص برای تقویت سیستم ایمنی

قرص های مختلفی در بازار وجود دارد که از ترکیبات مختلفی ایجاد شده اند که ما در این بخش به سوال شما که بهترین قرص و مکمل تقویت سیستم ایمنی بدن کدام است؟ جواب خواهیم داد

پاورفیت

پاورفیت به درمان کمکی زگیل تناسلی معروف شده است زیرا حاوی قارچ شی-تا-که می باشد که قوای جسمی و بدنی افراد را برای مقابله با عوامل ویروسی، میکروبی  بالا می برد از پاورفیت به منظور کمک به درمان سرطان نیز استفاده می شود از طرف دیگر بتاگلوکان موجود در این مکمل سیستم ایمنی را تعدیل می کند و در سلامت قلب و عروق موثر می باشد.

پاورفیت

پاورفیت بر روی قند افراد تاثیری نداشته و سبب افزایش قندخون نمی شود بنابراین به عنوان قرص تقویتی بدن برای دیابتی ها نیز قابل استفاده می باشد. این مکمل فرانسوی پاورفیت در زمینه های زیر کاربرد دارد:

  • بهبود زگیل تناسلی
  • افزایش قوای جسمی
  • تقویت سیستم ایمنی

وینترویتس

این مکمل گیاهی بوده و حاوی قارچ مایتاکه(قارچ مرغ چوب)، عصاره گون، پروپولیس، کوئرستین و روتین می باشد که بهترین دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن بزرگسالان می باشد، از طرف دیگر این مکمل علاوه بر ترکیبات گیاهی حاوی زینک و ویتامین سی نیز می باشد که باعث خاصیت آنتی اکسیدانی و آنتی هیستامینی وینترویتس شده است.زینک موجود در وینتویتس انگلیسی سلول های ایمنی را تحریک می کند و از این طریق باعث بهبودی و تقویت سیستم ایمنی می شوند.

برا استفاده از مکمل ها و قرص ها در این زمینه می توانید به سایت داروسازم مراجعه کرده و نسبت به خرید قرص تقویت سیستم ایمنی اقدام بفرمایید.

 

وینترویتس

ویال خوراکی ژل رویال که به عنوان قرص تقویت کننده سیستم ایمنی استفاده می شود دارای فواید بسیاری می باشد که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • افرادی که کلسترول خون بالای دارند با استفاده از روژویت می توانند مقدار کلسترول خونشان را تنظیم کنند.
  • رویال ژلی موجود در این ویال بر روی باروری نیز موثر بوده و سبب بهبود آن می شود.
  • روژویت باعث سلامت قلب و عروق شده و همچنین فشار خون را کاهش می دهد.
  • افراد دیابتی به خوبی می توانند از این مکمل استفاده نمایند زیرا سبب کاهش قندخون آن ها می شود.
  • با توجه به تحقیقات به عمل آمده به این نتیجه رسیده اند که رویال ژل سرعت بهبودی زخم ها را افزایش می دهد.

علاوه بر بزرگسالان، کودکان نیز در معرض بیماری ها قرار می گیرند به همین منظور داروی تقویت سیستم ایمنی برای کودکان عرضه شده است که در این زمینه سبب بهبودی قوای جسمیشان شود که عبارتند از:

شربت ایمیونس ویتابیوتیکس

با توجه کردن به نام این شربت می توانیم کامل متوجه شویم که به چه منظور استفاده می شود. ایمیونس، یک شربت تقویت سیستم ایمنی برای کودکان و بزرگسالانی که تممایل به استفاده از شربت به جای قرص دارند، می باشد.

ایمیونس

با توجه به ترکیبات تشکیل دهنده این شربت می توان به این نکته توجه کرد که ایمیونس قابل استفاده برای افراد گیاه خوار نیز می باشد.ایمیونس دارای فواید بسیاری است که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم:

  • با عوامل بیماری زا مقابله کرده زیرا دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد.
  • تقویت عملکرد سیستم ایمنی
  • التهابات ایجاد شده در اثر بیماری را کاهش می دهد.
  • سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

شربت رویال ژلی لیکو

شربت رویال ژلی یکی از غنی ترین و بهترین ماده مغذی های بیولوژیک را داراست که به همین منظورم در کشورهای مختلف شهرت پیدا کرده است و برای کودکان بالای 4 سال استفاده می شود که فواید بسیار ارزنده ای را برای بدن به دنبال دارد که عبارتنداز:

  • تقویت سیستم ایمنی کودکان و بزرگسالان به علت دارا بودن رویال ژل
  • رشد جسمی و ذهنی کودکان را افزایش می دهد.
  • از آن جایی که این شربت برای بزرگسالان نیز قابل استفاده است میتواند توانایی باروری افراد را افزایش دهد.
  • سبب افزایش وزن و اشتها در کودکان می شود به همین علت بسیار مناسب برای کودکانی است که دچار ضعف و کمبود وزن هستند.
  • علاوه بر همه این ویژگی ها درون این شربت بیوتین نیز وجود دارد که سبب بهبود سلامت پوست و مو می شود.

ویتامین B6

این ویتامین گروه ب سبب تحریک تولید گلبول های سفیدخون و به طور کلی سلول هایی که در سیستم ایمنی بدن نقش دارند، می شود. بنابراین بهترین ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن شمرده شده است.

ویتامین E

گاهی اوقات برخی افراد مصرف قرص های ویتامین را بر مصرف مکمل های چندکاره ترجیح می دهند. ویتامین ای ویواتون از آن دسته مکمل ها است که سبب تقویت سیستم ایمنی می شود و داروی تقویت سیستم ایمنی در بارداری به شمار می رود اما باید در مصرف آن دقت بفرمایید معمولا مصرف 15 میلی گرم ویتامین ای در روز برای افراد باردار بی خطر می باشد.

ویتامین سی

این ویتامین همان طور که از گذشته معروف است در تقویت سیستم ایمنی بسیار موثر است و به صورت های مختلف بلعیدنی، جویدنی و جوشان عرضه شده است.

سوالات متداول

آیا برای تقویت سیستم ایمنی می توانیم از قرص امگا3 استفاده کنیم؟

بله

کدام دسته از قرص های جوشان بر روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد؟

جوشان ویتامین سی، جوشان مولتی ویتامین

آیا مکمل های تقویتی دیگری برای افراد دیابتی وجود دارد؟

بله دیابتون و شوگر متا بالانس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *