دسته‌بندی نشده

نقش ایمیون شیتاکه در روند درمان بیماری زگیل تناسلی چیست؟

ایمیون شی تاکه

نقش ایمیون شیتاکه در روند درمان بیماری زگیل تناسلی چیست؟

پیچیدگی ها و دردسر هایی که در روند درمان بیماری زگیل تناسلی وجود دارد، سبب شده پروتکل های پیشگیرانه و درمانی مختلفی ارائه گردد. از این جهت سطوح مختلف پیشگیری و درمان توسط افراد متخصص ارائه شده است. از جمله مناسب ترین راهکار های پیشگیری و درمان زگیل تناسلی انجام واکسیناسیون، استفاده از مکمل های دارویی مناسب همچون کپسول هگزایم، پاورفیت، ایمیون شیتاکه و سایر راهکار های کاربردی می باشد.

براساس منابع معتبر با تقویت ایمنی، چک آپ منظم و پیگیری درمان پاپ اسمیر منظم، چک آپ آقایان توسط ارولوژیست در افراد مبتلا به زگیل تناسلی شاهد پاکسازی ویروس اچ پی وی خواهیم بود.

Hpv چیست؟

بیش از 90% مبتلایان به hpv یا همان مبتلایان به ویروس پاپیلومای انسانی عفونت را می توانند از بدن خود پاکسازی کنند. ویروس hpv در اصل نوعی انگل داخل سلولی محسوب می شود. یعنی ویروس اچ پی وی نیازمند این است که به سلول های میزبان زنده وارد شود و شروع به تکثیر و زیاد شدن کند.

اچ پی وی

هر ویروسی برای وارد شدن به سلول های بدن ما نیاز به یک سری گیرنده های خاص دارد، مثل قفل و کلید. گیرنده های ویروس hpv در سلول های مخاطی و پوست هستند. لازم به ذکر است که گیرنده های ویروس hpv در خون وجود ندارند و این ویروس نمی تواند وارد خون شود.

ویروس hpv بیش از 200 تایپ دارد و حدود 38 تایپ این ویروس جزو دسته بندی بیماری جنسی محسوب می شوند و الباقی زگیل های هستند که ممکن است روی دست، پا، گردن، صورت و … باشند.

انواع مقاربتی hpv

انواع مقاربتی hpv نوعی است که، با کوچکترین تماس جنسی اعم از پوستی، دخول و … امکان ابتلا به آن وجود دارد. نوع مقاربتی ویروس hpv دو تایپ دارد که به انواع کم خطر و پرخطر تقسیم می شود:

  • کم خطر: باعث ایجاد زگیل
  • پر خطر: بی علامت

نکته مهم: بیش از 60 درصد افراد مبتلا به این ویروس از گروه پرخطراند و علامت ندارند، در نتیجه شیوع این ویروس در روابط جنسی بالا است و به سرعت از فردی به فرد دیگر منتقل می شود.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی شایع می باشد. عامل بیماری مقاربتی زگیل تناسلی ویروس پاپیلومای انسانی hpv می باشد. به همین علت زگیل تناسلی یک بیماری مقاربتی محسوب می شود که از طریق انواع تماس های جنسی منتقل می شود. این بیماری مقاربتی شایع توسط یک نوع ویروس به نام ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. بر طبق اعلام cdc با توجه به فراگیرتر شدن این بیماری در جوامع مختلف آگاهی بخشی به افراد و ارائه راهکار های مناسب برای پیشگیری و درمان این بیماری امری مهم می باشد. همان طور که می دانید نحوه ی انتقال زگیل تناسلی به صورتی است که فرد سالم به راحتی می تواند با کوچک ترین تماس جنسی مبتلا شود. متاسفانه در برخی موارد گزارش شده است افراد مبتلا به زگیل تناسلی می توانند حتی تا دو سال هیچ علائمی نداشته باشند و ناقل این بیماری باشند. بر اساس گزارش های انجام شده در میان جنسیت خانم و آقا، آقایان افرادی هستند که ممکن است تست hpv آنها منفی کاذب باشد.

راه های درمان زگیل تناسلی

این ادعا که یک دارو برای درمان مستقیم و قطعی زگیل تناسلی وجود دارد، یک ادعا کذب می باشد. بر اساس آخرین گایدلاین های اعلام شده توسط cdc تنها راه درمان قطعی زگیل تناسلی تقویت سیستم ایمنی، چک آپ منظم و پیگیری درمان پاپ اسمیر منظم، چک آپ آقایان توسط ارولوژیست در افراد مبتلا به زگیل تناسلی می باشد.

درمان زگیل تناسلی با تقویت سیستم ایمنی

برای تقویت سیستم ایمنی بدن راهکار های مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استفاده از مکمل های تخصصی تقویت سیستم ایمنی
  • انجام واکسیناسینون
  • اصلاح سبک زندگی
  • پر از رفتار های پرخطر

چه قرص بخوریم زگیل تناسلی درمان بشه

استفاده از مکمل های تخصصی تقویت سیستم ایمنی از جمله بهترین راهکاردرمان و پیشگیری از بیماری زگیل تناسلی می باشد. دانشمندان به منظور بررسی مناسب ترین مکمل برای درمان زگیل تناسلی آزمایشات متنوعی را در سرتاسر دنیا انجام داده اند، نتایج حاصل از این تحقیقات به اهیمت وجود عصاره یک قارچ در دروند درمان زگیل تناسلی اشاره می کند.

عصاره قارچ شیتاکه همان ماده موثری است که برای درمان بیماری زگیل تناسلی مورد مصرف قرار می گیرد.

خواص قارچ شی تاکه در درمان زگیل تناسلی

از قارچ شیتاکه، عصاره ای خارج می شود که AHCC یا ترکیب هگزوز فعال نام دارد. Ahcc سبب  افزایش فعالیت سلول های کشنده می شود. مکانیسیم اثر عصاره قارچ شیتاکه به این صورت است که تعداد سلول های دندریتیک که در تقویت سیستم ایمنی نقش دارند را افزایش می دهد و از سوی دگیر فعالیت سلول های سایتوکین را بیشتر می کند که در نهایت موجب مقابله با ویروس hpv و جلوگیری از پیش روی آن می کند. در بسیاری از کشورها، عصاره قارچ شیتاکه به عنوان موثرترین و مهم ترین عامل برای درمان زگیل تناسلی به شمارمی آید. همچنین تحقیقات نشان داده اند،افرادی که مبتلا به زگیل تناسلی بودند تقریبا با استفاده یک دوره 2 ماهه از عصاره قارچ شیتاکه، علائمی که در اثر این بیماری در بدنشان ایجاد شده بود، از بین رفت و هیچ اثری از ویروس hpv در بدن آن ها دیده نشد، بنابراین این موضوع تایید شده است که عصاره قارچ شی تاکه سلول هایی را که به ویروس آلوده هستند به مرور کنترل می کند و در نهایت سبب پاک شدن بیماری از بدن می شود. عصاره قارچ شیتاکه برای مصرف به طور مستقیم در دسترس نمی باشد، در نتیجه از عصاره قارچ شیتاکه در مکمل های مختلفی استفاده شده است. مهم ترین مکمل های درمان زگیل تناسلی که در آنها از عصاره قارچ شیتاکه استفاده شده است به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • کپسول هگزایم
  • کپسول ایمیون شیتاکه
  • کپسول پاورفیت

مکمل های شی تاکه

تمامی مکمل های ذکر شده از داروخانه های معتبر قابل تهیه می باشد.

تقویت سیستم ایمنی با ایمیون شیتاکه ماشروم مد

ایمیون شیتاکه ماشروم مد از قارچ شی تاکه تشکیل شده است، بنابراین برای تقویت سیستم ایمنی، مقابله بدن در مقابل زگیل تناسلی بکار برده می شود. ایمیون شیتاکه ماشروم مد به قرص درمان زگیل تناسلی شهرت پیدا کرده است. وجود مولکول های آلفا و بتاگلوکان در قارچ شیتاکه که نوعی از پلی ساکاری های زنجیره ای مفید و موثر هستند سبب شده این قارچ برای تقویت سیستم ایمنی بکار گرفته شود و با ترکیباتی که دارد از شیوع مجدد این بیماری جلوگیری کند. از آنجایی که بسیاری از راه های درمان بیماری HPV موقتی هستند و پس از مدتی مجددا بیماری عود می کند، مصرف مکمل ایمیون شی تاکه به عنوان بهترین دارو برای از بین بردن زگیل تناسلی یک راه حل مناسب می باشد.

مزایای استفاده از قرص ایمیون شیتاکه

ایمیون شی تاکه

مهمترین مزیت ایمیون شیتاکه تاثیر آن در درمان بیماری زگیل تناسلی می باشد، این مورد تنها مزیت این مکمل نیست و از جمله فواید ایمیون شیتاکه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش کلسترول خون را در افرادی که چربی بالایی دارند.
  • بهبود عملکرد گوارشی
  • افزایش سطح انرژی  در بدن، در نتیجه جلوگیری از ضعف و بی حالی در برابر بیماری ها.
  • حفظ سلامت کبد و تاثیر در عملکرد بهتر آن.
  • مناسب افرادی که ترجیح می دهند از مکمل های گیاهی به جای شیمیایی استفاده کنند.
  • جلوگیری از ایجاد سرطان
  •  بدن را در مقابل ابتلا به سایر بیماری هایی از جمله آنفولانزا و … مقاوم می کند. این نقش را با  تقویت و مقاوم کردن سیستم ایمنی بدن انجام می دهد.

نحوه مصرف قرص ایمیون شی تاکه

اولویت دستور مصرف این مکمل با تجویز پزشک است. به صورت عمومی اگر رنج سنی بزرگسال هستید و می خواهید از این مکمل استفاده کنید، توصیه می شود روزانه 2 مرتبه و در هر مرتبه 3-1 عدد از ایمیون شی تاکه استفاده کنید.

عوارض جانبی قرص ایمیون شی تاکه

تاکنون بین افرادی که مطابق با دستورالعمل استاندارد، از ایمیون شیتاکه استفاده کرده اند هیچ گونه عوارضی گزارش نشده است، اما در صورت استفاده بی رویه و زیاد ایمیون شی تاکه ممکن است دچار واکنش های آلرژیک،مشکلات گوارشی و …  شوید.

سخن پایانی

اگر به زگیل تناسلی مبتلا هستید از هرگونه مشورت با افراد غیر متختصص بپرهیزید و در اسرع وقت درمان اصولی خود را تحت نظر پزشک متخصص شروع کنید.

سئوالات متداول

1-استفاده از قرص ایمیون شیتاکه تا چه میزان در درمان بیماری موثر است؟

تحقیقات بسیاری بر روی قارچ شی تاکه انجام گرفته است و هنوز هم این تحقیقات ادامه دارد در طی همین آزمایشات، این قارچ برای بیماری اچ پی وی بسیار موثر واقع شده و به طور کلی برای درمان زگیل تناسلی می توانید به عنوان یک گزینه مناسب از قرص ایمیون شی تاکه استفاده کنید.

2-بین پاورفیت و ایمیون شیتاکه کدوم برای درمان زگیل تناسلی مناسب تر هست؟

با توجه به جدول در درج شده روی محصول از آنجایی که میزان دوز عصاره قارچ شیتاکه در مکمل ایمیون شیتاکه بیشتر از مکمل پاورفیت است، اگر می خواهید از میزان دوز بیشتری از از این قارچ بهره مند باشید توصیه ما استفاده از قرص ایمیون شیتاکه است.

3- مصرف قرص ایمیون شیتاکه در چه افرادی بلامانع است؟

در پاسخ به این سئوال باید بگوییم افراد بزرگسالی که تحت شرایط خاصی همچون بارداری، دیابت و …  نیست. لازم به ذکر است افراد ذکر شده فقط متناسب با صلاح دید پزشک متخصص می توانند از این مکمل استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *