دسته‌بندی نشده

دلیل هوس های غذایی

علت هوس های غذایی چیست؟

دلیل هوس های غذایی

علت هوس های غذایی چیست؟ هوس کردن غذا و خوراکی های مختلف از روی خوش غذا بودن و اشتهای بالای افراد تا حدی طبیعی و نرمال می باشد . اما زمانیکه هوس کردن مواد غذایی خاصی دائمی شود ،نشان دهنده کمبودی در بدن میباشد که در ادامه با چند مورد از آنها آشنا میشویم.

علت هوس های غذایی چیست؟


بیشتر مواقع هوس غذای شور میکنید

افرادی ک در بیشتر مواقع هوس غذاهای شور میکنند به احتمال زیاد کمبود یک از کلسیم یا منیزیم و یا زینک را در بدن دارند.اگر نیاز به شوری و نمک همراه با علائمی همچون زردی چهره،خستگی مفرط،کاهش اشتها باشد میتواند نشانه ی بیماری آدیسون باشد.



هوس بیش از حد شکلات و شیرینی

احتمال زیاد با کمبود منیزیم مواجه هستید. شکلات مقدار سروتونین و دوپامین را در مغز افزایش میدهد. به همین دلیل افرادی که دچار به افسردگی خفیف یا شدید هستند بیشتر تمایل به خوردن شکلات و  شیرینیجات دارند.

هنگامیکه سطح ترشح دوپامین و سروتونین کاهش بیابد شخص دچار افسردگی و غمگین بودن و گوشه گیری میشود . شکلات حاوی منیزیم و تئوبرومین می باشد.

علت هوس های غذایی چیست؟


هوس خوردن یخ

اگر تمایل زیادی به خوردن یخ دارید به احتمال بسیار زیادی دچار فقر آهن و کمبود آهن خون هستید.

جویدن مکیدن یخ به افزایش موقتی گردش خون میپردازد.


هوس لبنیات

اگر تمایل زیادی به خوردن لبنیات و به ویژه پنیر دارید کمبود کلسیم و منیزیم دارید.اگر نیازتان با خوردن یک وعده پنیر به این ماده خوراکی رفع نمیشود پس در قسمت حافظه و شناختی مشکلی دارید.و افراد مبتلا به نقص توجه دائما هوس لبنیاتی چون پنیر را دارند.

 


هوس بیش از حد گوشت

کمبود اسیدآمینه یا ویتامین ب 12و آهن میتواندنشانه هایی باشد که به اشتهای زیاد نسبت به گوشت پیدا کنید.

علت هوس های غذایی چیست؟


هوس بیش از حد نوشابه

نشان از کمبود کلسیم در بدن را میدهد . هوس کردن بیش از حد نوشابه های شیرین و گازدار علامت این را دارد که بدن شما نیاز به کافئین دارد .

 

 


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.