دسته‌بندی نشده

راه های جلوگیری از بارداری|داروسازم

راههای جلوگیری از بارداری در داروسازم

راه های جلوگیری از بارداری|داروسازم

راه های جلوگیری از بارداری|داروسازم، امروزه افراد با توجه به برنامه ریزی هایی که برای زندگی خود دارند یا دلایل بسیاری که تصمیم میگیرند تا مدت زمانی از اقدام به بچه دارشدن صرفنظر کنند.

این دلایل میتواند شرایط مالی و اقتصادی باشد یا شناخت بیشتر همسران از هم و لاغیر .

برای جلوگیری از بارداری نیز راه های متفاوتی وجود دارد که با توجه به شرایط افراد از قبیل سن،سلیقه خود شخص و همچنین همسر و شریک جنسی فرد و شرایط دیگری بستگی دارد.


انواع روش های جلوگیری از بارداری

جدا از روش طبیعی که آقایون قبل از به نعوظ رسیدن آلت خود را از رحم خارج می کنند . راه هایی همچون استفاده از قرص های ضد بارداری ،استفاده از انواع کاندوم،عمل جراحی و کارگذاشتن دستگاههای جلوگیری از بارداری وجود دارد.


کاندوم ها

کاندوم ها دو دسته هستند.کاندومهای مخصوص آقایان و کاندوم های مخصوص خانمها .

کاندوم آقایون که پوششی است حلقوی از جنس لاتکس یا پلییورتن. کاندومها علاوه بر جلوگیری از بارداری به پیشگیری از انتقال بیماریهای مقاربتی و زگیل های تناسلی هم کمک میکنند.

 

راه های جلوگیری از بارداری|داروسازم


کاندوم های مخصوص بانوان

کاندوم زنانه یا با نام دیگر فمیدوم و با جنس پلییورتن دارای دو حلقه قابل انعطاف میباشد. یکی از حلقه ها پشت لگن قرار گرفته و دیگری بیرون از مهبل قرار میگیرد. تاثیر گذاری و درصد جلوگیری این کانوم ها 80درصد میباشد . این کاندوم داخل رحم قرار میگیرد.


قرص های ضدبارداری 21 روزه

قرص های ضدبارداری نظیر ال دی ، اچ دی ،یاسمین ،سمیبل در ورقه های 21عددی بشکل قرص های ریز مورد مصرف قرار میگیرند که از روز پنجم قاعدگی شروع به مصرف کرده تا 21 شب راس ساعت خاصی میل می کنید.


قرص های اورژانسی

در ورقه های یک یا دوعددی بسته بندی شده است و بهتر است بلافاصله بعد از رابطه جنسی مصرف شود اما تا 72 ساعت قابل مصرف میباشد.لازم به ذکر است تا 24ساعت اول پس از دخول استفاده قرص اورژانسی تا 95 درصد موجب جلوگیری میشود . قرص های 2 عددی را بدین صورت مصرف می کنند اولی بعد از نزدیکی و قرص دوم را 12 ساعت بعد از قرص اول میل کنند.

نکته قابل توجه این است که بیش از 2الی 3بار استفاده از قرص اورژانسی در سال عوارض بسیار جدی و جبران ناپذیری را در پی دارد.

 

راه های جلوگیری از بارداری|داروسازم


عقیم سازی و کارگذاری دستگاه جلوگیری یکی از راههای دائمی برای افرادیست که دیگر قصد بچه دار شدن را ندارند. بستن لوله های رحم و یا ایمپلنت رحمی از این دسته جراحی ها هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.