دسته‌بندی نشده

ضد آفتاب خوب و مناسب پوستمان را چگونه بشناسیم ؟

ضد آفتاب خوب در داروسازم.کام

ضد آفتاب چیست و چه نوع کاربردی دارد؟

ضد آفتاب ها به نوعی یک سپر محافظتی در برابر اشعه مضر فرابنفش  هستند. کرم های ضد آفتاب از پیری زودرس و ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می کنند. همچنین مانع  از برنزه شدن و آفتاب سوختگی شده و مفید برای بهبود سلامت کلی پوست هستند.

چنانچه  زمان در معرض آفتاب قرار گرفتن شما کوتاه است، استفاده از  یک مرطوب کننده با پایه SPF 15 کافی است. در هر صورت ، برای مشخص شدن استفاده از هر نوع ضد آفتاب در موقعیت های دیگر، شما باید میزان فعالیت در فضای باز خود را در نظر بگیرید. کرم های ضضد آفتاب در  انواع مختلفی در بازار  وجود دارند که دست شما را برای انتخاب بهترین نوع آنها باز می گذارند. برای انتخاب مناسبترین نوع هر وسیله آرایشی و مراقبتی پوست بهتر است ابتدا  از نوع پوست خود مطلع باشید . این موضوع در مورد ضد آفتاب ها نیز صادق است ، زیرا استفاده از کرم ضدآفتاب نامناسب نه تنها سودی برای پوست ندارد، بلکه می تواند نتایج زیان باری هم به همراه داشته باشد.

ضد آفتاب خوب داروسازمانتخاب ضد آفتاب بر اساس نوع پوست

امروزه ساختار ضدآفتاب ها به گونه ایست که برای استفاده هر نوع پوست، کاربرد، فصل و فعالیتی وجود دارد. از آنجایی که سرطان پوست شایع ترین نوع سرطان در دنیا است، بهتر است از این نوع کرم ها به طور مداوم و به مقدار زیاد  استفاده نمایید تا بتوانید در هر موقعیتی از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

هنگام انتخاب ضد آفتاب به نوع محافظت آن در برابر اشعه های مضر دقت نمایید .زمانی که پوست بیش از حد در معرض هر یک از انواع اشعه های مضر خورشید قرار می گیرد، خطر ابتلا به سرطان افزایش می یابد . اشعه UVA   پیری زودرس پوست و اشعه UVB آفتاب سوختگی را سبب می شوند.. پس بهتر است از ضد آفتاب های طیف وسیع استفاده نمایید که پوست شما را در برابر هر دونوع اشعه محافظت می نماید.  نکته دیگر حائظ اهمیت در انتخاب ضد آفتاب توجه به SPF آن می باشد . SPF مقدار محافظت کرم مورد استفاده از پوست شما در برابر آفتاب است.  بهتر از کرم های با SPF حداقل 30 استفاده نمایید.

 

پوست های خشک

افراد دارای پوست خشک بهتر است از کرم های ضد آفتاب حاوی مرطوب کننده استفاده نمایند.  کرم هایی که حاوی مواد آبرسان مانند اسید هیالورونیک یا سرامیدها هستند. این کرم ها حاوی موادی است که به لطافت پوست کمک می کند. و در واقع  باعث هیدراتاسیون پایدار می شود .

 

 پوست های چرب

افراد دارای پوست چرب یا مستعد آکنه بهتر است از کرم های ضد آفتاب با برچسب «غیر کمدوژنیک»  استفاده نمایند.  این کرم ها جهت جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست فرموله شده اند. ضد آفتاب های متاسب پوست چرب  سبک  بوده و فاقد چربی هستند . این کرم ها برای محافظت از پوست های چرب، مستعد آکنه و حساس عالی هستند. هیالورونات سدیم موجود در این کرم ها مناسب برای تأمین رطوب پوست می باشد. همچنین اسید لاکتیک موجود در این کرم ها مناسب برای پاکسازی منافذ و کاهش براقی پوست می باشد.

 

 پوست های تیره

پوست های تیره بیشتر از دیگر پوست ها مستعد جذب اشعه های خورشید می باشند . این پوست ها می توانند خشک ، چرب یا حساس باشند.  لذا برای پوست های تیره بهتر است از کرم های ضد آفتاب با SPF30 یا ۵۰ استفاده نمایید.  البته که باید نوع پوست خود را نیز در نظر بگیرید.

 

  پوست های حساس

ضد آفتاب مناسب برای افراد با پوست های حساس کرم هایی است که  بر پایه مواد معدنی یا فیزیکی بوده و نه شیمیایی. در ترکیبات کرم های ضد آفتاب فیزیکی موادی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم به کار رفته است . این مواد در حالی که چشم ها را نمی سوزانند، سدی محافظتی  روی پوست ایجاد نموده که در برابراشعه های UVA/UVB از پوست محافظت می کنند. فرمولاسیون این کرم ها صد در صد از ترکیب فیلترهای معدنی با رنگ های شفاف است.

 

 طیف وسیع

ضد آفتاب با طیف وسیع به کرم هایی گفته می شود که مانع از آسیب رساندن دو اشعه مضر ماوراء بنفش به پوست می شود. مانند این کرم ها با جلوگیری از آسیب ناشی از نور خورشید هم  خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهند و  هم موثر  درکاهش پیری زودرس در پوست می باشند.

 

ضد آفتاب خوب داروسازمتفاوت ضد آفتاب رنگی و بی رنگ

ضد آفتاب های موجود در بازار در دو طیف رنگی و  بدون رنگ هستند. کرم های بدون رنگ ، وقتی روی پوست استفاده می شوند اثری از خود به جا نمی گذارند.  اما کرم های رنگی یا به اصطلاح کرم پودری درست مانند یک کرم پودر، قدرت پوشانندگی دارند . این کرم ها در عین محبوبیت در واقع یک تیر با دو نشان هستند، زیرا  هم از پوست در برابر اشعه آفتاب مراقبت می کنند و هم اینکه نقش فونداسیون آرایش را برعهده دارند.

بهتر است برای محافظت بهتر پوستتان از ضد آفتاب های بدون رنگ استفاده نمایید. این بدان معنی نیست که کرم های ضدآفتاب پودری مناسب نیستند . بلکه استفاده نادرست از این کرم ها ممکن است لک های ناشی از اشعه های خورشید را موجب شوند. زیرا به طور معمول شما باید حدود دو انگشت از کرم را روی پوستتان استفاده نمایید تا محافظت بهتر را ایجاد نمایید، در صورتی که نمی توانید به این مقدار از کرم های رنگی استفاده نمایید. و این باعث می شود که محافظتی که باید را نتوانید از پوستتان داشته باشید و به دنبال آن شاهد عوارض ناشی از تابش آفتاب باشید.

 

خرید از داروسازم

شما انواع ضدآفتاب را در انواع برندهای خوب و معتبر می توانید از سایت داروسازم.کام به صورت آنلاین و یا حضوری از داروخانه شبانه روزی دکتر حبیبی خرید نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.