دسته‌بندی نشده

درمان جوش صورت فوری

جوش صورت یک ناهنجاری پوستی میباشد که در جوانان و بزرگسالان رخ میدهد. جوش صورت ممکن است به دلایل مختلفی در فرد بروز کند. جوش صورت یا همان آکنه یک مشکل پوستی است که در نتیجه تجمع سلول های مرده پوست، انسداد منافذ پوست و ترشح بیش از حد غده چربی رخ میدهد.

این مشکل معمولا در نواحی پیشانی، چانه، گونه بروز میکند که به صورت لکه های قرمز یا سفید خود را نشان میدهد. جوش هایی با سر سفید یا همان کمدون در نتیجه تجمع چربی و همچنین جوش هایی با سر قرمز در نتیجه عفونت و باکتری و التهاب و مشکلات پوستی میباشد. جوش هایی با سر قرمز معمولا با خارش، سوزش، التهاب، قرمزی و در مواردی زخم همراه است.

اینها از عواملیست که نه تنها مشکلاتی در ظاهر فرد به وجود می آورد بلکه در اعتماد به نفس فرد نیز تاثیر دارد. از عوامل بروز جوش های پوستی میتوان به تغذیه، استرس، برخی دارو ها و مراقبت نادرست از پوست اشاره کرد. تغییرات هورمونی نیز از مهم ترین عوامل بروز جوش صورت میباشد که بارداری نیز بخشی از آن میباشد.

از بین بردن جوش در یک روز

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که میخواهید یک روزه کل جوش های صورت را از بین ببرید بهتر است بدانید که این یک امر غیر ممکن است. از بین بردن جوش های صورت نیازمند زمان بیشتر میباشد. با این وجود برخی از روش های موجود میتواند در از بین بردن جوش موثر باشد. در این مقاله سعی میکنیم به راه های از بین بردن جوش نیز بپردازیم.

ژل ضد جوش ژنوبایوتیک

این ژل با دارا بودن اسید سالسیلیک و روغن درخت چای به از بین بردن جوش صورت کمک میکند. کافیست روزانه دوبار بر روی پوست تمیز از این ژل گذاشته و شاهد از بین رفتن جوش های خود باشید.

بهتر است بدانید برای رسیدن به پوستی بدون جوش و صاف و شفاف باید از روتین مناسب پوست چرب و جوش دار استفاده کنید. با انجام این کار  PH و چربی پوست را تنظیم میکنید و به پوست دلخواهتان میرسید.

روتین پوستی شامل چند مرحله میباشد که با رعایت این نکان میتوانید به پوستی صاف و بدون جوش برسید. برای انجام این کار باید ترتیب روتین های پوستی را رعایت کنید. روتین پوستی به طور کلی شامل موارد زیر میشود:

  1. میسلار واتر مخصوص پوست چرب
  2. شستشو با فوم یا ژل محصوص پوست چرب
  3. تونر
  4. سرم مخصوص پوست
  5. آبرسان
  6. مرطوب کننده

رعایت ترتیب این روتین پوستی در درمان جوش های ناخواسته از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ادامه بهترین برند های این موارد را به شما معرفی خواهیم کرد. تمامی این موارد در برند های مختلف ساخته شده اند که بهترین آنها را به شما معرفی میکنیم.

به عنوان میسلار پوست چرب میتوانید از میسلار واتر ژنوبایوتی و وچه و همچنین برند های دیگر استفاده کنید. برندهای ذکر شده در این مقاله صرفا از آنهایی میباشدکه فیدبک مثبت از سوی مشتریان گرفته شده و جنبه تبلیغاتی ندارد.

یکی از فوم هایی که فوم مخصوص پوست چرب و مستعد آکنه به کار میرود فوم ضد آکنه ژنوبایوتیک میباشد که با دارا بودن عناصر مناسب چربی پوست را کنترل میکند در همین حین هم باعث کنترل چربی پوست شده و از بروز آکنه جدید جلوگیری میکند.

تونر یک محلول مایع میباشد که جهت پاک کردن پوست از آلودگی ها به کار میرود. تونر ها انواع مختلفی دارند که میتوان به تونر آبرسان، تونر روشن کننده، تونر ضدچربی اشاره کرد. که با توجه به نوع پوست باید انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *