دسته‌بندی نشده

رنگ ها درباره افراد چه میگویند؟

روانشناسی رنگ ها داروسازم دات کام

روانشناسی رنگ ها

علم روانشناسی بر این باور است که سلیقه انتخاب رنگ هر فرد اسرار بسیاری را از شخصیت افراد فاش میکند. حتی رنگ ها در روان و ذهن و همچنین در رفتار و انتخاب افراد موثر است. اگر به زمان پادشاهی ویکتوریا نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که اکثرا از رنگ بنفش و قرمز به نشانه ثروت استفاده کرده اند. شما هم میتوانید شخصیت افراد را از روی رنگ مورد علاقه شان تشخیص دهید.

رنگ آبی:

رنگ آبی را میتوان گفت که رنگ مورد علاقه اکثر افراد جهان است. افرادی که این رنگ را دوست دارند غالبا افراد مهربان، احساساتی، وفادار و همچنین صلح جو میباشند. این رنگ باعث میشود تا هورمون های آرامبخش در بدن ترشح شود. به همین خاطر استفاده از این رنگ در گذشته در اتاق خواب مرسوم بوده است. حتی پوشیدن رنگ آبی در مصاحبه های شغلی میتواند وفاداری افراد را برساند.

افراد علاقه مند به رنگ آبی ظاهری آرام دارند. میل به تنهایی و همچنین پشتکار فراوانی دارند.

رنگ سفید

این رنگ نشان از پاکیزگی، خالص بودن و بی گناهی میباشد. افرادی که از رنگ سفید استفاده میکنند خواستار زندگی آرام و کامل و همچنین آرمان های غیر منتظره را ترجیح میدهند. به علت منعکس کردن نور آفتاب این رنگ رنگی تابستانی به شمار میرود و در دکوراسیون و مد بسیار پر طرفدار است چرا که با همه رنگ ها تناسب دارد. افراد علاقه مند به رنگ سفید قالبا افراد حامی و همچنین شنونده خوبی برای دوستان خود هستند و به نظرات دیگران احترام میگذارند.

رنگ سبز:

رنگ سبز الهام بخش طبیعت و آرامبخش و در عین حال نشاط آور است. سبز تیره در مردان نشان دهنده ثبات اخلاقی و همچنین ثروت در مردان است. افراد علاقه مند به رنگ سبز معمولا افرادی حامی دیگران هستند و خود را خیلی درگیر کمک به دیگران میکنند. زیرا این افراد معمولا دوستدار طبیعت و حامی حیوانات هستند.

رنگ بنفش:

رنگ بنفش نشان دهنده سلطنت، قدرت و معنویت نسبت داد. اما این رنگ میتواند یک حس القای منفی دارد و در معنای منفی ان تکبر و حس نا امیدی آمده است. از ویژگی های شخصیتی این افراد میتوان به زودرنجی، مهربانی، علاقه مند به چیز های غیر عادی و خلاق بودن اشاره کرد. آنها روحیه ای بسیار شادی دارند و از معاشرت با دیگران لذت میبرند.

رنگ قرمز:

رنگ قرمز یک انتخاب جسورانه به شمار میرود زیا که نشانگر هیجان، عشق، خطر و انرژی زیاد میباشد. حتی در فروش رنگ قرمز یک رنگ تحریک کننده است که مشتری را ترغیب به خرید آن میکند. افراد علاقه مند به رنگ قرمز معمولا هیجان طلب، ماجرا جو و جسور میباشند.

رنگ نارنجی:

نارنجی معمولا رنگ نمایانگر آزادی، خوشبختی، و موفقیت است. ویژگی افراد علاقه مند به رنگ نارنجی را میتوان به اجتماعی و برونگرا بودن، شاد و بشاش و پر انرژی بودن اشاره کرد.

صورتی:

معمولا رنگ صورتی رنگی آرام و تداعی کننده پاکی و عشق است. حتی رنگ صورتی در اسباب بازی ها بسیار به کار میرود زیرا دارای حس سرگرم کننده و بازیگوشی نیز میباشد. و حتی برندی همچون ویکتوریا سکرت برای نشان دادن حس جذابیت و بازیگوشی از آن استفاده کرده است.

رنگ زرد:

زرد نمایانگر خوشبختی و مثبت اندیشی میباشد. حتی در آیکون های تبلیغاتی برای ایجاد حس شادی و نشاط در مخاطب از رنگ زرد استفاده میکنند. از ویژگی افراد علاقه مند به رنگ زرد را میتوان به خوش بینی، شادمانی و مهربانی اشاره کرد.

رنگ مشکی:

رنگ مشکی تداعی کننده ی جسارت و منحصر به فرد بودن، رمز و راز، دسیسه چینی و قدرت باشد. اما همچنین به معنای ناراحتی، غم و اندوه یا درد هم هست. رنگ مشکی معمولا در مرگ و عزاداری استفاده می شود اما می تواند نشاندهنده ی قدرت و تجملات هم باشد.

طبق تحقیقات انجام شده در مقاله color assignment رنگ های زیر محبوب ترین رنگ ها میان زنان و مردان شناخته شده است.

محبوب ترین رنگ ها در بین خانم ها داروسازم دات کام

محبوب ترین رنگ ها داروسازم دات کام

محبوب ترین رنگ ها در بین آقایان

محبوب ترین رنگ ها در بین آقایان داروسازم دات کام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *