دسته‌بندی نشده

بهترین قرص کلاژن ساز پوست

کلاژن از مهمترین پروتئین‌های پوست است که سبب استحکام پوست و جوانی و زیبایی آن می گردد. در واقع کلاژن نوعی پروتئین حیاتی موجود در بافت‌های بدن است که وظیفه اصلی آن تقویت و ساختاردهی به پوست، استخوان‌ها، مفاصل و بافت‌های متصل به آن است. پروتئین مورد بحث نه تنها سبب انعطاف‌پذیری و جوانی پوست می شود بلکه به عنوان یک سازنده اصلی الیاف بافتی عمل می‌کند. قرص کلاژن ساز پوست حقیقتا راهی است برای به تعویق انداختن پیری پوست ، چرا که تنها راه پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست است.

افزایش سن سبب می شود که بدن کلاژن کمتری تولید کرده درنتیجه کلاژن موجود با سرعت بیشتری تجزیه می‌شود. همچنین کیفیت کلاژن در سنین بالا نسبت به دوران جوانی پایین‌تر است. لذا این طبیعی است که پس از ۶۰ سالگی همه‌ی افراد دچار کاهش تولید کلاژن گردند و البته زنان پس از سن یائسگی با کاهش قابل توجهی در میزان تولید کلاژن مواجه می شوند.

در ادامه این مقاله در وب‌سایت داروسازم ، به بررسی چیستی کلاژن و معرفی بهترین قرص های کلاژن ساز پوست خواهیم پرداخت.

قرص کلاژن ساز پوست

از آنجایی که با افزایش سن بدن انسان تولید کلاژن را متوقف می‌کند ، بدن برای حفظ ساختار مفاصل و بافت‌های خود به کلاژن نیاز دارد. قرص کلاژن یک مکمل غذایی است که به طور افزاینده ای برای بهبود سلامت پوست و مو استفاده می‌شود. مکمل‌های کلاژن از کلاژن موجود در غضروف و بافت همبند حیواناتی مانند ماهی بدست می‌آیند. در نتیجه کلاژن نوعی پروتئین حیاتی است که سبب تقویت ساختار و قوام پوست، مو و بافت ناخن‌ها مس شود. فلذا افراد بسیاری برای اینکه ذخایر بدن خود را تکمیل نمایند، به مصرف قرص کلاژن ساز روی آورده اند. مکمل‌های کلاژن ساز در اشکال پودر، مایع، کپسول و قرص در داروخانه‌ها یافت شده و از منابع حیوانی مختلفی بدست می‌آیند. شما می توانید با مراجعه حضوری به داروخانه ها و یا حتی خرید از داروخانه های آنلاین و به کمک مشاوره های آنان به بهترین قرص کلاژن ساز دسترسی پیدا کنید.

فواید قرص کلاژن ساز

بیشترین کاربرد قرص کلاژن ساز جهت مصارف پزشکی و آرایشی بوده و موارد زیر برخی از فواید قرص کلاژن هستند:

  • بهبود چین و چروک پوست
  • بهبود سریع‌تر زخم‌ها و سوختگی‌ها
  • موثر در درمان آرتروز
  • بهبود خشکی پوست
  • کمک به حفظ خاصیت ارتجاعی پوست

البته شایان ذکر است که عوامل بسیاری در کاهش کلاژن بدن تاثیرگذارند که عبارتند از: مصرف بیش از حد قند و شکر، استعمال سیگار، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب، بعضی از بیماری‌های خود ایمن، تغییرات ژنتیکی و افزایش سن.

معرفی بهترین های قرص کلاژن ساز پوست

قرص کلاژن ساز داروسازم

قرص کلاژن ساز گلد آدریان

این محصول حاوی کلاژن هیدرولیز نوع ۱ و ۳ می باشد، کلاژن هیدرولیز شده همان کلاژنی است که فرایند آن به صورت شیمیایی یا آنزیمی صورت گرفته است و حاوی پپتیدهای محلول در آب با وزن مولکولی گوناگون می باشد. در نتیجه استفاده از قرص کلاژن ساز گلد آدریان در لایه‌های عمیق پوست تاثیر گذاشته ، لک‌های پوستی ناشی از آفتاب را کمتر می‌کند  و سبب جوان شدن پوست و رفع تیرگی آن می شود.

هر جعبه از آن حاوی 60 عدد قرص می باشد. برای نتیجه مورد انتظار بهتر است هر شب 3 عدد از این قرص را مورد استفاده قرار داده و مصرف را حداقل 4 تا 12 هفته ادامه دهید. یکی از نکات منفی این قرص این است که هر بسته فقط برای 20 روز کافی است.

 

کپسول هیالورون سائور پلاس کلاژن و بیوتین یوروویتال

کپسول هیالورون سائور پلاس کلاژن و بیوتین یوروویتال یکی از بهترین های قرص کلاژن ساز می باشد. این محصول حاوی کلاژن هیدرولیز شده هیالورونیک اسید، ویتامین C و بیوتین می باشد که مانع از ایجاد چروک‌های پوستی شده و سبب بهبود آبرسانی به پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست، استحکام ناخن می گردد. همچنین به حفظ سلامت پوست و مو کمک کرده و ایمنی بدن را افزایش می دهد. به طور کلی این محصول یک کلاژن ساز کامل برای بدن شما است .

جهت نتیجه گیری بهتر لازم است روزانه 1 عدد از این قرص را ترجیحا همراه وعده‌های غذایی میل نمایید. نکته منفی استفاده از این قرص کلاژن ساز است که مصرف بیش از اندازه آن ممکن است ، عوارض گوارشی را همراه داشته باشد.

 

 

قرص کلاژن ساز رویال کلاژن ایکس مارت

قرص کلاژن ساز رویال کلاژن ایکس مارت شامل کلاژن هیدرولیز شده نوع ۱ و ۳  است که در هر 1 عدد از این قرص کلاژن ساز 833 میلی‌گرم کلاژن هیدرولیز شده وجود دارد. سبب افزایش آب‌رسانی، خاصیت ارتجاعی ، قوام پوست و تسریع ترمیم زخم‌ها می گردد. مصرف روزانه 1 یا 2 عدد قرص رویال کلاژن ایکس مارت به جلوگیری از چین و چروک‌های پوستی کمک کرده و سلامت مو و ناخن را نیز بهبود می‌بخشد.  بهتر است این محصول با معده پر مورد استفاده قرار گیرد.

کپسول کلاژن ساز کلاژناکس

کپسول کلاژن ساز کلاژناکس شامل کلاژن هیدرولیز شده، ویتامین سی، منیزیم و هیالورنیک اسید بوده که علاوه بر جوان‌سازی پوست و سلامت مو، بسیار تایید شده برای غضروف‌سازی می باشد. منیزیم موجود در این کپسول در تقویت مفاصل و استخوان موثر عمل می‌کند. با خوردن این کپسول می‌توانید از شکنندگی ناخن‌ها نیز ممانعت به عمل آورید.

برای نتیجه بهتر می توانید، روزانه 2 عدد از این کپسول را مورد استفاده قرار دهید. بهتر است این محصول با معده پر مورد استفاده قرار گیرد زیرا در مقادیر بالا ممکن است عوارض گوارشی ایجاد کند.

 

کپسول کلاژن و ویتامین C رزاویت

به عنوان بهترین قرص کلاژن ساز می‌توانید از کپسول کلاژن و ویتامین C رزاویت استفاده نمایید زیرا شامل ترکیب کلاژن و ویتامین سی می شود و مانع از ایجاد چین و چروک شده ، حفظ سلامت استخوان و مفاصل را تضمین می نماید، سبب تقویت مقاومت ناخن و بهبود رشد موها می گردد. همچنین در بهبود زخم‌ها و جای سوختگی نیز موثر می باشد .برای نتیجه بهتر روزانه 2 عدد از این کپسول مصرف نمایید.

نکته منفی این محصول این است که در دوران بارداری و شیردهی فقط با تجویز پزشک مجاز به مصرف این محصول هستید و دیگر اینکه هر بسته آن فقط برای 15 روز کفایت می‌کند.

 

کپسول آلکوژن با ویتامین C آلفا ویتامینز

ترکیبات موجود در این قرص کلاژن ساز کلاژن هیدرولیز شده و ویتامین سی می باشد. این نوع کلاژن جذب فوق‌العاده‌ای داشته و ویتامین سی موجود در این کپسول و خاصیت آنتی اکسیدانی آن موجب می‌شود تا این فرآورده اثرات بهتری در سلامت پوست و مو داشته باشد و آسیب رادیکال‌های آزاد به بافت‌ها و سلول‌های بدن را خنثی می‌کند. مصرف آلکوژن سبب تقویت بافت همبند پوست و سلامت غضروف و مفاصل شده و مو و ناخن را تقویت می بخشد.  برای نتیجه بهتر لازم است روزانه 2 عدد از این قرص را ترجیحا همراه وعده‌های غذایی مصرف نمایید.

باید خاطر نشان کرد که بسته های حاوی این قرص  کلاژن ساز فقط برای 15 روز کفایت می‌کند.

 

کپسول کلاژن اکتیو سان لایف

ترکیبات کلاژن اکتیو علاوه بر کلاژن، حاوی هیالورونیک اسید و کو آنزیم کیو ۱۰ و ویتامین‌های بیوتین و ویتامین A می باشد. این قرص کلاژن ساز با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی به حفاظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های محیطی کمک کرده و  از پیری پوست جلوگیری می نماید.

همچنین با افزایش استحکام پوست و حفظ انعطاف پذیری آن سبب کاهش چین و چروک‌های پوستی و جلوگیری از افتادگی پوست و آب‌رسانی موثر به خواهد شد.

بهترین راه مصرف آن روزانه 2 عدد به همراه غذا می باشد تا اثرات مطلوب خود را با بهترین کیفیت بر جای گذارد.

 

 

 

قرص کلاژن ساز و جوانساز ایمدین تایم پرفکشن

به جرات می توان گفت که ایمیدین بهترین قرص کلاژن ساز پوست است. این قرص به دلیل داشتن عصاره گوجه فرنگی و هسته انگور خاصیت آنتی اکسیدانی فوق‌العاده‌ای داشته و سبب کاهش عروق سطحی قابل رویت پوست و لک‌های ناشی از سن، پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی، افزایش رطوبت‌رسانی به پوست، افزایش انرژی (بدون بالا بردن وزن) و کاهش روند پیری پوست می گردد روزانه 2 عدد از این قرص باید مصرف شود.

از نکات منفی مثرف این قرص کلاژن ساز می توان گفت که افرادی که به خوردن ماهی یا گوجه فرنگی واکنش آلرژیک دارند باید به دلیل احتمال بروز کهیر و حساسیت از مصرف آن خودداری نمایند. همچنین باید اظهار داشت که متاسفانه این قرص در داروخانه های سراسر کشور یافت نمی شود.

 

قرص کلاژن ساز گلد بیوتین و ویتامین C آدریان

یکی دیگر از بهترین قرص های موجود در بازار قرص کلاژن ساز گلد بیوتین و ویتامین C آدریان می باشد که شامل 3 ترکیب کلاژن هیدرولیز شده، بیوتین و ویتامین سی می گردد. فلذا برای کمک به جوان ماندن پوست و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن می‌توانید از این قرص استفاده نمایید. جهت نتیجه بهتر روزانه 3 عدد از این قرص و به مدت حداقل 12 ماه باید مصرف شود . البته با اینکه به طور مستمر هم می‌توانید این مکمل را به عنوان بهترین قرص کلاژن ساز مورد استفاده قرار دهید. اما ممکن است برای بعضی از افراد مصرف روزتانه 3 قرص دشوار باشد.

قیمت قرص کلاژن ساز

قیمت هر نوع از قرص کلاژن ساز در داروخانه های سراسر کشور در گرو فاکتورهایی از جمله برند، دوز، کیفیت، تعداد، قرص یا پودر کلاژن، قرص کلاژن ایرانی یا خارجی و … متغیر است. شما با مراجعه به سایت داروسازم دات کام می‌توانید انواع قیمت قرص کلاژن و پودر کلاژن را مشاهده نمایید. البته باید خاطرنشان کرد که قیمت قرص کلاژن ساز در داروخانه آنلاین داروسازم به روز است.

سخن پایانی

کلاژن از فراوان ترین پروتئین‌های موجود در بدن است که سبب استحکام ناخن، مو و جوانسازی پوست می‌شود. متعاقب آن قرص کلاژن ساز پوست نیز از ضروری ترین مکمل‌ها است که مصرف آن بسیار توصیه می‌شود. زیرا با توجه به اینکه میزان این پروتئین با افزایش سن در بدن کاهش می‌یابد ،لذا کمبود آن را می توان با مکمل‌های خوراکی جبران نمود. البته بهتر است توجه داشته باشید که پیش از مصرف هر مکمل به منظور بهبود سلامت پوست و مو و ناخن، با پزشک متخصص یا داروساز خود مشورت نمایید تا بهترین درمان و بهترین قرص کلاژن ساز برای شما تجویز گردد.

پرسش های متداول

عوارض قرص کلاژن ساز چیست؟

تاکنون عوارض خاصی با مصرف مکمل‌های کلاژن گزارش نشده است. به جز اینکه مانند هر داروی دیگری در برخی موارد نادر ممکن است ترکیبات قرص مورد استفاده منجر به ایجاد عوارض گوارشی مانند حالت تهوع، نفخ و سوزش سردل شود.

البته افرادی که به منابع غذایی دریایی آلرژی دارند نیز لازم است از مصرف این مکمل‌ها خودداری کنند.

قرص کلاژن ساز را چند دوره باید مصرف کنیم؟

با توجه به اینکه فرایند کلاژن سازی در بدن بسیار کند است، درنتیجه برای اثرگذاری بهتر لازم است حداقل 8 هفته برای پوست و حداقل 12 هفته برای مفاصل از آن استفاده شود.

بهترین زمان برای مصرف قرص کلاژن ساز چه زمانی از روز است؟

قرص کلاژن ساز تداخلی با داروها و یا ریزمغذی‌های دیگر ندارد. در برخی افراد با مشکلات گوارشی توصیه می شود مکمل کلاژن را صبح به همراه اسموتی، چای و یا قهوه مصرف کنند.همچنین به دلیل داشتن خوابی راحت و آرام پس از مصرف مکمل کلاژن می‌توانید آن را قبل از خوااب استفاده نمایید.

استفاده از قرص کلاژن ساز برای چه سنی مناسب است؟

با توجه به اینکه پس از 20 سالگی میزان کلاژن در بدن کاهش می‌یابد، بنابراین اوایل تا اواسط دهه 20 زمان خوبی جهت شروع مصرف قرص کلاژن ساز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *