دسته‌بندی نشده

شربت اتنتالین و تقویت حافظه

 

 

 

 

 

شربت اتنتالین یک محصول ترکیبی از مواد معدنی و گیاهان دارویی میباشد. انتالین به منظور درمان بیماری اختلال تمرکز و همچنین ای دی اچ دی که به اختلال بیش فعالی معروف است، به کار میرود. این محصول حاوی آکاسیا، رازک، بادرنجبویه، بهارنارنج، گل ساعتی، ویتامین ب 6 و منیزویم میباشد.

اختلال نقص توجه بیش فعالی ای دی اچ دی یک ناهنجاری عصبی رشدی است که ممکن است کودکان و بزرگسالان را تحت تاثیر قرار دهد. علائم این مشکل معمولا در کودکی خود را نشان میدهد. اختلال بیش فعالی  با الگوهای مختلف و مداوم  بی توجهی، تکانشگری و بیش فعالی نمود پیدا می کند که می‌تواند بر جنبه های مختلف زندگی روزمره تاثیر بگذارد.

بیش فعالی علائمی همچون نقص توجه، پرتحرکی و ترکیبی از این دو مورد میباشد. که هر کدام از این موارد با مجموعه‌ای از چالش‌ها روبرو می‌شوند. علائم معمول نقص توجه شامل مشکل در حفظ تمرکز، بی دقتی و فراموشی است. این یکی از مهم ترین مشکلات افراد کنکوری نیز میباشد. علائم بیش فعالی و پر تحرکی ممکن است همانند بی قراری، صحبت کردن بیش از حد، و ناتوانی در نشستن در موقعیت های خاص باشد. تکانشگری در ADHD با حرکات ناگهانی، تصمیم گیری های عجولانه و بدون فکر، قطع صحبت دیگران و دشواری منتظر ماندن مشخص می شود.

ای دی اچ دی را میتوان گفت به طور کامل شناخته نشده است، اما پژوهشگران بر این باورند که ترکیبی از عوامل ژنتیکی، محیطی و عصبی در ایجاد آن نقش دارند.

شربت اتنتالین چیست؟

در مورد اینکه شربت انتالین چیست میتوان گفت به طور کلی شربت اتنتالین یک محصول گیاهی میباشد که همراه با ب6، منیزیوم و فسفر میباشد. شربت اتنتالین با افزایش تمرکز حافظه را تقویت نموده و سبب افزایش تمرکز کودکان و درمان اختلال بیش فعالی نیز میشود. همچنین شربت اتنتالین سبب بهبود کیفیت زندگی کودکان نیز میشود. همچنین این مشکل در زمان امتحانات میتواند برای افراد مشکل آفرین باشد زیرا تمرکز را از بین برده و باعث کم شدن حافظه نیز میشود. پس شربت اتنتالین یک شربت مهم برای کودکان میباشد. این محصول را میتوانید از داروخانه دکتر حبیبی تهیه نمایید.

از جمله خواص شربت اتنتالین میتوان به تقویت حافظه، کنترل اختلال بیش فعالی و همچنین افزایش تمرکز اشاره کرد.

شربت اتنتالین برای چی خوبه؟

شربت اتنتالین، حاوی کلی عصاره های  گیاهان دارویی موثر میباشد که در بهبود بیش فعالی، تمرکز و عملکرد ذهنی و به طور کلی حفظ تعادل رفتاری و احساسی نقش دارد. مواد موثر موجود در شربت آتنتالین شامل موارد زیر است:

آکاسیا:

این گیاه دارای مقدار قابل توجهی پروبیوتیک بوده و می‌تواند در حفظ سلامت دستگاه گوارش و در نتیجه جذب بیشتر موجود در شربت اتنتالین تاثیر بسزایی داشته باشد. در هر 5 میلی لیتر شربت اتنتالین، 750 میلی گرم آکاسیا دارد.

عصاره رازک:

رازک حاوی یک سری ترکیباتی است که می‌تواند باعث افزایش فعالیت گیرنده‌های گاما آمینوبوتیریک گابا یک انتقال دهنده عصبی مهاری است که باعث آرامش می‌ شود و تحریک پذیری عصبی را کاهش می دهد. رازک می‌تواند اثری آرامش بخش بر سیستم عصبی مرکزی داشته باشد. همچنین رازک حاوی  هومولون‌ و لوپولون‌ است. این دو دسته، ترکیبات تلخی هستند که دارای اثرات آرام بخش دارد و در تنظیم خلق و خو موثر می‌باشند. رازک ممکن است بر تولید ملاتونین تأثیر بگذارد. ملاتونین هورمونیست که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می کند. با فعالیت ملاتونین، رازک ممکن است به خواب و بهبود کیفیت آن کمک کند. برخی از اجزای رازک، مانند زانتوهومول، با تعدیل فیتواستروژن ، ترکیبات گیاهی با اثرات موثر است.

بهارنارنج:

عصاره گیاه بهار نارنج می‌تواند در بهبود مود و تنظیم خلق و خو افراد موثر باشد. بهار نارنج می‌تواند در بهبود بی اشتهایی ناشی از اختلالات عصبی کمک کند و موجب افرایش اشتهای کودک نیز شود.

دیگر ترکیبات شربت اتنتالین:.

هر 5 میلی لیتر از شربت اتنتالین حاوی 75 میلی گرم عصاره بهار نارنج است. در کنار ترکیبات اصلی و مواد موثره، ترکیباتی در نقش مواد جانبی (کمکی و غیر موثره) به شربت اتنتالین افزوده شده است که شامل مواد زیر است:

Sucrose, Potassium sorbate, Citric acid, Sodium benzoate, Purified water and flavour.

نحوه مصرف شربت اتنتالین:

به صورت کلی میتوان در کودکان 2 تا 4 ساله، روزانه 1 قاشق مربا خوری معادل 5 میلی لیتر بعد از ناهار یا صبحانه مصرف شود. در کودکان 4 ساله و بزرگتر، روزانه 2 قاشق مربا خوری معادل 10 میلی لیتر از شربت اتنتالین را بعد صبحانه و بعد ناهار مصرف شود.

شربت اتنتالین و اشتها:

شربت اتنتالین با تنظیم مود کودکان می‌تواند منجر به افزایش اشتها شود. کاهش یا افزایش اشتها در کودکان مبتلا به ADHD فرد به فرد متفاوت است و برخی افراد، با توجه به شرایط آنها کاهش یا افزایش اشتها را تجربه می‌ کنند.

کم شدن اشتها و کم غذا خوردن شدن دوران کودکی می تواند عوارض رشدی جبران ناپذیری در بزرگسالی به همراه داشته باشد. اگر فرزند شما نیز دچار بی اشتهایی شده و خوب غذا نمی خورد، استفاده از فراورده فروگلوبین پلاس در کنار شربت اتنتالین، می تواند در بهبود اشتها و تغذیه مناسب کودک تاثیر گذارباشد

عوارض شربت اتنتالین در کودکان

عوارض شربت اتنتالین در کودکان، به ندرت گزارش میشود. این فراورده در برخی کودکان با دستگاه گوارش حساس، می تواند موجب مشکلات گوارشی شود. همچنین در صورت بروز حساسیت به اجزای سازنده آن، ممکن است عوارضی چون سرگیجه و حساسیت پوستی را در پی داشته باشد..

اما به صورت کلی مصرف شربت اتنتالین در کودکان بالای دو سال منع مصرف ندارد.شما میتوانید این محصول را به راحتی از داروخانه آنلاین داروسازم تهیه کنید.

هشدار:

توصیه می شود شربت اتنتالین در افرادی که زخم معده یا زخم دوازدهه دارند، به دلیل بروز عوارض گوارشی مصرف نشود. بهتر است بدانید این فراورده در کودکان زیر 2 سال منع مصرف دارد..

در صورت مصرف میدازولام و داروهای مهار کننده مونو آمینواکسیداز، شربت اتنتالین منع مصرف دارد. این فرآورده با داروهای سرکوب کننده سیستم عصبی مرکزی تداخل دارد، پس در صورت مصرف این داروها باید با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

قیمت داروهای مختلف توسط سازمان غذا و دارو تعیین میشود. قیمت این محصولات بر اساس ترکیبات موجود، شکل مکمل، مقدار و نوع مواد موثره به کار رفته در محصول وسایرالمان ها تعیین می شود. با توجه به این موارد، قیمت شربت اتنتالین کاملا مقرون به صرفه میباشد.

موارد مصرف شربت آتنتالین.

به دلیل دارا بودن عوارض گوارشی مصرف فراورده در افراد مبتلا به زخم معده و زخم دوازده توصیه نمی شود.

در صورت مصرف سایر مکمل های ویتامینی حتما با پزشک خود مشرت کنید..

برای دستیابی به نتیجه بهتر ، دارو را به صورت منظم مصرف نمایید.

دوره درمانی توصیه شده این دارو ۱ تا ۲  ماه است..

از مصرف این فرآورده در کودکان زیر ۲ سال خودداری نمایید.

قبل از مصرف شیشه را به خوبی تکان دهید

سوالات متداول:

اتنتالین برای چی خوبه؟

اتنتالین یک شربت موثر جهت کاهش علائم بیش فعالی میباشد و ای دی اچ دی را کنترل کرده و برای افزایش تمرکز و تقویت حافظه موثر میباشد.

عوارض شربت اتنتالین چیه؟

تا هم اکنون عوارض شایعی برای این محصول وجود ندارد. اما در افرادی که دارای مشکلات گوارشی میباشند ممکن است عوارضی نیز نشان دهد اما مطمئن شوید که زخم معده ندارید. این شربت برای خرید شربت اتنتالین را میتوانید از سایت داروسازم دات کام تهیه کنید.

طریقه مصرف شربت اتنتالین:

جهت افزایش اثر بخشی بهتر است دارو را سه تا چهار هفته مصرف کنید. در کودکان این محصول در کودکان 2 تا 4 سال روزی 1 قاشق مربا خوری بعد از صبحانه و نهار مصرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.