دسته‌بندی نشده

معرفی بهترین پماد ها برای درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی چیست؟

به زائده های گل کلم مانند و گوشتی که نرم هستند و در اطراف نواحی تناسلی و یا مقعد ایجاد می شوند زگیل تناسلی گفته می شود که ممکن است با درد و خارش و حتی خونریزی همراه باشد، در واقع زگیل تناسلی یک نوع بیماری مقاربتی است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی یا همان HPV ایجاد می شود که شیوع این بیماری بسیار زیاد شده است.

درمان زگیل تناسلی

راه های درمان بسیاری برای این بیماری وجود دارد که پزشک مربوطه با توجه به پیشرفت بیماری و زائده های ایجاد شده، بهترین راه درمان آن ها را به شما معرفی می کند. استفاده از پماد جهت درمان زگیل تناسلی، اولین گزینه پزشکان برای درمان و از بین بردن این زائده ها بر روی بدن شما می باشد در ادامه بهترین کرم ها و پماد هایی که برای درمان زگیل تناسلی وجود دارند را به شما معرفی خواهیم کرد

پماد های زگیل تناسلی

برای از بین بردن زائده های ایجاد شده در نواحی خارجی از پماد ها استفاده می شود، باید به این نکته توجه کرد که کرم ها فقط زائده های زگیل تناسلی را از بین می برند اما باعث از بین رفتن ویروس نمی شوند از این رو انواع پماد برای زگیل تناسلی را برای شما آورده ایم که عبارتند از:

ایمی کیمود

این ماده پاسخ ایمنی را اصلاح می کند و مکانیسم اثر آنم برای درمان زگیل تناسلی هنوز شناخته نشده است که به صورت موضعی برای درمان زگیل های خارجی دستگاه تناسلی و مقعد و یا جاهایی که از پوست که جراحی دشوار است استفاده می شود درواقع این ماده باعث از بین رفتن ویروس نمی شود ولی از پیشرفت و زیاد شدن زائده ها در آن نواحی جلوگیری می کند.این ماده در 3 کرم مختلف استفاده شده و به بازار عرضه شده است:

پماد آلدارا

این کرم از ترکیبات گیاهی، مرطوب کننده ها و برخی از ویتامین ها تشکیل شده است که برای درمان تحریکات پوستی، زگیل تناسلی خارجی و یک نوع بیماری پوستی دیگر به نام کراتوز اکتینیک استفاده می شود. این پماد با تحریک تکثیر سلول های ایمنی،باعث افزایش آن ها شده و از طرف دیگر در آزادسازی سایتوکین های التهابی موثر می باشد که از این طریق پاسخ ایمنی مربوطه را اصلاح می کند و از پیشرفت زائده ها جلوگیری می کند و به عنوان بهترین پماد برای زگیل تناسلی شناخته شده است. میزان جذب و اثر آن به مقدار استفاده شده از آلدارا و حجم زائده ها بستگی دارد.باید باز هم به این موضوع اشاره کرد که کرم زگیل تناسلی فقط برای مصرف خارجی و بر روی پوست بوده و قبل استفاده برای بخش های داخلی بدن نمی باشد. 

طریقه مصرف آن با توجه به درصد ایمی کیمود استفاده شده در آن متفاوت است و طبق بروشور و دستور پزشک باید مصرف شود و معمولا به این صورت است که پس از یک دوره استفاده از این کرم، به پوست خود استراحت داده و سپس دوره جدید را شروع می کنید.

پس از مصرف این کرم ممکن است دچار برخی از عوارض معمول شوید که با توجه به آن ها می توان فهمید که فواید این کرم از عوارض آن بسیار بیشتر است، برخی از عوارض آلدارا عبارتند از: 

  • قرمزی پوست
  • سوزش
  • درد
  • ضخیم و سفت شدن پوست
  • پوسته پوسته شدن پوست یا همان لایه برداری پوست

کیموسایت

کیموسایت در دسته ی داروهای ضدتومور قرار گرفته که مکانیسم اثر کیموسایت به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم می باشد به این طریق که به سلول های سطحی پوست، یاخته‌های دارینه‌ای و منوسیت متصل می شود و مرگ برنامه ریزی شده در سلول را القا می کند و از طرف دیگر ترسح سایتوکاین های ایمنی را افزایش می دهد و بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذار و باعث تقویت آن می شود. از این کرم نیز برای درمان زگیل تناسلی خارجی، کراتوزیس اکتینیک و سرطان پوست sBCC  استفاده می شود.

از این کرم پمپی موضعی، یک شب درمیان بر روی زائده ها زده و تا 16 هفته برای از بین رفتن کامل زگیل های تناسلی، از آن استفاده نمایید.

اگر دچار بیماری زگیل تناسلی شده اید و می خواهید زائده های ناشی از آن را از بین ببرید می توانید به سایت داروسازم رفته و نسبت به خرید کرم زگیل تناسلی  اقدام بفرمایید در کنار کرم ها بسیاری از مکمل هایی دارویی نیز وجود دارند که روند درمان شما را بسیار سرعت می بخشند بنابراین برای خرید دارو و مشاوره در این زمینه می توانید به صورت حضوری به داروخانه ما مراجعه کنید یا با پشتیبان های ما در تماس باشید.

کلی وارتس

کلی وارتس نیز مانند آلدارا خارجی به صورت کرم های ساشه ای عرضه شده که همانند دو نوع دیگر که در بالا گفتیم برای درمان زگیل تناسلی، سزطلان پوست کارسینوما و کراتوز استفاده می شود.

رزورسینول

رزوزسینول در اشکال مختلف پماد، کرم و لوسیدن در بازار عرضه شده است که دارای خاصیت ضدعفونی می باشد که به همین جهت برای درمان بیماری های پوستی میکروبی و ویروسی استفاده می شود. این کرم ب عنوان یک لایه بردار عمل کرده بدین صورت که بر سلول های مرده و خشن پوست را اثر کرده و موجب از بین رفتن آن ها می شود. باتوجه به خاصیت لایه برداری رزوزسینول، می توان دریافت که این ماده باعث از بین رفتن لک به جای مانده از زگیل تناسلی می شود و نواحی آسیب دیده پوست را ترمیم میکند. از این کرم برای درمان بیماری های دیگر مانند میخچه، پسوریازیس، آکنه و … نیز استفاده میشود.

پودوفیلین

پودوفیلین نیز یک پماد برای درمان زگیل تناسلی شناخته شده است که از رزین یک گیاهی به نام پودوفیلوم گرفته شده است. رزین این گیاه، رشد و تکثیر سلولی را متوقف کرده و از این طریق از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند و از طرف دیگر با تاثیر بر سلول های آلوده ای که باعث ایجاد زگیل شده اند و جلوگیری از تقسیم سلول آن ها به مرور باعث از بین رفتن زائده های زگیل تناسلی می شود و به دنبال آن سلول های سالم جای آن ها را می گیرند. از آن جایی که رزین این گیاه سمی بوده توصیه می شود افرادی که دچار بیماری ها و شرایط زیر هستند از این کرم استنفاده نکنند:

  • خانم های باردار و شیرده
  • کودکان
  • بیماران دیابتی
  • افرادی که گردش خون ضعیف دارند
  • افرادی که از استروئید ها استفاده می کنند.

معمولا گفته می شود سوسپانسیون پودوفیلین را بر روی زگیل ها زده و به مدت 6 ساعت بماند و سپس با آب و صابون شسته شود تا اثرات دارو به طور کامل پاک شود ولی برخی افراد فکر می کنند با استفاده مکرر و بیشتر از میزان تعیین شده پودوفیلین میت وانند زودتر به نتیجه برسند و درمان شوند اما باید گفت که استفاده بیش از حد این کرم موجب افزایش و تشدید عوارض جانبی ایجاد شده می شود.

پماد سینکاتچینز

در برگ های گیاه چای سبز، نوعی ماده طبیعی به نام سینکاتچینز وجود دارد که بخش فعال و موثر این گیاه کونکاتچینها نان دارد و مکانیسم عمل آن هنوز مشخص نشده است اما گمان می شود که با دارا بودن خواص ضدمیکروبی و ضد ویروسی که دارد می تواند باعث از بین رفتن و کم شدن زائده ها شود.معمولا پزشکان توصیه می کنند از این کرم برای درمان زگیل تناسلی 3 بار در روز استفاده نمایید و پس از هر بار استفاده مجدد نیاز نیست که کرم های قبلی را از زائده ها پاک کنید.

ژل پودوفیلوکس

این ژل موضعی که در دسته ی دارو های ضدمیتوتیک یا همان ضدتکثیر سلولی شناخته شده است با توقف چرخه سلولی از تکثیر بیشتر سلول های آلوده جلوگیری می کند و از طرف دیگر آپوپتوز یا همان مرگ برنامه ریزی شده را در سلول های آلوده القا می کند بنابراین زگیل های تناسلی با گذشت زمان از بین می روند.

طریقه مصرف این ژل معمولا به این صورت است که 2 بار در روز به مدت 3 روز، از این ژل بر روی زائده های زگیل استفاده کنیدو روز چهارم مصرف آن را به مدت 4 روز قطع کنید و پس از آن از دوباره این روند را تکرار کنید. برای از بین بردن کامل زگیل های تناسلی معمولا پزشک از شما می خواهد این روند را به مدت 4 الی 5 هفته ادامه دهید.

سوالات متداول

آیا بهترین روش برای درمان HPV استفاده از پماد های زگیل تناسلی می باشد؟

خیر، پماد های زگیل تناسل فقط زائده های زگیل تناسلی ایجاد شده در اثر این ویروس را از بین می برند و در از بین بردن این ویروس نقشی ندارند.

آیا زگیل تناسلی از مادر به جنین منتقل می شود؟

اگر زایمان به صورت طبیعی صورت بگیرد بله به کودک منتقل می شود.

آیا از پماد های زگیل تناسلی می توان برای نواحی داخلی بدن نیز استفاده کرد؟

خیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *