دسته‌بندی نشده

تنها یک قدم برای داشتن پوستی بدون چین و چروک

 

کلاژن چیست؟

کلاژن فراوان ترین پروتئین موجود در بدن بوده و حدود یک سوم از پروتئین های بدن را تشکیل می دهد.کلاژن پروتئینی است که جزو اصلی ساختار بافت همبند بدن مانند پوست است. همچنین از بروز چین و چروک جلوگیری میکند.

کلاژن 80 % از ساختار پوست را تشکیل می دهد و استحکام و قوام آن را فراهم می کند و در کنار الاستین خاصیت ارتجاعی پوست را ایجاد و به پوست کمک می کند تا استحکام خود رار حفظ کند.

آنالیز های بیوشیمیایی نشان داده اند که کلاژن نوع یک و دو فراوانترین نوع کلاژن در بدن هستند.تولید کلاژن با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض عواملی مانند استعمال سیگار و نور خورشید کاهش میابد. با افزایش سن، بدن کلاژن کمتری تولید میکند و چین و چروک ایجاد میشود.

 

هیدرولایزدکلاژن ( کلاژن هیدرولیز شده) چیست؟

 

هیدرولایزد کلاژن گروهی از پپتیدها با وزن مولکولی کم هستند. این پپتید ها سرشار از آمینواسید هایی از قبیل گلای سین، ال-پرولین و ال-هیدروکسی پرولین می باشند. این ترکیبات در تولید کلاژن جدید در بدن موثر می باشند.

هنگامی که کلاژن هیدرولیز می شود، به ذرات کوچکتر و قابل جذب تبدیل میشود.

تحقیقات اخیر نشان داده است که کلاژن به دست آمده از منبع دریایی دارای خواص مطلوبی می باشد.

در سال های اخیر مکمل هیدرولایزد کلاژن خوراکی محبوبیت زیادی در دنیا پیدا کرده است و به عنوان یک محصول ضد پیری به طور فزاینده ای در بین مصرف کنندگان به بازار عرضه شده است.

این مکمل در لایه های عمیق تر پوست اثر گذاشته و فیزیولوژی و ظاهر پوست را بهبود می بخشد و باعث افزایش آب رسانی، خایت ارتجاعی، استحکام، کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست می شود.

 

نقش هیالورونیک اسید و ویتامین سی در سلامت پوست انسان چیست؟ 

هیالورونیک اسید یک ترکیب شیمیایی آلی است که در ماتریکس خارجی سلول و بافت های بدن از جمله پوست وجود دارد. هیالورونیک اسید در آبرسانی پوست موثر است و همراه با ترمیم کلاژن و الاستین در کاهش عمق چروک ها، جوانسازی، استحکام و کشسانی پوست نقش اساسی دارد.

ویتامین سی یک آنتی اکسیدان قوی است، به این معنی که از سلول های پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. ویتامین سی با کمک به تولید کلاژن می تواند باعث کاهش چروک و لک های ناشی از آفتاب شود.

 

 

تاثیر کلاژن در قسمت ها مختلف بدن

  • پوست و مو

کلاژینو با تحریک سلول های سازنده کلاژن باعث انعطاف، آبرسانی، کاهش چین و چروک، حفاظت از مو در برابر اشعه خورشید و همچنین باعث درخشندگی مو و استحکام ناخن ها میگردد.

همچنین از تخریب آنها تحت عواملی از جمله استعمال دخانیات، رژیم غذایی نامناست، ژنتیک و افزایش سن جلوگیری می کند.

  • استخوان و مفاصل

کلاژینو با بهبود جذب کلسیم باعث استحکام و تراکم توده استخوانی و در نتیجه جلوگیری از پوکی استخوان می گردد و با حفاظت از پروسه تولید غضروف، درد و التهاب مفاصل را کاهش می دهد.

  • کنترل وزن

افزودن کلاژینو به رژیم غذایی باعث افزایش سوخت وساز و کاهش اشتها می شود، همچنین مصرف آن برای افراد دیابتی بلامانع است و به کنترل کلسترول کمک می کند.

  • ورزش و تناسب اندام

کلاژینو یک منبع غنی اسید آمینه است که باعث کاهش اکسیداسیون طی ورزش طولانی مدت می شود و عملکرد ورزشکاران را با پشتیبانی از انقباض و بازسازی توده عضلانی بهبود میبخشد.

 

 

پودر کلاژن غنی شده ۵ در ۱ کلاژِینو | Collagino Beauty

 

 

پودر کلاژن کلاژینو 5000 | Collagino Powder 5000Mg

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *