دسته‌بندی نشده

قرص هیرتامین چه عوارضی دارد؟

قرص هیرتامین

قرص هیرتامین نامی است که حتما به گوش شما خورده است چنانچه دچار ریزش مو و یا درگیر تقویت مو باشید. مدتی است هیرتامین به خاطر ترکیباتی که دارد در بین  مصرف کنندگان خود، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. در این متن از داروخانه آنلاین داروسازم به نکاتی که در مورد عوارض قرص هیرتامین وجود دارد می پردازیم.

قرص هیرتامین 

رشد مو در بدن نیازمند یک سیکل تغذیه ای است که از ویتامین ها و مینرال ها تامین می شود. و ریزش شدید مو زمانی اتفاق می افتد که هر عاملی نظیر عدم تغذیه مناسب، ژنتیک، برخی بیماری ها، استرس و هورمون ها تامین نگردد. در واقع چنانچه بدن غذا رسانی به مو را مختل نکند، مو به مانند گیاهی که چندین روز آب نخورده ، بر اثر بی غذایی دچار ریزش می گردد.

قرص هیرتامین نوعی مکمل مو است که کاملا مغذی است و طرفداران بسیاری حتی در سراسر جهان دارد. هیرتامین می‌تواند با تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، مشکلات موها و پوست را با استفاده منظم برطرف کند. ویتامین‌ها و مواد موجود در این قرص مانند بیوتین، زینک و ویتامین E، به بهبود وضعیت عمومی بدن و به‌خصوص رشد و قدرت موها کمک می‌کند. ترکیب این مواد مغذی نه تنها به افزایش زیبایی ظاهری فرد کمک می‌کند، بلکه سلامت مو را نیز تامین می کند.

ترکیبات قرص هیرتامین

قرص هیرتامین شامل ترکیبات زیر می شود:

ویتامین ها

بیشترین ترکیبات موجود در قرص هیرتامین شامل ویتامین ها می شود که از گروه A, C, D3, B1, B2, B3, B6, B9, B12, B5, B7 هستند ، درست است که ویتامین های B عمدتا در تمامی مکمل های پوست ، مو و ناخن موجود می باشد اما  ویتامین های A و C که در این مکمل موجود هستند به تقویت ، درخشندگی و کلاژن سازی ریشه موها و لایه زیرین پوست سر کمک می کند.

بیوتین

بیوتین موجود در قرص هیرتامین ، نقش مهمی در متابولیسم پروتئین‌ها و چربی‌ها دارد ، همچنین به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

مواد معدنی

مواد معدنی موجود در قرص هیرتامین ، زینک و سلنیوم هستند. همانطور که می دانید زینک نقش مثبتی در جلوگیری از ریزش مو دارد و یکی از اجزای مهم تولید مو است ،که برای پوست و مراقبت شخصی، تقویت ناخن، از بین بردن آکنه صورت، درمان سرماخوردگی و آنفولانزا و موارد دیگر مفید است. همچنین زینک به عنوان واسطه تشکیل کراتین عمل می کند و در نهایت سلنیوم در واقع از موهای طبیعی محافظت می کند.

عصاره های گیاهی

از آنجایی که برخی از گیاهان در طبیعت محرک رشد مو هستند از آنها در قرص هیرتامین نیز استفاده شده است. از ترکیبات گیاهی ویژه قرص هیرتامین می توان عصاره های رزماری، گیاه گزنه، عصاره دم اسب، عصاره ریشه زرد چوبه و عصاره برهمی را نام یرد.

 

 

 

فواید قرص هیرتامین

  • تقویت رشد مو: ویتامین‌های گروه B به ویژه بیوتین موجود در قرص هیرتامین ، سبب تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش آن کمک کنند.
  • بهبود ساختار ناخن: قرص‌هیرتامین ناخن‌ها را تقویت نموده و سبب جلوگیری از شکنندگی آن‌ها می شود.
  • حفظ سلامت پوست: ترکیبات قرص هیرتامین به گونه ایست که موجبات بهبود سلامت و شفافیت پوست را فراهم می کند.
  • مقابله با ریزش مو: ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در قرص هیرتامین و همچنین ویتامین‌های آن می‌توانند به کاهش ریزش مو کمک کنند.
  • تامین مواد مغذی ضروری: قرص هیرتامین به دلیل ترکیبات ویژه آن قابلیت جبران کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی را دارد.
  • افزایش استقامت مو: قرص هیرتامین با تقویت فولیکول‌های مو، استقامت و ضخامت موها را افزایش می دهد.

عوارض قرص هیرتامین

از آنجایی که قرص هیرتامین مکمل مغذی مو است ، بسیاری از افراد آن را بدون عارضه می‌دانند . با اینکه عوارض خاصی برای آن گزارش نشده است ، از آنجایی که این قرص حاوی چندین ترکیب مختلف است مانند هر مکمل دیگر ممکن است شامل برخی عوارض جانبی باشد. این عوارض ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حساسیت : ترکیبات موجود در این قرص‌ها ممکن است برخی افراد را دچار حساسیت کند، که می‌تواند منجر به واکنش‌های پوستی، خارش یا التهاب شود. اگر به هر یک از مواد موجود در این مکمل حساسیت دارید، هم باید از مصرف آن اجتناب کنید.
  • تهوع : . در پی مصرف آن ممکن است حالت تهوع، دل‌درد یا اسهال در برخی افراد پیش آید.
  • ناراحتی معده :  با توجه به این که این قرص حاوی چندین ترکیب مختلف است ممکن است در برخی افراد باعث ناراحتی معده شود.
  • احتباس مایعات : یکی دیگر از عوارض جانبی مصرف هیرتامین هم احتباس مایعات (تجمع مایعات اضافی در بدن) اعلام می‌شود. احتباس مایعات می‌تواند باعث ایجاد گاز، نفخ و ناراحتی شود و تورم دور کمر و شکم گردد.
  • قرص هیرتامین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد، داروهای مربوط به پوکی استخوان مانند فسفونات‌ها ، برخی آنتی‌بیوتیک‌ها مانند سفالکسین ، برخی داروهای درمان تیروئید مانند لووتروکسین از جمله مواردی هستند که با مصرف همزمان هیرتامین تداخل دارند. لذا افرادی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند باید قبل از مصرف آن با پزشک خود مشورت کنند.
  • مصرف بیش از حد ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌تواند منجر به مسمومیت شود. به‌ویژه ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A.
  • در برخی افراد، این مکمل ممکن است باعث افزایش قند خون شود که برای افراد مبتلا به دیابت نگران‌کننده‌ است.

در نهایت، بهتر است پیش از مصرف هر مکملی با پزشک مشورت کنید تا از عوارض و تداخلات احتمالی جلوگیری شود.

قرص هیرتامین در شیردهی

در دوران بارداری و شیردهی مصرف قرص هیرتامین به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. از آنجا که هنگام استفاده از آن احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد ، نباید ریسک مصرف را پذیرفت. باید دوران بارداری و شیردهی را در نهایت آرامش و سلامت به سر ببرید. باوجود این نکته، اگر قصد مصرف دارید، حتما نظر پزشک را جویا شوید تا شما را به‌طور دقیق‌تر در این زمینه راهنمایی کند.

موارد منع مصرف قرص هیرتامین

به طور کلی نمی‌توان گفت که این محصول خطرناک است اما هر فرد شرایط بدنی ویژه‌ای دارد و هرگز نباید بدون مشورت با پزشک دست به مصرف قرص‌ها و مکمل‌های مختلف بزند. فرقی نمی‌کند که در چه شرایطی هستید، از مصرف سرخودانه این محصول اجتناب کنید. ضمنا افراد زیر سن ۱۸ سال نباید از این قرص استفاده کنند.

قرص هیرتامین برای مردان

قرص هیرتامین هم برای مردان و هم زنان قابل استفاده می باشد. فقط نکته ای که باید به آن توجه شود این است که گزینه‌های مخصوص مادران باردار نباید از سوی مردان مصرف شود، زیرا برخی از محصولات این برند فقط برای استفاده از مادران است.

نحوه‌ی مصرف قرص هیرتامین

نحوه‌ی مصرف قرص هیرتامین معمولاً به صورت روزانه و به شکلی مشخص است. معمولا توصیه می‌شود که یک قرص هیرتامین در روز همراه با یک لیوان آب و پس از وعده‌ی غذایی مصرف شود. این کار سبب جذب بهتر مواد مغذی شده و احتمالا از مشکلات گوارشی جلوگیری کند.

دوز مناسب با توجه به نیاز فرد و شرایط خاص او تجویز می گردد. به طور معمول پیشنهاد می گردد که مصرف هیرتامین به مدت حداقل ۳ تا ۶ ماه ادامه یابد تا نتایج ملموسی مشاهده شود. برای نتیجه بهتر باید هر روز منظم از این قرص استفاده کنید.

قیمت قرص هیرتامین در داروخانه

به علت محبوبیت قرص هیرتامین و ازدیاد این محصول در بازار، افراد سودجو در پی سو استفاده از طرفداران این مکمل تقویتی بوده و نمونه های تقلبی آن را با قیمت های خیلی ارزان و یا خیلی گران به فروش می رسانند. بهتراست  قرص هیرتامین را با قیمت مناسب و واقعی از داروخانه های معتبر تهیه کنید.

کلام پایانی

قرص هیرتامین یک مکمل مغذی موثر در حمایت از سلامت مو و بهبود رشد آن است.  ترکیبات ویژه این قرص، شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، می‌تواند به تقویت فولیکول‌های مو، کاهش ریزش و افزایش درخشندگی و سلامت کلی موها کمک کند. با این وجود، بهتر است پیش از شروع مصرف هر مکملی، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت شود تا نیازهای شخصی و شرایط سلامتی فرد به درستی ارزیابی گردد. نهایتا اینکه ترکیب مصرف قرص هیرتامین با مراقبت‌های روزمره می‌تواند به بهبود نتایج کمک کند.

سوالات متداول

آیا قبل از آزمایش خون می‌توان از قرص هیرتامین استفاده کرد؟

خیر، ترکیبات موجود در قرص هیرتامین روی نتایج آزمایش خون تاثیر می‌گذارد. لذا بهتر است که ۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش از انجام آزمایش از خوردن ایت قرص پرهیز نمایید.

 قرص هیرتامین اصل ساخت کجاست؟

این قرص محصولی از شرکت هیرتامین فعال در آمریکا است و مجوزهای لازم سازمان غذا و داروی ایالت متحده آمریکا را هم برای عرضه به بازار دارد.

آیا مصرف هیرتامین باعث افزایش موهای زائد می شود؟

در واقع همیشه استفاده یک مکمل در جهت تقویت موها ،بر روی تمامی فولیکول های موی بدن تاثیر می گذارد و نمی تواند موهای زائد را حذف کند. با این حال چیزی که موجب افزایش موهای زائد شود ترکیبات هورمونی هستند و ارتباط خاصی با این قرص ندارد. لذا جواب منفی است و هیرتامین موجب افزایش رشد موهای زائد نمی شود.

آیا قرص هیرتامین چاق کننده است؟

خیر، کپسول هیرتامین تاثیری روی چاقی یا لاغری مصرف کنندگان ندارد!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *