دسته‌بندی نشده

اینوفولیک چیست و چه تاثیری بر بدن ما دارد؟

پودر اینوفولیک

اینو فولیک

اینوفولیک یک مکمل غذایی متشکل از میواینوزیتول، ملاتونین و اسید فولیک است. حاوی میو اینوزیتول 2000 میلی گرم و اسید فولیک 200 میکروگرم می باشد.  این مکمل جهت تامین منابع میو اینوزیتول و تامین فولیک اسید بدن استفاده می شود.

اینوفولیک می تواند بعنوان مکمل غذایی در حین درمان سندرم تخمدان پلی سیستیک ، مقاومت به انسولین(مرحله پیش دیابت)، دیابت نوع دو , مفید واقع شود همچنین می تواند بعنوان داروی کمکی جهت کنترل سندروم هایپراستیمیولیشن  در پروتکل های درمانی استفاده شود. این مکمل غذایی که به صورت پودری عرضه می شود تاثیر بسزایی در بهبود اختلالات متابولیکی و هورمونی ناشی از نوسان میزان انسولین در بدن دارد. این پودر مکمل می تواند در بهبود پروسه تخمک گذاری و تنظیم چرخه قاعدگی به خصوص در بانوان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCO) بسیار موثر باشد. حتی تاثیر مثبت استفاده از این ترکیب، در افزایش شانس باروری به تایید پژوهشگران نیز رسیده است. به همین دلیل امروز شاهد رواج تجویز این مکمل به بانوانی هستیم که تصمیم به بارداری دارند و دچار تاخیر در باروری شده اند.

ترکیب اسید فولیک با میواینوزیتول، علاوه بر کنترل میزان هورمون انسولین، باعث تقویت فرآیند تخمک گذاری و در نتیجه افزایش شانس باروری می شود. بنابراین لازم است که در اولین معاینات پزشک، در مورد سلامت چرخه قاعدگی و تخمک گذاری خود، اطلاعات لازم را کسب کنید و در صورت صلاحدید پزشک مربوطه از داروها و مکمل های لازم استفاده نمایید.

میواینوزیتول

میواینوزیتول یک قند طبیعی می باشد که بیشتر در گوشت، غلات و حبوبات یافت می‌شود. میواینوزیتول یکی از واسطه‌های داخل سلولی از سیگنال انسولین بوده و با حساسیت انسولین در دیابت نوع 2 ارتباط دارد. با توجه به اثرگذاری این ماده بر درمان حساسیت انسولین، میواینوزیتول امکان دارد در پیشگیری از دیابت بارداری در زنان نیز مفید باشد. همچنین میواینوزیتول به عنوان یک داروی کلیدی در مایع فولیکولی تخمک سالم می باشد و سبب اثر پودر اینوفولیک بر باروری می شود.

 

ملاتونین

ملاتونین یک آنتی اکسیدان قوی می باشد. از اسیدفولیک نیز به عنوان یک آنتی اکسیدان طبقه بندی نشده استفاده می‌شود. استفاده آنتی اکسیدان‌ها معمولا برای سلامتی مردان نابارور توصیه می‌شود تا در راستای درمان پارامترهای تخمک تاثیرگذار واقع شوند.

ملاتونین یک هورمون طبیعی می باشد که معمولا در مغز پیدا می شود. به طور کلی این هورمون در تنظیم چرخه خواب و بیداری انسان فعالیت می‌کند. مقدار ملاتونین در شب زمان افزایش یافته و در طول شب بالا باقی می‌ماند.

نکته: احتمالا بالا بودن سطح ملاتونین در شب، سبب به وجودآمدن خواب‌آلودگی در افراد می‌شود. در همین راستا توصیه می شود که اینوفولیک پلاس در اواخر شب مصرف شود.

 

انسولین

کارکرد اندام ها و قسمت های مختلف در بدن انسان همواره تحت تاثیر هورمون های مختلفی قرار دارد. یکی از تعیین کننده ترین هورمون ها در بدن انسان، “انسولین” است که به وسیله سلول های بتا جزایر لانگرهانس پانکراس، ترشح می شود و عمده ترین وظیفه آن کنترل قند خون و رساندن قند به سلول های مختلف بدن است. وجود نوسان در هورمون انسولین به طور مستقیم باعث بیماری دیابت و به صورت غیر مستقیم باعث اختلالاتی در عملکرد تخمدان ها، کاهش کیفیت اسپرم، رشد موهای زائد و یا بروز آکنه بر روی پوست می شود.

یکی از ترکیباتی که می تواند اختلالات متابولیکی و هورمونی مربوط به انسولین را تحت تاثیر قرار داده و کنترل نماید، ترکیب میواینوزیتول و اسید فولیک است. امروزه این ترکیب در قالب مکمل هایی تحت عنوان “اینو فولیک” به بسیاری از بیمارانی که در نتیجه نوسانات هورمون انسولین دچار معضلاتی نظیر ناباروری شده اند، عرضه می شود.

ویژگی های مکمل اینوفولیک

– بهبود کیفیت تخمک و افزایش شانس بارداری

– بهبود سندرم تخمدان پلی کیستیک (تنبلی تخمدان و کیست های تخمدانی)

– مناسب افرادی که موهای زائد و آکنه دارند

– مناسب افراد تحت درمان با IVF و سایر روش های کمک به باروری

– مناسب افراد مبتلا به دیابت بارداری و افرادی که در معرض دیابت بارداری قرار دارند

– مناسب افراد مبتلا به دیابت (جهت کنترل قند خون)

– بهبود علائم یائسگی در خانم های چاق و دارای اضافه وزن

 

عوارض

در مورد عوارض مصرف اینوفولیک تاکنون گزارشات زیادی صورت نگرفته است. میزان معمول مصرف این مکمل در طول روز، 2 یا 4 گرم است اما در صورت مصرف بیش از 12 گرم در روز، مشکلات گوارشی نظیر تهوع و اسهال قابل پیش بینی خواهد بود.

اما نکته مهمی که بایستی به آن توجه داشته باشیم این است که مصرف این مکمل با توجه به تاثیراتی که بر هورمون انسولین دارد، بدون مشورت با پزشک به هیچ عنوان توصیه نشده و بهتر است که افراد قبل از تهیه این ترکیب، با یک پزشک متخصص در مورد شرایط عمومی خود و همچنین دوز مورد نیاز آن جهت استفاده، مشورت کنند.

مصرف

این مکمل به صورت پودری در داروخانه ها عرضه می شود . اینفولیک را روزانه 2-1 ساشه مصرف نمایید. محتوای هر ساشه را در یک لیوان آب حل کرده و نیم ساعت قبل از غذا (ترجیحا با معده خالی) مصرف شود. بهتر است بین مصرف دو ساشه 12 ساعت فاصله زمانی وجود داشته باشد.

ضمنا مصرف این مکمل در هر ساعتی از شبانه روز امکان پذیر بوده و محدودیت زمانی ندارد

 

هشدار

این محصول مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نمی باشد.

زنان باردار و شیرده حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید. دور از دسترس کودکان زیر سه سال نگهداری شود.

 

اینوفولیک ساشه لولی فارما 30 عددی | Lo Li Pharma Inofolic 30 Sachet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.