دسته‌بندی نشده

علت خارش پوست سر چیست؟

علت خارش پوست سر

علت خارش پوست سر چیست؟هرگونه علامت مثل خارش و سوزش ،درد در نواحی مختلف بدن نشانگر علتی در بدن میباشد ،خارش پوست سر هم یکی از این نشانه هاست .در برخی موارد خارش پوست سر نشانه ی یک بیماری داخلی ویا مشکل گوارشی میباشد.

گاهی خارش یک خارش ساده است و گاهی این خارش به حدی میرسد که که یاخارش سر سر دچار پوسته پوسته شدن و شوره میشود .

علت خارش پوست سر چیست؟

دلایل خارش پوست سر :

خشک بودن پوست سر:

یکی از دلایل مهم در ایجاد خارش سر خشکی پوست کف سر میباشد.زمانیکهخشکی پوست سر بیش از حد خشک میشود و شما فکری برای درمان این موضوع نمی کنید، این خشکی به اندازه ای افزایش میابد که سبب خارش و کلافگی میشود.

 

شپش موی سر

یکی دیگر از دلایل خارش پوست سر وجود شپش میباشد ،این حشره آزاردهنده از سری به سر دیگر و به حالت پرشی انتقال پیدا میکند و بیشتر در مدرسه ها و مهدکودک ها که کودکان سرهایشان را بهم می چسبانند بیشتر رخ میدهد ،رعایت نکردن بهداشت نیز در پدید آمدن شپش بی تاثیر نیست.

 

علت خارش پوست سر

دلایل خارش سر در داروسازم دات کام

تعرق بیش از حد:

از دلایل دیگر خارش پوست سر تعرق بیش از حد سر افراد میباشد.تعرق زیاد سر موجب ایجاد چربی برروی پوست سر شده ،و شرایط پدیدار شدن قارچ ها را فراهم میکند .

 

عفونت قارچی پوست سر:

عفونت قارچی یک از دلایل خشکی پوست است که موجب قرمزی پوست سر میشود و بیماری مسری است که احتمال واگیری آن بین افراد زیاد میباشد.

 

بیماری آلرژیک (درماتیت):

گاهی شخص با مصرف یکسری از مواد غذایی و یا شامپوها و محصولات مربوط به مو مثل انواع سرم های تقویتی و نرم کننده ها دچار حساسیت میشوند که به آن آلرژیک و درماتیک گفته میشود. در مواردی هم دیده میشود که شما در ابتدای استفاده از شامپو حساسیتی ندارید اما به مرور زمان پوست سر به آن شامپو آلرژی و واکنش نشان میدهید

 

بیماری لیکن پلان

لیکن پلان یک بیماری التهابی میباشدکه باقرمز شدن و خارش همراه است.

علت خارش پوست سر چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.