دسته‌بندی نشده

ژل شستشوی صورت چیست؟

ژل شستشوی صورت داروسازم.کام

ژل شستشوی صورت

پس از یک روز کاری خسته کننده ، یکی از مهمترین کارهایی که شادابی را به پوستتان باز می گرداند ، شستن صورت است. پوست صورت یکی از حساس‌ترین نقاط بدن بوده و در معرض بیشترین آلودگی و آسیب قرار دارد. درنتیجه صرفا با آب تمیز نشده و نیازمند شستشو با یک شوینده مناسب است. ژل شستشوی صورت یکی از چند نوع مختلف شوینده‌های محبوب صورت است که با عنوان فیس واش‌ در بازار موجود است. این محصول منحصربفرد یک جانشین عالی برای صابون‌ها هست . دارای فرمولاسیون به مراتب سازگارتر می‌باشد و اصلا آسیبی به پوست شما نخواهد زد.

این محصول سازگار با پوست آلودگی‌ها را از روی پوست شما پاک می کند. باکتری‌های موجود بر روی آن را از بین خواهد برد . پس از تمیزی صورت این ژل‌ها به پوست شما اجازه تنفس راحت‌تر خواهند داد . برای بستن منافذ باز صورت بسیار موثر عمل خواهند کرد. از دیگر وظایف ژل‌های شستشو می‌توان به نرم کنندگی و لطافت بخشیدن به پوست صورت  اشاره کرد که بسیار مهم بوده و درخشش و شادابی پوست شما را افزایش خواهد داد.

 

ضرورت استفاده از ژل شستشوی صورت

آلودگی‌های محیطی، استفاده روزمره از لوازم آرایشی، نور خورشید، گرد و غبار، چربی یا خشکی بیش از اندازه پوست و حتی آلودگی هوا در کلان شهرها، باعث می‌شود تا پوست صورت دچار پیری زودرس شود.

استراحت شبانه فرصتی مناسب برای ترمیم پوست می باشد. برای همین استفاده از یک روتین مراقبتی بسیار کارآمد است. در این روتین بدون شک باید یک شوینده صورت متناسب با نوع پوست و خواصی که مدنظر داریم نیز به‌کار گرفته شود. با استفاده از ژل شستشو می‌توان آسیب‌های ناشی از این عوامل  را تا حد زیادی کاهش داد.

ژل‌ شستسوی صورت، ناخالصی‌ها وآلودگی را از بافت پوست جدا می کند. پوست را از شر باکتری‌های که باعث ایجاد آکنه می گردند،خلاص می‌کند. فرمولاسیون ویژه‌ این محصولات سبب می شود تا منافذ پوستی باز شده و پوست بهتر تنفس کند.

ژل شستشوی صورت هم برای خانم­‌ها و هم آقایان مناسب و لازم است. زیرا صورت هر فرد در معرض محیط بیرونی قرار دارد و بسیار حساس و آسیب‌­پذیر است. علاوه بر آن، صورت نقش مهمی را در زیبایی افراد به عهده دارد، پوست صورتی که پر از جوش و آکنه یا لکه­‌های پوستی است مورد رضایت هیچ کس نیست . همه ما دوست داریم تا شاداب، جوان و زیبا بنظر برسیم.

 

داروخانه شبانه روزی دکتر مصطفی حبیبی،داروسازم

مزایای ژل شستشوی صورت

ضد باکتری و ضد التهاب

باعث درخشندگی و براقی پوست

بستن منافذ باز پوست صورت

ایجاد گردش خون در زیر پوست صورت

اکسیژن رسانی راحت‌تر در پوست

جلوگیری از تولید جوش‌های سرسیاه و ملتهب

پاک کردن محصولات آرایشی وارد شده به منافد باز پوست

 

انتخاب مناسب

برای خرید ژل شستشوی مناسب با پوست صورت خود ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید . پس از آن ژل شستشوی صورت مناسب با پوست تان را تهیه نمائید.

 

انواع پوست

پوست چرب: پوستی که پس از شستشوی صورت، همچنان در ناحیه گونه و چانه احساس چربی دارد، چرب است . برای کنترل آن نیاز است در ابتدا از یک ژل شستشوی صورت مناسب با پوست چرب استفاده کنید.

پوست خشک: نوعی دیگری از پوست وجود دارد که پس از شستشوی صورت دچار خشکی و پوسته پوسته شدن می‌شود. در این مرحله نیاز است شما شوینده مناسب با پوست‌های خشک را تهیه کنید . بعد از شستشو و خشک کردن صورت نیز از یک کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده نمائید.

پوست نرمال: پوست نرمال و معمولی نوعی دیگری از پوست است . پس از شستشوی صورت شما احساس می‌کنید که در حد تعادل است .  در واقع روی پوستتان از چربی روی گونه، چانه و خشکی و پوسته پوسته شدن سر بینی خبری نیست. در این شرایط پوست شما پوست معمولی است. نیاز به ژل شستشوی پوست نرمال و معمولی دارید.

در نتیجه :

شوینده‌های صورت ژلی برای افرادی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، بسیار مناسب هستند. البته اگر پوست چپرب دارید، بهتر است محصولاتی را انتخاب کنید که دارای ترکیبات مضر و خشن نباشند . در عین حال قدرت پاک کنندگی کافی برای از بین بردن چربی اضافی پوست و همچنین پاکسازی منافذ پوستی را داشته باشند.

به طور کلی در فصل بهار و تابستان که آلودگی هوا کمتر است، محصولاتی با فرمولاسیون سبک و ملایم نیز قادرند نیازهای شما را برطرف کنند. اما در فصل زمستان با توجه به سرما و آلودگی بیشتر هوا، بهتر است از محصولاتی که بر پایه روغن تولید شده‌اند استفاده کنید.

ژل‌های شستشوی صورت چندمنظوره‌ نیز معمولا حاوی خواص مختلفی از جمله مرطوب کنندگی، لایه‌برداری، ضدعفونی کنندگی، آرام‌بخشی، کاهش خستگی پوست ناحیه اطراف چشم و گونه‌ها، جوان‌سازی و افزایش شادبی پوست هستند که با توجه به نیازهای اصلی خود می‌توانید بهترین گزینه‌ را انتخاب کنید

ژل شستشوی صورت داروسازم.کام

داروخانه شبانه روزی دکتر مصطفی حبیبی،داروسازم

چگونگی مصرف

استفاده از محصولات با بافت ژلی بسیار کار آسانی بوده و خیلی دغدغه و سختی نخواهد داشت. برای شروع اگر آرایش بر روی صورت خود دارید با میسلارواتر یا پاک کننده‌های آرایشی پاک کنید پس از آن نوبت به استفاده از ژل شستشوی صورت خواهد رسید. در این مرحله پس از پاک کردن آرایش خود نوبت به آن می‌رسد که پوست صورت تان را خیس کرده و ژل شستشو را روی صورت خود بمالید و به صورت دورانی روی پوست تان ماساژ دهید تا تمامی قسمت‌های صورت شما را پوشش دهد پس از آن چند دقیقه به پوست خود زمان دهید و پوست خود را آبکشی نمائید.

پس از شستشوی صورت هیچگاه صورت خود را با حوله یا دستمال کاغذی آن هم با فشار خشک نکرده و سعی کنید با حرکاتی آرام و ضربه دست به روی صورت آن را خشک کنید.

سعی کنید از محصولی استفاده کنید که مناسب پوست شما باشد تا آسیبی به پوست شما نرساند.

بهتر است بعد از شست و شوی صورت با ژل شست و شو با استفاده از یک مرطوب کننده  و یا آبرسان از خشک شدن پوست تان پیشگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.