دسته‌بندی نشده

پاک کننده‌ های صورت را بشناسیم

پاک کننده صورت داروسازم.کام

بهترین پاک کننده صورت

داشتن پوست شفاف و لطیف همیشه مورد اهمیت بوده است . پوست شفاف نه تنها در زیبایی  بلکه در شادابی صورت بسیار تاثیرگذار است.  به همین علت استفاده از بهترین روش‌ها و محصولات مراقبتی پوست بسیار حائز اهمیت است. در این میان استفاده از  پاک کننده‌ های صورت همیشه مورد توجه بوده است.

شاید خیلی از افراد صابون را گزینه مناسبی برای پاک سازی صورت بدانند. اما همانطور که می دانید صابون ها  نمی‌توانند پاک سازی پوست را به درستی و کامل انجام دهد. صابون‌ها  قلیایی هستند و باعث تغییرات در PH  پوست می شوند که ارمغانی به جز خشکی پوست و کاهش  چربی آن ندارد.

از مهمترین محصولات مراقبت پوستی ، پاک کننده ها هستند. محصولات پاک کننده صورت مانند سایر لوازم آرایشی از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند . تنوع و تفاوت پاک کننده‌ های صورت به روش‌ها و کارایی محصولات بازمی‌گردد وهر یک از آن‌ها کاربردهای خاص خود را دارند.

از مهم‌ترین و کارآمدترین این محصولات می‌توان به لوسیون پاک کننده صورت، پد پاک کننده صورت، ژل پاک کننده صورت، تونر مارک خوب، تونر برای جوش صورت و تونر خوب پوست مختلط اشاره کرد.

لذا سایت داروسازم  در این مقاله سعی دارد شما را با انواع پاک کننده‌ های صورت و کارایی آن ها آشنا نماید.

 

انواع پاک کننده های صورت

پن‌ها

پن‌ها نسبت به  صابون‌ها قدرت پاک کنندگی بیشتری دارند. پن ها برخلاف صابون ها  اسیدیته هستند و با پوست سازگاری بیشتری دارند . این نوع  از پاک کننده‌ های صورت قادر هستند که رطوبت پوست را تأمین کنند.

تنوع و کارایی پن ها نیز بسیارزیاد و متفاوت است.  انواع پن شامل پن ضد لک، پن ضد جوش، پن لایه بردار، پن پوست چرب پن خشک و پن آب‌رسان می‌شوند. پن‌ها برای پوست‌های حساس بسیار مناسب می‌باشند.

 

ژل پاک کننده صورت

از پرکاربردترین محصولات شوینده صورت ، ژل های پاک کننده هستند. ژل‌های پاک کننده صورت می‌توانند پوست را از نفوذ هر گونه گرد و غبار و آلودگی‌ها پاک کنند. ژل پاک کننده صورت با ورود به اعماق پوست، فرآیند پاک سازی را به بهترین شکل انجام می دهد. ژل پاک کننده صورت می‌تواند تمامی چربی‌ها و آلودگی های روی پوست را از بین ببرد. استفاده از این نوع از پاک کننده‌ های صورت موجب از بین رفتن باکتری های روی پوست شده که می تواند از ایجاد جوش‌های آکنه جلوگیری کند.

 

فوم‌های شستشو

فوم ها در واقع نوع سبک ژل های شستشو هستند که در کنار پاک سازی می‌توانند نرمی و لطافت را برای پوست به ارمغان آورند. فوم ها بیشتر مناسب پوست های حساس هستند.

 

کرم‌های شوینده

کرم های شوینده نسبت به فوم ها و ژل های پاک کننده صورت غلظت بیشتزی دارند. غلظت بالای این نوع از پاک کننده‌ های صورت باعث می شود که چربی و رطوبت طبیعی پوست حفظ شود. این نوع شوینده بیشتر برای افراد با پوست خشک مناسب است.

 

روغن‌های پاک کننده صورت

روغن های شوینده پاک سازی پوست را به صورت کاملاً ملایم انجام می‌دهند. روغن‌های پاک کننده برای هر دو نوع پوست چرب و خشک مناسب می‌باشند.

 

شیر‌های پاک کننده

شیرپاک کن ها ترکیبی از مواد روغنی و آب می باشند. بدین صورت که در فرمولاسیون این پاک کننده ها 30 درصد مواد روغنی و 70 درصد آب استفاده شده است. مواد روغنی در شیر پاک کن‌ها می‌توانند چربی مواد آرایشی را در خود حل کنند. در این صورت چربی کرم پودر و دیگر مواد آرایشی به راحتی از پوست شما پاک می شود.

شیر پاک کن ها همچنین پوست شما را آب‌رسانی می کنند. منافذ پوستی شما با استفاده از این محصول بسته نخواهند شد و شما می‌توانید در روزهایی که آرایش خاصی روی صورت خود انجام نمی‌دهید، از این محصول برای تمیز نگه داشتن پوست صورت استفاده کنید.

 

لوسیون پاک کننده صورت

لوسیون پاک کننده صورت حاوی ترکیباتی مانند سرامیدها، اسیدهای چرب ضروری و گلیسیرین‌ها و گلیکولا می‌باشد. استفاده از لوسیون پاک کننده صورت راهکاری بسیار خوبی برای ایجاد رطوبت و آب‌رسانی به پوست صورت است. در حقیقت شما باید برای جلوگیری از بدتر شدن شرایط پوستی خود بر اثر افزایش خشکی از لوسیون پاک کننده صورت استفاده کنید.

 

میسلار واتر

یکی از جدیدترین پاک کننده‌های صورت میسلارواترها هستند. این محصول از پاک کننده‌ های صورت به شکل مایع موجود است.  می‌تواند آلودگی‌ها، چربی‌های پوست و مواد آرایشی را پاک سازی کند.

فرمولاسیون میسلارواتر ها به گونه ایست که  ذرات لیپیدی (میسل‌ها) در آب معلق می‌باشند و باعث حل شدن و در نهایت پاک سازی آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها می گردند . نسبت به شوینده‌ها و دیگر پاک کننده‌های صورت، از کیفیت بهتری برخوردار هستند. این محصول برای انواع پوست‌ها مناسب است و حتی برای نواحی حساس صورت مانند اطراف چشم‌ها قابل استفاده می‌باشند.

 

تونرهای صورت

تونرها جایگزین بسیار خوبی برای انواع ماسک‌ها هستند. تونرها یکی از قوی‌ترین پاک کننده‌های صورت هستند که باعث پاک سازی منافذ پوست و لایه های مرده سطح  آن می شوند. تونرها  ترمیم کننده خوبی برای جای جوش هستند.

تونرها انواع مختلفی دارند و در ترکیبات آن‌ها می‌توانید آب و مواد معدنی و در برخی مواقع الکل مشاهده کنید. این نوع از پاک کننده‌ های صورت به علت آب رسان بودن باعث شادابی و نشاط پوست می گردد. تونرها دارای ترکیباتی نظیر مواد تقویتی، روغن‌های گیاهی و مؤثر و مواد آنتی اکسیدانی در فرمولاسیون خود هستند که باعث می شود مانع از به وجود آمدن جوش‌های آکنه و لکه‌های قرمز شود. تونر ها محصولی مناسب برای افرادی است که پوست چرب دارند و می‌خواهند میزان چربی آن را کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.