دسته‌بندی نشده

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضدآفتاب چیست؟

کرم ضد آفتاب چیست؟

کرم ضدآفتاب چیست؟ اگر به دنبال پوستی سالم و درخشان هستید.این محصول از بروز چین چروک وسفید کننده و آبرسان و ……استفاده می کند.ضد افتاب از بروز هرگونه بروز چین چروک خود داری می کند.


کرم ضد افتاب یک محصول موضعی است.که اشعه ماورا بنفش خورشید را جذب می کند.بنابر این به محافظت در برابر آفتاب سوختگی کمک میکندو مهم تر از همه از سرطان پوست چلوگیری میکند.کرم ضد افتاب به صورت لوسیون/اسپری/ژل/فوم/پودر و دیگر محصولات پوستی تولید می شود.


spfچیست؟

این لغت به معنای فاکتور حفاظت در برابر آفتاب است.


آیا میزان قدرت کرم ضد آفتاب با میزان spfمشخص می شود؟

عدد درج شده در spfدرحقیقت میزان قدرت آن دربرابر پرتو است.در حقیقت هیچ سازمان غذا ودارویی میزان قدرت را بر اساس spfمشخص نکرده است.


بهترین ضد آفتاب باتوجه به عناصر تشکیل دهنده آن کدام است؟

انواع زیادی ضد آفتاب در بازار وجود دارد.ضد افتاب در فرم های متفاوتی مثل کرم/روغن/موم/اسپری/ژل در بازار وجود دارد.مهم ترین فاکتور انتخاب ضد آفتاب قابلیت حفاظت گسترده از پوست در برابر هردونوع از پرتوهای فرابنفش uva/uvBاست.


چه کسانی و چه افرادی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند؟

همه افراد باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد.حتی افرادی که در فضای بسته هستند.حتی افرادی که در فضای بسته هستند.نیز در معرض پرتوهای خورشید قرار دارند.اگر زمان زیادی از روز را نزدیک پنجره سپری می کنید.باید بدانید که شیشه ی پنجره پرتوUVBرا فیلتر می کند.اما از پرتوهای چروک زای UVAدر امان نخواهید بود.


چه ساعتی از شبانه روز از کرم ضد آفتاب باید استفاده کرد؟

میزان اشعه ماورابنفش از 10 صبح الی 3عصردر بیشترین میزان خود قرار داردبنابراین بهتر است.در این ساعت حتی الامکان از خانه خارج نشویم. در صورت ضرورت برای خروج از منزل از کرم ویا نقاب های بلند که به کل فیزیکی از پوست در برابر اشعه ماورا بنفش محافظت می کنند.استفاده نماییم.


هرچند ساعت یکبار باید تمدید کنیم؟

در صورت تماس طولانی مدت با آفتاب لازم است.هر2تا3ساعت یک بار تمدید شود.


آیا کرم ضد آفتاب مانع جذب ویتامین Dمی شود؟

خوشبختانه به علت وجود آفتاب به مدت طولانی در کشور ما این نگرانی وجود ندارد ومطالعات نشان می دهد.که میزان ویتامین Dدر افراد که به طور منظم از ضد آفتاب استفاده می کنند.و افراد معمول تفاوت زیادی وجود دارد اکثر افراد ویتامین Dمورد نیاز خود را از مواد غذایی دریافت می کنند.


دلایل استفاده از ضد آفتاب چیست؟

*احتمال ابتلا سرطان را کاهش می دهد.

*به چلوگیری به پیری پوست کمک می کند.

*شما را در برابراشعه مضر فرابنفش محافظت میکند.

*آسیب ناشی از آفتاب زیاداست.


ترکیب کرم های ضد آفتاب چیست؟

*تیتانیوم اکساید

*زینک اکساید

*اکسی بنزوون

*اکتی سالات

*هموسالات


نحوه عملکرد کرم ضد آفتاب چیست؟

ضد آفتاب حاوی فیلترهای که با جذب یا بازتاب بخشی از اشعه ماورا بنفش خورشیدکار می کند.

دونوع ضد آفتاب وجود دارد:

شیمیایی ومعدنی:کرم ضد آفتاب معدنی شیمیایی با جذب ماورای بنفش را از پوست منعکس می کند.هر دو نوع این کرم ضد آفتاب محافظت موثر از آفتاب را ارائه م دهد.

برای افرادی دارای پوست حساس هستند کرم ضد آفتاب معدنی توصیه می شود.زیرا محافظت پوست واشعه خورشید هستند.


کی باید ازکرم ضد آفتاب استفاذه کنیم؟

مهم است که در همه فصول دربرابر نور خورشید از پوست خود محافظت کنید ونه فقط در زمان تابستان بازتاپ خورشید در روز های برفی به همین اندازه خطرناک است.به همین اندازه خطرناک است و می تواند به راحتی فرد رادچار افتاب سوختگی می کند.

هر فصلی به هر دلیلی بیرون از خانه هستید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.و مرتبا آن را عمل کنید.با این کار وقتی پا به سن میگذارید .ظاهری جوان وشاداب خواهید داشت.


روش صحیح استفاده از کرم ضدآفتاب

پوست شما همیشه زیر اشعه ماورای بنفش قرار میگیرد.حتی وقتی که هوا ابری است.بنابر این چه درتعطیلات .چه درخرید به سر میبرید هرگز استفاده از کرم ضدآفتاب فراموش نکنید.

*قبل از خارج شدن از خانه حتما کرم ضد آفتاب فراموش نشود.

استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب به اندازه کافی یکی از دلایل که باعث شکایت افراد از اثر بخشی آن ها می شود.برای محافظت از نور خورشید باید مقدار زیادی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

*از کرم ضدآفتاب روی پوست تمیز وعاری از آلودگی استفاده کنید.

اکثر مردم بعد از گذشت چند ساعت از خیر ضد آفتاب میگذرندولی سخت اشتباه میکنند بعد از گذشت جند ساعت حتما باید مجدد از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.


درخانه باید از ضدآفتاب استفاده کنیم؟

اگر خواهان پوست جوان وشاد هستید حتما باید از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا اشعه ماورای بنفش نه تنها در نور خورشید وجود دارد بلکه در نور کامپیوتر وگرما ناشی از پخت پز هم باعث پیر کردن پوست صورت می شود.


تفاوت ضدآفتاب رنگی با ضدآفتاب بی رنگ چیست؟

اغلب ضدآفتاب ها بی رنگ است.به این معنی است که وقتی به پوست مالیده می شود اثری از خود باقی نمی گذارد.ولی برخی ازکارخانه ها به تولید ضدآفتاب کرم پودری می پردازند.


استفاده از کرم ضد افتاب در دوران بارداری

در دوران بارداری آفتاب سوختگی می تواند خطر بیشتری برای مادران ونوزادان در حال رشد باشد.سوختگی جزئی معمولا خطر ناک نیست.ولی ناشی ازقرار گرفتن در زیر آفتاب می تواند اثر جدی بر نوزاد داشته باشد وآن را تحت تاثیر قرار میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.