دسته‌بندی نشده

پودر انشور چیست و چه تفاوتی با فورتیمل دارد؟

پودر انشور چیست و چه تفاوتی با فورتیمل دارد؟

پودر انشور چیست؟

یکی از مکمل های غذایی پودر انشور Ensure است که با۲۸ نوع ویتامین ضروری اثر تقویت کنندگی داشته و سبب حفظ وزن بدن می شود. این مکمل با طعم وانیل  و قابل استفاده برای سنین مختلف است. پودر انشور هم جایگزین بسیار مناسبی برای یک وعده ی غذایی می باشد و هم می تواند به عنوان کمکی در کنار وعده غذایی مصرف شود.

مکمل انشور حاوی مواد مینرال و آنتی اکسیدان‌ هایی مانند ویتامین ‌هایC ، E، سلنیوم و بتاکاروتن و شامل فروکتو الیگوساکاریدهایی است که عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشند. در واقع ترکیبات این  پودر به افزایش جذب کلسیم بسیار کمک می‌ کنند. لذا پودر انشور جهت افزایش انرژی و پروتئین یا حتی جایگرین یک تغذیه خوب بسیار مفید است.

ویژگی های پودر انشور

از مهم ترین ویژگی های پودر انشور می توان به این مورد اشاره کرد که  این مکمل به عنوان میان وعده یا وعده غذایی کامل مناسب جهت استفاده در بیماران بستری شده، افراد پر مشغله، سالمندان، بانوان باردار و شیرده و افراد در معرض کاهش وزن می باشد. پودر انشور با دریافت کامل و متناسب کلیه مواد مغذی به بهبود در دوران نقاهت و بیماری کمک می‌کند. همچنین پودر انشور برای کمبود تغذیه می تواند بهترین مکمل غذایی باشد.

همچنین این پودر با مقدار بالای امگا 3 ، ویتامین دی و فروکتو الیگوساکارید نیزمناسب برای افراد دارای مشکلات گوارشی، قلبی، ضعف سیستم ایمنی و انواع صدمات استخوانی مانند پوکی استخوان و شکستگی‌ها می باشد که به راحتی در داروخانه به صورت خرید حضوری و یا آنلاین قابل دسترسی است.

عوارض پودر انشور

هر دارویی ممکن است عوارض جانبی ای به همراه داشته باشد.  با این حال چون پودر انشور، یک مکمل ویتامینی با پایه ی گیاهی است تا کنون هیچ عارضه ی جانبی برای آن گزارش نشده است.

گاها عوارض پودر انشور  می تواند به دلیل حساسیت به مواد موثره ی آن باشد. چنانچه احتمال می رود  به هر یک از مواد موثره پودر انشور حساسیت داشته باشید از مصرف آن خودداری نمایید. در صورتی که دارو را طبق تجویز پزشک و دستور او مصرف نمایید، عوارضی شامل حال شما نخواهد شد. با این وجود در صورت مشاهده ی علائم حساسیتی نظیر اسهال و استفراغ، یبوست، بثورات و راش های پوستی، قرمز شدن پوست و چشم ها، خارش، سرگیجه، سردرد و علائمی از این دست مشاهده کردید، مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

تاثیر پودر انشور در چاقی صورت و بدن

اصول افزایش وزن با پودر انشور برای چاقی این است که :

در هر هفته تقریبا نیم کیلو باید به وزن اصلی اضافه شود که این اندازه با مصرف پودر انشور تامین میشود و می توانید به طور صحیح توسط پروتئین وی موجود در این پودر افزایش وزن داشته باشید.افزایش وزن باید به طوری باشد که کم کم و تدریجی باشد.

نحوه مصرف پودر انشور برای افزایش وزن

یک مکمل غذایی کامل با طعم وانیل است. پودر انشور را می توان با آب مخلوط کرد و یک نوشیدنی کامل و متعادل از آن ساخت.

انشور 350 کالری دارد، نحوه مصرف پودر انشور برای چاقی به این صورت است که باید روزانه 700 کالری انشور را به بدن خود برساننــد و 2  بار در روز مصرف نمایند.

بلافاصله پس از آماده شدن،بهترین زمان مصرف پودر انشور می باشد، در غیر این صورت آن را در ظرف سر بسته در یخچال قرار دهید و حداکثر طی 24 ساعت مصرف نمایید. زمان مصرف آن مهم نیست و می توانید حتی به جای وعده ی صبحانه یا ناهار آن را میل کنید.محتویات قوطی باز شده حداکثر تا 3 هفته قابل مصرف است.

پودر انشور در بارداری و شیر دهی

اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف پودر انشور در بارداری وجود ندارد. چنانچه در شرایط بارداری قرار داشته یا قصد باردار شدن دارید، حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع تمایید.

همچنین اطلاعات کاملی در رابطه با مصرف پودر انشور در شیردهی وجود ندارد. با این وجود چون محتمل است که این مکمل از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شده و برای او مشکلاتی ایجاد کند، در صورتی مجاز به مصرف آن هستید که پزشک برای شما تجویز کرده باشد.

سوالات متداول

آیا پودر انشور چاق می کند؟

پاسخ این پرسش که آیا پودر انشور چاق می کند و چقدر طول می کشد تا تاثیر انشور یا فورتمیل در چاقی مشخص شود  ، کاملا به عملکرد خود فرد بستگی دارد و زمان دقیقی را نمی‌توان برای آن ها عنوان کرد. مثلا اگر در کنار مصرف مکمل پروتئئینی از دمبل یا وزنه استفاده نمایید مسلما نتیجه‌ بهتری را شاهد خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.