دسته‌بندی نشده

بهترین راه های شستن براش آرایشی و بیوتی بلندر

 

همانطور که می دانید لوازم آرایشی به طور مستقیم با پوست در ارتباط هستند واز این لحاظ اهمیت زیادی دارند. برای جلوگیری از حساسیت های پوستی باید هر چند وقت یک بار لوازم آرایشی و پدها و براش هایتان را تمیز کنید تا از شر باکتری ها ،روغن و گردو غباری که به خود جذب کرده و به مرور باعث بیماری و حساسیت های پوستی می شوند ف در امان بمانید و در عین حال بر عمر وسایلتان بیفزایید ..

برای نوجوانان، قلم های آرایشی کثیف می توانند باعث آکنه و برای خانم های مسن، باعث چین و چروک شوند، همانطور که می توانند پوست را در معرض استرس اکسیداتیو، بر اثر رادیکال های آزاد قرار دهند و در نهایت کلاژن و الاستین پوست را کم کنند و باعث پیری زودرس شوند.

 

*  پدها و شت های آرایشی

برای جلوگیری از حساسیت های پوستی، باید هر چند وقت یک بار شت و پدهای آرایشی خود را تمیز کنید. هم اسفنج ها و هم شت های آرایشی دارای منافذی هستند که باکتری ها، روغن و گرد و غبار را به خود جذب می کنند، از این رو با تمیز کردن آنها نه تنها بر عمر لوازم آرایش تان می افزایید، بلکه از بروز بیماری و حساسیت های پوستی نیز جلوگیری می کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که شت های آرایشی خود را حداقل یک بار در ماه بشویید. برای این منظور می توانید از آرایش پاک کن ها کمک بگیرید. ابتدا آن را با آب ولرم خیس کنید، سپس مقداری آرایش پاک کن روی آن بمالید تا کاملا تمیز شود. پس از آن، آبش را بگیرید و بگذارید که به طور طبیعی خشک شود. شما می توانید به جای آرایش پاک کن ها از شامپو بچه نیز استفاده کنید.

 

*براش های آرایشی

برس های آرایشی می توانند آلودگی ها و باکتری های محیط را در خود ذخیره کنند و با استفاده شما از آن ها، تمام باکتری ها را روی پوستتان خالی کنند. در این مبحث به معرفی چهار روش برای شستشوی فرچه های آرایشی می پردازیم ..

روش اول

کمی آب گرم و شامپو بچه را با هم مخلوط کنید و براش ها را با ملایمت بشویید بعد از پایان این مرحله قلمو ها را با آب جاری ولی با فشار و قدرت کم با حوصله آبکشی کنید و موهای قلمو یا خود پد را آرام بفشارید و آب اضافی اش را بگیرید و بعد آن ها را دور درون یک دستمال نرم و آب گیر بپیچید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود.

روش دوم

درون یک ظرف گود کوچک کمی الکل بریزید قلمو ها را یکی یکی درون آن فرو ببرید و به آرامی بچرخانید و سپس از الکل در بیاورید این عمل را برای هر قلمو چند بار تکرار کنید زمانی که از تمیز شدن کامل براش ها اطمینان یافتید سپس قلمو ها را از جایی آویزان کنید تا خشک شوند.(این روش صرفا برای قلمو هاست)

 

روش سوم

اسفنج ها یا قلمو ها را درون سرکه آرام بشویید و دوباره از شامپو بچه به روش قبل استفاده کنید بعد از کامل شدن مراحل شست و شو اسفنج را با آب جاری خوب آبکشی کنید و بگذارید یک روز بماند تا کاملا خشک شود. سپس آن را درون یک کیسه پلاستیکی تمیز قرار دهید و به مدت یک روز داخل فریزر بگذارید تا از کشته شدن تمام انواع باکتریهای موجود در آن مطمئن شوید. حالا می توانید فوراً از آن استفاده کنید!

روش چهارم

ستفاده کردن از مایع ظروف‌شویی معمولی (صابون مایع) و مقداری روغن‌زیتون.
به این صورت که مقدار کمی روغن زیتون و میزان زیادی مایع ظرف‌شویی را باهم مخلوط کرده و قلموها را در آن قرار می‌دهیم.
مایع ظرف‌شویی مانند یک ضدباکتری عمل کرده و روغن‌زیتون نقش نرم‌کننده و متعادل کننده را دارد.

 

 

*تراش آرایشی

رژ لب های مدادی، خط چشم و خط لب جزو موارد لاینفک هر کیف آرایشی هستند و البته بیشتر مواقع به تراش کردن نیاز دارند . هر بار که از تراش آرایشی استفاده می کنید؛ می توانید با گوش پاک کن مقداری تمیزش کنید اما باز هم به صورت کامل تمیز نمی شود. مسواک های قدیمی را دور نیندازید. یک مسواک قدیمی را آغشته به الکل کنید و شروع به مسواک کردن تراش آرایشی کنید. با این کار ریز ترین مواد آرایشی هم پاک می شوند و تیغه تراش نیز ضد عفونی می شود. در انتها تراش آرایشی را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

 

*اتوی مو

اتوی مو از جمله وسایلی ست که بخاطر استفاده همزمان با اسپری های آرایشی بسیار کثیف می شود و نیاز به تمیز کردن دارد . اتوی مو را نمی توان شست به همین خاطر تمیز کردنش بسیار سخت و وقت گیر به نظر می رسد اما با دنبال کردن این مراحل بسیار آسان می شود. اتوی مو را از برق بکشید و مطمعن شوید کاملا خنک شده است. چند پد الکلی را روی قسمت هایی که ژل مو، واکس یا موس چسبیده است، بگذارید. چند دقیقه صبر کنید سپس با یک دستمال پارچه ای مرطوب تمیزش کنید. در انتها با یک دستمال پارچه ای نرم و خشک رطوبتش را بگیرید.

 

*برس مو و شانه

از آنجایی که از برس و شانه به طور روزانه استفاده می شود و معمولا با موهای آلوده سر و کار دارند ، بهتر است مداوم شسته شوند تا به موهایتان آسیبی نرسد . ابتدا موهای درون برس یا شانه را خالی کنید. اگر موها لای دندانه گیر کرده است؛ می توانید از یک موچین کمک بگیرید. برس را خیس کنید و رویش شامپو بریزید. با دست یا یک مسواک قدیمی دندانه ها را بشویید سپس با آب گرم، آب کشی کنید و روی یک حوله تمیز بگذارید تا خشک شود.

 

 

*فرمژه

فرمژه هم از جمله وسایلی ست که حتما باید استریل شود ، چون با مژه و چشمهایتان در ارتباط است .ابتدا با یک پد یا پنبه الکلی فرمژه خود را ضد عفونی و استریل کنید. بلافاصله با آب سرد آب کشی کنید زیرا الکل به لاستیک سر فر مژه آسیب می رساند و روی یک حوله تمیز قرارش دهید تا خشک شود.

 

*موچین

موچین هم شامل وسایل آرایشی است که باید تمیز شود  شود. ابتدا موچین را با آب گرم و صابون بشویید سپس با یک پنبه آغشته به الکل ضد عفونی اش کنید و بگذارید تا خشک شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپچا *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.