دسته‌بندی نشده

گرفتگی صداچیست؟

گرفتگی صدا چیست؟

گرفتگی صداچیست؟

گرفتگی صدا چیست؟گرفتگی صدا یک تغییر طبیعی در صدا است که در اثر شرایط مختلف ایجاد می شود.صدا ممکن است تغییراتی در زیر بم حجم داشته باشد.گرفتگی صدا زمانی است که صدا شما تند خشن ویا نفس گیرباشد.میزان صدا ممکن است متفاوت باشدوحتی ممکن است زیر بم صدا متفاوت باشد.


گرفتگی صدا با گلو درد نشانه چیست؟

از آنجایی که گرفتگی به دلیل التهاب تار های صوتی و تحریک گلو ایجاد می شود.در بسیاری از مواقع همراه با گلو درد خود را نشان می دهد.به خصوص هنگام  سرما خوردگی و ایجاد عفونت در ریه و گلو درد بوده و خوردن مایعات گرم می تواند به کاهش این علائم کمک کنید.موثر ترین راه برای درمان هر دو عارضه استراحت به تارهای صوتی است.بهتر است تا چند روز صحبت نکنیدتا چند روزتا مرور زمان گلو درد و صدای خشن برطرف شود.


گرفتگی صدا باتب نشانه چیست؟

ایجاد عفونت در بدن می تواند باعث تب شود.در شرایطی مانندسرما خوردگی/آنفولانزا یا عفونت سینوسی خشن شدن صدا طبیعی بوده و اگر میزان عفونت زیاد باشد.احتمال تب هم جز علائم خواهد بود


صدا چگونه کار می کند؟

حنجره شما بالای نای راه هوایی که به سمت ریه شماپایین قرار داردوباز بسته می شود.تاره های صوتی دو نوار عضلانی هستند داخل حنجره شما قرار دارد وباز بسته می شود.هنگامی که صحبت می کنید هوای ریه شماباعث ارتعاش تارهاوایجاد تارهای صوتی می شود.اگر تارهای صوتی  خود را شل کندصدای شما عمیق تر به نظر میرسد.اگر  تارهای صوتی کشیده شود صدای آنها بلندتر خواهد بود.


چه چیزی باعث گرفتگی صدا می شود؟

*استفاده بیش از حد از صدا                                            *رفلاکس معده به مری

*سرما خوردگی یا عفونت سینوسی                                    *خونریزی تارهای صوتی

*لارنژیت                                                                    *بیماری واختلالات عصبی

*فلج تارهای عصبی                                                      *دیسفونی تنش عضلانی


چگونه می توان از گرفتگی صدا جلوگیری کرد؟

برای جلوگیری از گرفتگی صدا:

*ترک سیگار                            *از الکل ومایعاتی که بدن شما را کم آب میکند اجتناب کنید

*روزانه مقدار زیادی آب بنوشید   *از یک مرطوب کننده استفاده کنید

*از مصرف غذاهای تند پرهیز کنید

*از استفاده طولانی مدت از حنجره خود اجتناب کنید


گرفتگی صدا چیست؟

گرفتگی صدا در دوران کرونانیز در بسیاری از افراد دیده شده است.این گرفتگی به عنوان  لارنژیت شناخته شده. وبه عنوان التهاب تار های صوتی است.فردمبتلا به لارنژیت هنگام صحبت کردن یا قورت دادن متوجه تغیراتی در صدای خود می شوند


راه درمان گرفتگی صدا چیست؟

سکوت کامل ترین و بهترین راه بهبود است.یا لاقل ازپچ پچ کردن فریاد زدن بپرهیزید.با مرطوب نگه داشتن گلو آن را درمان کنید.از دوش آب گرم ودستگاه بخور استفاده کنید.گذاشتن دستگاه بخور در اتاق خواب باعث مرطوب نگه داشتن فضای اتاق خواب کمک می کند.


پیش گیری از گرفتگی صدا

*پرهیز از صحبت کردن زیاد

*پرهیز کردن از مصرف دخانیات

*زیاد نوشیدن مایعات


علائم گرفتگی صدا چیست؟

*ضعیف شدن صدا توام با خش دار شدن صدا

*تغییر در زیر بم صدا

*تغییر در بلع وتنفس

*آزمایش فیزیکی در سر و گردن


آیا ممکن است گرفتگی صدا نشانه از سرطان ریه باشد؟

گرفتگی صدا ممکن است از جمله علائم سرطان ریه قلمداد شود البته این موضوع برای سرطان حنجره معمولتر است.


گرفتگی صدا و کرونا به هم ارتباط دارند؟

می دانید که یکی از علائم کرونا این است سرما خوردگی بروز می کند.یکی از علائم سرما خوردگی نیز گرفتگی صدا است.در مواقع زیادی ممکن است. که گرفتگی صدا است.در مواقع زیادی ممکن است.که گرفتی صدا همراه است.هنگامی که گرفتگی صدا ممکن است دچار مشکلات دیگری مانند نفس زدن فشار به صدا و دورگه شدن صدا شوند.

کرونا هم چنین می تواند باعث خشک و گلو درد هم بشود.صدا گرفته وخشن می شود دچار گرفتگی می گردد.برای اینکار می توانید از نوشیدنی های نرم کننده های گلو هستند کمک بگیرید.


گرفتگی صدا در کودکان

صدای بسیار از کودکان هنگامی که به دلیل سرما خوردگی یا آلرژی فصلی دچار احتقان شده اند خشن خش دار/ گرفته یا ضعیف به نظر می رسد. این ممکن است پس از استفاده بیش از حد کودکان از صدای خود مانند هنگام فریاد زدن در یک رویداد ورزشی نیز رخ می دهد.احتقان و استفاده بیش از حد صدا می تواند باعث التهاب موقت در تار های صوتی یا چین در آنها می شوند.


چه موقعی برای درمان گرفتگی صدای کودک به دکتر اطفال مراجعه کنیم؟

نمی توان گفت که گرفتگی صدا یک مورد اورژانسی است.اما حتما باید به متخصص طفال مراجعه کنیم.تا مورد خاصی را از دست ندهیم.اگر دورگه شدن صدا بیشتر از یک هفته طول بکشد باید حتما به دکتر اطفال مراجعه کرد.اگر خشن شدن صدا با خلط همراه باشد و مشکل بلع را دارا باشد باید حتما کودک را به دکتر اطفال نشان دهید.


علل گرفتگی صدا در کودکان

کودکان مبتلا به گرفتگی صدا مزمن اغلب یک ضایعه خوش خیم یا غیر سرطانی دریک یا هردو تار صوتی دارند. این ضایعات می توانند.از باز بسته شدن صحیح تارها ی صوتی و ارتعاشی طبیعی جلوگیری کنندکه در نهایت امکان دارد. نحوه حرکت هوا را در آنها تغییر دهد تا صدا ایجاد کند.


پیش گیری از گرفتگی صدا

*ترک سیگار و اجتناب از دود سیگار

*شستشوی مکرردست ها

*مصرف آب کافی

*اجتناب از مایعات که بدن شما کم آب می کند

*سعی کنید در برابر تمایل به تخلیه گلو مقاومت کنید

*اصلاح رژیم غذایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *